SOFRA/COMPASS’DAN İKİ YENİ MARKA: SCOLAREST ve MEDİREST

Sofra/Compass Group Türkiye, eğitim sektörüne hizmet veren Scolarest ve sağlık sektörüne hizmet veren Medirest isimli markaları Türkiye pazarı ile tanıştırdı

SOFRA/COMPASS’DAN İKİ YENİ MARKA: SCOLAREST ve MEDİREST

Sofra/Compass Group Türkiye, eğitim sektörüne hizmet veren  Scolarest ve sağlık sektörüne hizmet veren Medirest isimli markaları Türkiye pazarı ile tanıştırdı
Scolarest ve Medirest markaları, Sofra/Compass Group Türkiye’nin 2014 cirosuna ciddi katkı sağlayacak
Dünyanın 55 ülkesinde faaliyet gösteren, 500 binden fazla çalışanı ve 16.9 milyar pound cirosu olan dünyanın lider yemek ve destek hizmetler sağlayıcısı Compass Group’un Türkiye’deki şirketi Sofra Grup, Compass Group’un global anlamda tüm dünyada uyguladığı markalarını Türkiye pazarıyla tanıştırıyor. Sofra/Compass Group Türkiye, geçtiğimiz gün düzenlediği basın toplantısında Türkiye pazarına kazandırdığı iki önemli markayı açıkladı. Gelecek hedef ve planlarının da anlatıldığı toplantıda büyüme rakamları ve istihdam gibi konular da paylaşıldı.
Sofra/Compass Group Türkiye CEO’su Yaşar Büyükçetin’in ev sahipliğinde Les Ottomans’da gerçekleşen basın toplantısında Compass Group’un tüm dünyada uyguladığı sektörel markalaşma politikası gereği oluşturduğu Medirest ve Scolarest markalarının Türkiye pazarındaki yeri ve önemi anlatıldı.
Günde 850 bin kişiyi doyuruyoruz
Sofra/Compass Group Türkiye’nin sektördeki yeri ve önemiyle ilgili konuşma yaparak toplantıya başlayan Yaşar Büyükçetin, “Büyüklüğü 7.5 milyar dolarlık bir toplu yemek sektöründe açık ara pazar liderliğimizi sürdürüyoruz.  Toplu yemek hizmetleri ile birlikte tesis yönetimi ve işletimi, güvenlik, temizlik gibi destek hizmetleri alanlarında da faaliyet gösterdiğimiz sektörde 20 binden fazla kişiye iş imkanı sağlıyoruz. Medirest ve Scolarest ile birlikte önümüzdeki yıl 2500 kişiyi daha istihdam edeceğimizi ön görüyoruz. İşsizlik oranının yüzde 9.3’lerde olduğu Türkiye’de bu istihdamın pozitif katkı sağlayacağını düşünüyorum. Türkiye’nin en büyük 6’ncı işvereni durumundayız. Türkiye çapında 72 şehirde faaliyet gösteriyoruz. Günde 850 bin kişiye yemek veriyoruz. Şu an yılda 200 milyon öğün yemek üretiyoruz. Tüm bu rakamsal verilerden yola çıkarak tüm Türkiye’yi yılda 3 defa besliyoruz” şeklinde konuştu.

 

Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur
Türkiye’nin en yaygın, lider yemek ve destek hizmetler sağlayıcısı Sofra/Compass Group Türkiye’nin CEO’su Büyükçetin, Türkiye sektörüne katılan Medirest ve Scolarest markalarının amaçlarını anlattı.
“Türkiye için çok önemli olan iki markayı sektörle tanıştırmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Compass Group’un global anlamda tüm dünyada uyguladığı sektörel markalaşma politikası gereği bizim ülkemizde de faaliyet göstermeye başlayan Medirest markası sadece sağlık sektörüne hizmet vermek için oluşturulurken; Scolarest markası ise eğitim sektörüne hizmet vermek amacıyla hayata geçirildi. Atatürk’ün de dediği gibi sağlam kafa sağlam vücutta bulunur. Türkiye’de okul çağında olan insan sayısı 26 milyon. Bu sayı birçok Avrupa ülkesinin toplam nüfusundan daha fazla. Başbakan’ın 3 çocuk tavsiyesiyle birlikte genel olarak baktığımızda Türkiye nüfusunun 2050’de 100 milyona yaklaşacağı biliniyor. Çocuk ve gençlerin beslenmeleri, Türkiye’nin geleceğe yönelik hedeflerine ulaşmasında çok önemli. Bu da sağlıklı ve dengeli beslenmeden, doğru kalori, doğru protein almaktan geçiyor” diyen Yaşar Büyükçetin, özellikle çocukların hızlı tüketilen besinlerden arındırılması gerektiğinin altını çizdi.
Özel okullar, devlet okullarına göre daha bilinçli
Scolarest markasının çocukların ihtiyacı olan karbonhidrat, protein ve vitamini göz önünde bulundurarak eğitim kurumlarında hizmet verdiğini söyleyen Büyükçetin; “Çocukların ve gençlerin dengeli beslenmeleri lazım. Scolarest, besin değer analizlerinin yapıldığı, kalori değerlerinin saptandığı ve bütün sağlık koşullarının yüzde yüz sağlandığı bir marka olarak eğitim kurumlarında hizmet veriyor. 10-15 sene sonra ortaya çıkan hastalıkların temelinde beslenme bozuklukları yatıyor. Tüm bu hastalıkların ve obezitenin önüne geçebilmek, merdiven altı kantinlerden, sokak satıcılarından, sağlıksız ürünlerin yapıldığı satıldığı alanlardan çocukları uzaklaştırmak adına bu projeyi önemsiyoruz” dedi.
Avrupa’da her yıl 1 milyon kişinin obeziteden öldüğünü, Türkiye’de ise gençlerin yüzde 10’unun obez olduğunu söyleyen Yaşar Büyükçetin, 1980’lerde yüzde 17’lerde olan obezitenin şu an yüzde 40 seviyelerine geldiğini belirtti. Özellikle kız çocuklarında obezitenin daha fazla olduğunu vurgulayan Büyükçetin, “Kız çocuklarının böyle olması çok kötü, onlar doğurgan ve üretken. Sağlıklı çocuklar sağlıklı bireylerden çıkar… Scolarest ile nesillerin daha sağlıklı beslenmelerini ve önümüzdeki yıllarda kötü beslenmeden karşılarına çıkacak hastalıklara yakalanmamalarını amaçlıyoruz” diye konuştu.

Scolarest olarak hizmet verdikleri okullarda akıllı kart geliştirdiklerinin altını çizen Büyükçetin, velinin kontrolünde olan bu kartlar sayesinde çocukların yemek ihtiyaçlarını karşıladıklarını söyledi. Anne babaların, çocuğunun ne kadar para harcayabileceği, ne yiyip ne yemeyeceği gibi verileri bu kartlara yükleyebildiklerini belirten Büyükçetin, istendiği takdirde aylık bir raporlama ile çocuğun kart alışverişinin veliye iletildiğini vurguladı.
Özel okulların büyük bir kısmında hizmet veren Scolarest, devlet okullarında henüz faaliyet göstermiyor. Devlet okullarında beslenme koşullarının sağlıklı nesiller yetiştirmenin uzağında olduğunu belirten Büyükçetin, “Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ve Tarım Bakanlığı’nın konuyla ilgili ciddi çalışmaları var. Henüz sonuca ulaşan bir şey yok” dedi. 
Bir sonraki aşama hastaları evlerinde beslemek
Medirest markasıyla ilgili de açıklamalarda bulunan Yaşar Büyükçetin, bu marka ile sağlık kurumlarına hizmet verdiklerini, kişilerin hastalıklarına uygun yemekler hazırladıklarını söyledi.  “Hastaların diyetlerine göre beslenmeleri çok önemli. Doğru gıdalar alınması iyileşme sürecini hızlandırır. Bu markamızda bu konulara büyük önem gösteriyoruz. Türkiye’ye yeni bir proje daha getiriceğiz. Adı Steamplicity. Bu proje ile besinlerin değerleri korunarak hastalara yemek pişirilecek. Gerçek anlamda buharla pişen yemekler olacak. Hastaların besin değerleri kaybolmamış şekilde beslenmeleri önemli. Bu yeni marka da Medirest’le birlikte hareket edecek.  Bunun bir ilerisi de yaşlıların beslenmesi olacak. Birçok yerde insanların parası olduğu halde kaliteli hizmet alamadıklarını görüyoruz. Bizim yaşlıları evlerinde besleme konusunda çalışmalarımız devam ediyor” diye konuştu.
Medirest ve Scolarest, 2014 ciromuza ciddi katkı sağlayacak
Türkiye’de 7 büyük fabrikası ila 1000’e yakın mutfağı olan şirketin 2014 cirosuna bu iki markanın ciddi katkı sağlayacağını öngördüklerini söyleyen CEO Yaşar Büyükçetin, “2014-2017 yılı büyümeye baktığımız zaman her yıl çift haneli büyümeyi öngörüyoruz, planlarımız bu yönde. Son 6 senedir her yıl çift haneli büyüyen bir grubuz. Türkiye’ye son 2 yılda 250 milyon dolarlık yatırım yaptık. Bu durum ülkemizde yabancı sermaye girişi için de çok önemli.  İstihdama da büyük oranda katkıda bulunuyoruz. Medirest ve Scolarest markalarımızla birlikte önümüzdeki yıl 2500 kişiye daha istihdam sağlayacağız” dedi.

 

Yayınlama: 26.11.2013
A+
A-
Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.