2010 yılından beri katıldığı Transist Fuarında şehir içi otobüsler için sunulan ürünlere ek olarak bu yıl ilk kez ZF’nin Marin ve Raylı Sistemler için sunduğu ürünler ile Telematik çözümler sunan OpenMatics ürünlerini de bir arada tanıtacak.
ZF bu organizasyonda elektrikli otobüsler için Elektroportal Aks ve Elektrikli Merkezi Motor çözümlerini katılımcılara sunacak.
ZF Services Türk, Transist 2016’da daha geniş stand alanı ve en
yeni teknolojileri ile ziyaretçilerle buluşmaya hazırlanıyor. B09
numaralı stand’ta geçmiş yıllardakinden farklı olarak şehir içi
otobüsler için geliştirilen teknolojilerle birlikte Raylı Sistemler ve
Marin uygulamalar ve Telematik Çözümler tanıtılacak.
ZF’nin şehir içi otobüsler için geliştirdiği AVE-130 alçak tabanlı
elektrikli portal aks ve elektrik motorlu merkezi tahrik sistemi,
Moskova metrosunda kullanılan E-Rail SH-15 F metro şanzımanı
ve Openmatics telematik çözümleri stand’ta sergilenecek ürünler
arasında yer alıyor.
Tam elektrikli otobüs ve kamyonlar için merkezi tahrik ünitesi
ZF, E-Mobilite için sunduğu geniş ürün portföyüne en son ilave
ettiği elektrikli merkezi tahrik ünitesi ile şehir içi otobüsler ve
dağıtım kamyonlarını sıfır emisyonlu sürüşe bir adım daha
yaklaştırıyor. Merkezi elektrikli tahrik ünitesi, hali hazırda
konvansiyonel araçlarda bulunan konvansiyonel güç aktarma
konfigürasyonları ile birlikte kullanım için idealdir ve mevcut
araç konseptlerine entegre edilmesine uygundur. Merkezi tahrik
sistemi direkt tahrikli aks veya portal aks ile kombine
edilebilmektedir. Bununla birlikte ses ve titreşim seviyesinin
oldukça düşük olması ile sürüş konforunu arttıyor. 240 kW çıkış
gücüyle 4.200 Nm maksimum tork sağlıyor ve böylece şehir içi
otobüsleri zorlu yol koşullarında dahi sorunsuzca ilerleyebiliyor.
Ürünün 2018 yılında seri üretime geçmesi planlanıyor.
AVE 130 Elektroportal Aks gelecek için tasarlandı
ZF’nin şehir içi otobüsler için geliştirdiği AVE 130 Elektroportal
aksın yeni nesli, pazara sunulduğundan bu yana elektrikli otobüs
üreticilerinin bir numaralı tercihi oldu. Tekerleğe iki kademeli dişli
grubu ile bağlanan iki motorun önemli ölçüde arttırılan
performans ve yüksek tork değerleri, elektrik tahrikli alçak tabanlı
AVE 130 aksı, toplu taşıma hizmetleri için daha da cazip hale
getirmektedir. Aksa entegre iki adet su soğutmalı asenkron
motorun güç değerleri 2 x 120kW’den 2 x 125kW’ye
yükseltilmiştir. Aynı zamanda elektrik motorların efektif nominal
voltajı 350V’den 400V’ye çıkartılırken maksimum tork değeri 2 x
465Nm’den 2 x 485Nm’ye ulaşmıştır. Ayrıca, yeni AVE 130’un
kullanımı için aracın arka kısmında konvansiyonel tahrik ve
kardan milleri gerekmediğinden, montaj hacmine ihtiyaç
duyulmaz, böylelikle ayakta ve koltuklu yolcu sayısı arttırılabilir.
AVE 130, iki adet entegre elektrik motoru sayesinde geleneksel
merkezi elektrik motorlu diğer çözümlere kıyasla 200 ila 500 kg
daha hafiftir.
E-Rail-SH 15 F raylı sistemlere önemli avantajlar sunuyor
ZF’nin yeni nesil metro şanzımanı E-Rail-SH 15 F, metro
işletmelerine pek çok avantaj sağlıyor. Konvansiyonel helis dişli
uygulaması şanzımanlar, dairesel kuvvetlerin yanı sıra eksenel
kuvvetlerin de etkisi altında olmaktadır ve bu durumun olumsuz
sonuçları vardır. Kuvvetler gövdeyi zorlar ve verimliliği düşürür.
