Goodyear, Cenevre Motor Show 2014’te yeni SUV lastik konseptini tanıttı

Goodyear’ın yüksek etiket değerleri, SUV ve cross-over araç segmentlerindeki lastikleri kapsayacak şekilde genişledi.

Goodyear; Cenevre Motor Show 2014’te yeni SUV lastik konseptinin tanıtımını gerçekleştirdi. Cenevre Motor Show’da Goodyear’ın SUV ve cross-over araç segmentlerindeki lastikleri kapsayan yüksek etiket değerlerine sahip portföyü de sergilendi.

Goodyear, Cenevre Motor Show 2014’te  yeni SUV lastik konseptini tanıttı

Goodyear; Cenevre Motor Show 2014’te yeni SUV lastik konseptinin tanıtımını gerçekleştirdi. Goodyear ’in potansiyel lastik teknolojileri üzerine devam eden araştırmalarının bir parçası olarak tasarlanan yeni lastik konsepti, şirketin gelecekte tüketicilerine yenilikçi ürünler sunmak için yürüttüğü çalışmalara dayanıyor.

Henüz ismi belirlenmeyen konsept, geniş merkezi kanala sahip, standart bir SUV lastiğe dayanarak geliştirilmiştir. Sahip olduğu bu kanal sayesinde, lastiğin, yol ile temas alanı azaltılarak, yuvarlanma direnci artırılmıştır. Bu, yakıt verimliliğini artırma ve araçtan açığa çıkan karbondioksit emisyonunu azaltma amacıyla yürütülen çalışmaları desteklemektedir. Yuvarlanma direncindeki azalma, araç motorlarının, zeminle temas esnasında ortaya çıkan sürtünmeye karşı lastiği ileri itmek için daha çok çalışmasına gerek olmadığı anlamına gelmektedir.

SUV lastik konseptinin sahip olduğu kanal, aynı zamanda ıslak zeminlerde lastiğin yolla temas alanında oluşan fazla miktardaki su ve çamuru boşaltmak için tasarlanmıştır. Böylece, lastiğin, ıslak yol tutuş gücü de artırılmıştır. Diğer pek çok konseptin aksine, Goodyear lastiği, bir jant üzerinde iki küçük lastiği bir arada tutmak yerine, yolla çift temas alanı olan tek bir SUV lastik gövdesi oluşturur. Böylece, lastik hala yolla çift temas alanına sahip olmanın faydalarını sunarken, diğer yandan da SUV yük ağırlığını destekler.Goodyear’ın geliştirdiği yeni SUV lastik tasarımının bir diğer avantajı, lastiğin üzerindeki kanalın  oluşumu için önemli boyutta kauçukların çıkarılmasıyla lastiğin toplam ağırlığının azalmasıdır. Bu azalım sayesinde, daha az kauçuk ile üretilmiş daha hafif bir ürün elde edilir.

 

Lüksemburg’da bulunan Goodyear Inovasyon Merkezi (GICL)’nin Genel Müdürü Jean-Pierre Jeusette yeni SUV lastik tasarımı ile ilgili olarak; “Biz Goodyear’da daima, gelecekteki gelişim alanlarına ilişkin ana fırsatları tespit etmeye çalışıyoruz. Hem Avrupa hem de ABD’deki araştırma ve geliştirme tesislerimizde yeni fikirleri ve konseptleri tartışarak, analiz ederek, öğrenerek, tasarlayarak ve geliştirerek yüzlerce saatimizi harcıyoruz. Tüm bu çalışmalar sonucunda, daha sonraki ürün geliştirmelerini başlatmada kullanılan lastik konseptleri şekilleniyor. SUV lastik tasarımı dünyaya, Goodyear’daki gelişim sürecinin bir örneğini sunuyor. Pazara yeni ve inovatif ürünler sunmak amacıyla uyguladığımız lastik geliştirme süreci devam edecek” dedi.

Yayınlama: 14.03.2014
2.464
A+
A-
Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.