Plastik Sanayicileri Federasyonu (PLASFED) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karadeniz, küresel jeopolitik risklerin tırmandığı bir dönemde, Türkiye’nin alternatif lojistik rotalara sahip olmasının kritik önemde olduğunu vurguladı.
Plastik Sanayicileri Federasyonu (PLASFED) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karadeniz, küresel jeopolitik risklerin tırmandığı bir dönemde, Türkiye’nin alternatif lojistik rotalara sahip olmasının kritik önemde olduğunu vurguladı. Hürmüz Boğazı’nda artan gerilimin tedarik zincirlerini tehdit ettiğine dikkat çeken Karadeniz, Orta Koridor gibi güzergâhların Türkiye’nin sanayi altyapısına stratejik bir güvence sunduğunu ifade etti.
Hürmüz Boğazı’ndaki son gelişmelerin, başta enerji olmak üzere birçok sektörün lojistik işleyişini sekteye uğrattığını belirten Karadeniz, lojistik maliyetlerindeki artışın sanayi üretimini doğrudan etkilediğini söyledi. “Petrol fiyatlarındaki her artış, yalnızca hammaddeleri değil, taşıma, dağıtım ve enerji süreçlerini de pahalı hale getiriyor. Üretim yavaşlıyor, yatırımlar beklemeye alınıyor. Bu ortamda tedarik çeşitliliği ve lojistik güvenliği hayati öneme sahip” dedi.
Türkiye’nin doğu-batı ticaretinde üstlendiği lojistik köprü rolünün, yalnızca ekonomik değil jeopolitik bir avantaj olduğunu vurgulayan Karadeniz, Orta Koridor’un bu açıdan daha fazla önceliklendirilmesi gerektiğini belirtti. “Hürmüz gibi dar boğazlarda yaşanacak her kriz, Türkiye’nin alternatif hatlara olan ihtiyacını gözler önüne seriyor. Orta Koridor, lojistik güvenliğin teminatı olabilir” diye konuştu.
Karadeniz, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun Orta Koridor vizyonuna da atıfta bulunarak, “Üretim ve ihracatın sürdürülebilirliği için kesintisiz ve çok yönlü lojistik altyapı şart. Lojistik rotalar ne kadar çeşitli ve güvenli olursa, sektörler o kadar dirençli olur” ifadelerini kullandı.
Enerji ve hammadde kaynaklarının taşındığı güzergâhlarda yaşanan krizlerin yalnızca üretimi değil, nihai ürün fiyatlarını da yukarı çektiğine dikkat çeken Karadeniz, “Ambalajlamadan dağıtıma, depolamadan navluna kadar yaşanan her maliyet artışı, iç pazarda fiyatları yükseltiyor; dış pazarda ise rekabetçiliğimizi azaltıyor” değerlendirmesinde bulundu.
Karadeniz, dışa bağımlılığın azaltılması, yerli üretimin desteklenmesi ve lojistik altyapının çeşitlendirilmesi gerektiğine dikkat çekti. “Sadece sektörler değil, ülkeler de dirençli tedarik ağlarıyla ayakta kalabilir. Türkiye bu alanda fırsata sahip. Lojistik stratejimizin merkezine alternatif koridorları ve dijital çözümleri yerleştirmeliyiz” diyerek çağrıda bulundu.