Bu etkiyi önlemek için ZF, E-Rail-SH 15 F’de iki yeni yanal
yataklama halkası kullanılmıştır. Tahrik dişlisinin iki yanında yer
alan halkalar bir yağ filmi üzerinde kayar şekilde yataklama
görevi yapmaktadır. Metro şanzımanlarında yapılacak daha pek
çok iyileştirme için bir kapı aralayan bu yenilik ile eksenel
kuvvetlerin şanzıman yatakları ve gövde üzerindeki olumsuz
etkileri önlenir. Şanzımandaki “Hollow-Shaft” özelliği sayesinde
raylı araç üreticileri, şanzımanı tahrik dişli mili üzerine kolayca
monte edebilir.
Openmatics ile online diyagnozda yenilik
ZF’nin bir markası olan Openmatics, ZF’nin yalnızca aktarma
organları için değil akıllı araç ve telematik sistemler için de
yatırımlar yaptığını ve yenilikçi çözümler sunduğunu gösteriyor.
Şehir içi ve şehirler arası yolcu taşımacılığından lojistiğe, araç içi
eğlence sistemlerinden araç takip ve online diyagnoz imkanlarına
kadar geniş bir uygulama yelpazesi sunan Openmatics, ulaşımın
geleceğine yönelik çözüm ve teknolojileriyle ZF’nin Transist
2016’daki standında yer alacak.
Openmatics’in araç takip ve online diyagnoz uygulamaları için
araçla ilgili verileri CAN bağlantıları üzerinden sağlayan Bach adlı
elektronik kontrol ünitesi ile “Openmatics App Store” üzerinden
seçebilen veya ihtiyaçlara uygun olarak tasarlatıp yüklenebilen
uygulamalar sayesinde filo işletmecilerine, hassas, doğru ve
kapsamlı veri analizi ile aracın konumunu, yakıt tüketimini ve
sürücü davranışlarını izleme imkanını sunuyor. Ayrıca çok
yakında, araçta arıza gerçekleşmeden önce uyarı vererek
işletmelerin çok daha yüksek bakım maliyetleri ve aracın yolda
kalması ile karşı karşıya gelmesini engelleyecek “öngörülebilir
diyagnoz” (Predictive diagnostics) özelliğini depiyasaya sunacak.
Openmatics’in lojistik alanına sunduğu çözümü “deTAGtive”’tir.
Bu sayede 70 metreye kadar BLE (Bluetooth Low Energy) yoluyla
veri gönderen TAG’ler ve bu TAG’lerin konumunu tespit eden ve
onlardan gelen verileri anlık olarak kontrol merkezine gönderen
“TAGFinder” cihazı ile bilgisayar veya mobil cihaz üzerinden
kullanıcıya veri ve uyarıları izleme imkanı sunar. “deTAGtive” ile
büyük araç parklarında veya çok sayıdaki üretim hatlarında
araçların konumu, sevkiyatı yapılan bir malın sarsıntıya maruz
kalması, ayrıca ışığın, nemin olumsuz etkileri kolayca tespit
edilebiliyor.
ZF Marin Sistemleri ile Deniz Ulaşımında:
ZF, Transist Fuarında, Deniz Sevk Sistemleri ile Marin
Şanzımanları gibi, deniz ulaşımının vazgeçilmez yenilikçi
ürünlerinde de varlığını gösteriyor. ZF, Marin ürünlerine yedek
parça satışı ve servis hizmeti verdiği gibi, mobil olarak da servis
hizmeti sunuyor.
ZF, güç aktarma organları ve şasi teknolojilerinin yanı sıra aktif ve pasif güvenlik
teknolojisinde de küresel liderdir. 15 Mayıs 2015 tarihinde TRW Automotive’i
satın alan ve aktif ve pasif güvenlik teknolojisi bölümü olarak bünyesine entegre
eden şirket, yaklaşık 135.000 çalışanıyla 40 ülkede yaklaşık 230 noktada temsil
edilmektedir. ZF, 2015 yılında 29,2 milyar Avro ciro elde etti. ZF, gelecekte de
yenilikçi ürünlerle başarılı olmak için her yıl cirosunun yaklaşık yüzde beşini
(2015: 1,4 milyon Avro) araştırma ve geliştirmeye ayırıyor. ZF dünya genelinde en
büyük otomotiv tedarikçilerden biridir.