Ekim 2023 itibariyle DHL Ailesine dahil olan MNG Kargo, sektöründe önemli bir dönüşüm sürecine girdi.
Ekim 2023 itibariyle DHL Ailesine dahil olan MNG Kargo, sektöründe önemli bir dönüşüm sürecine girdi.
MNG Kargo’nun güçlü ve yerel uzmanlığı ile DHL’in uluslararası deneyimi bir araya geliyor. DHL E-Commerce Türkiye CEO’su Kağan Gündüz’ün ev sahipliğinde gerçekleşen lansmanda şirketin gelecek vizyonu ve yeni yol haritası paylaşıldı.
Türkiye’nin önde gelen kargo firmalarından MNG Kargo, global lojistik devi DHL tarafından satın alındıktan sonra büyük bir dönüşüm sürecine girdi. 2023 yılı Temmuz ayında tamamlanan satın alma işleminin ardından markalaşma süreci de resmiyet kazandı ve şirketin yeni ismi “DHL E-Commerce Türkiye” oldu.
DHL E-Commerce Türkiye CEO’su Kağan Gündüz , bu değişimin yalnızca marka düzeyinde kalmadığını, operasyonel mükemmellik, dijitalleşme, müşteri deneyimi ve sürdürülebilirlik alanlarında ciddi atılımlar yapıldığı vurguladı. Son üç yılda gerçekleştirilen dönüşüm süreciyle zamanında teslimat oranı %83’ten %97’nin üzerine çıkarıldı, müşteri memnuniyeti endeksi (NPS) ise 48’e yükseldi.
DHL çatısı altındaki bu yeni dönemde yatırım planı açıklandı. Bu yatırım, otomasyon sistemlerinin geliştirilmesi, araç filosunun yenilenmesi ve IT altyapısının modernizasyonunu kapsıyor. Ayrıca şubelerin ve personel üniformalarının dönüşümü de kısa sürede tamamlanacak.
DHL E-Commerce Türkiye, yalnızca küresel bir markanın parçası olmanın ötesinde, geliştirdiği operasyonel sistemleri global DHL organizasyonuna ihraç ederek tersine bilgi transferi gerçekleştirdi. Şirket, Türkiye’deki çalışan memnuniyetine de odaklanarak tercih edilen işveren olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.
Yeni yüzüyle DHL E-Commerce Türkiye, müşterilerine çok daha yüksek standartlarda hizmet sunmayı hedefliyor. Lojistik sektöründe sadece Türkiye’de değil, global ölçekte de önemli bir oyuncu olma vizyonuyla yoluna devam ediyor.
MNG Kargo’nun yeni adı artık DHL E-Commerce Türkiye. 1,5 yılı aşkın entegrasyon sürecinde operasyonel sistemlerden, hizmet altyapısına; kurumsal kültürden, teknoloji altyapısına kadar çok yönlü bir dönüşüm gerçekleştirildi. Marka değişikliği, DHL grubunun Türkiye’ye ve yerel yönetime duyduğu güvenin bir göstergesi olarak değerlendiriliyor. DHL, başka ülkelerde yaptığı satın alımlarda bu adı yıllarca kullanmazken, Türkiye’deki bu hızlı dönüşüm özel bir başarı olarak öne çıktı.
DHL E-Commerce Türkiye, son üç yılda operasyonel performansını çarpıcı biçimde artırdı:
Bu gelişmeler, sektördeki en iyi metriklere ulaşılmasını sağladı. Bağımsız araştırmalara göre şirket, Türkiye’de müşteri memnuniyeti sıralamasında lider konumda.
Ayrıca:
Yeni dönemde sahadaki her çalışanın performansı, müşteri geri bildirimlerine dayalı olarak değerlendiriliyor. Kurye ve şube ekipleri, anket sonuçlarına göre prim alıyor. Ayrıca, yeni müşteri kazandıran saha çalışanları cirodan pay alıyor.
Bu sistemler sayesinde:
DHL E-Commerce Türkiye, veri temelli karar alma sistemleriyle öne çıkıyor:
DHL, Türkiye’deki yeni yapılanma kapsamında 250 Milyon Euro’luk büyük bir yatırım paketi açıkladı. Yatırım kalemleri arasında:
Marka dönüşümü fiziksel yapıya da yansıdı:
DHL Grubu’nun 2030 vizyonunda yer alan dört ana strateji doğrultusunda Türkiye yapılanması da şekilleniyor:
Bu kapsamda sürdürülebilirlik, karbon salınımının azaltılması ve çevre dostu lojistik çözümleri ajandanın başlıca maddeleri arasında.