Brisa 2014 yılı ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı

Brisa, 2014 yılının ilk çeyreğinde net karını %92’lik bir artışla 49,6 milyon TL’ye yükseltti

Bridgestone, Lassa, Bandag ve Dayton markaları ile Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, 2014 yılının ilk çeyreğinde satış gelirinin 388 milyon TL’ye ulaştığını açıkladı. Şirketin dönem net karı ise 49,6 milyon TL olarak gerçekleşti.

Brisa 2014 yılı ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı

Brisa, Ocak-Mart 2014 döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre satış gelirlerini yüzde 22 artışla 388 milyon TL’ye çıkardı. Şirketin aynı dönemde net dönem karı ise yüzde 92 artarak 49,6 milyon TL olarak gerçekleşti.

2014 yılı ilk çeyrek sonuçlarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman; “Türkiye’de 2013 Aralık ayından bu yana döviz kurunda yaşanan artış, özellikle ithal ürün ve hammadde fiyatlarının yükselmesine yol açtı. Brisa olarak yılın ilk çeyreğinde, ihracat yapan bir firma olmanın avantajını kullanmak suretiyle ihracat/iç pazar dengesini kurarak ve karlılığı optimum seviyeye çıkaran stratejileri uygulayarak döviz kurundaki artışın olumsuz etkilerini en az seviyeye indirdik. Bu gelişmeler doğrultusunda, tüm kanallardaki toplam satış gelirlerimiz %22, toplam net karımız ise %92’lik bir artış kaydetti. Yurtdışı satış gelirlerimiz geçen yılın aynı dönemine göre %51’lik artış kaydederken, Almanya, Hollanda ve Danimarka’da yeni iş ortakları ile distribütörlük anlaşmaları yaptığımızı da belirtmek isterim.”

Brisa’nın net karını 2013 yılının aynı dönemine göre %92 oranında arttırmasının büyük bir başarı olduğunu vurgulayan Bayman, 2014 yılında Brisa’nın “gelecek için en iyi yolculuğu tasarlamak” vizyonu doğrultusunda, bir yandan sürdürülebilir karlı büyüme misyonuyla Türk ekonomisine ve paydaşlarımıza değer katarken, bir yandan da araç sahiplerine yenilikçi çözümler sunmaya devam edeceğini belirtti. 

Yayınlama: 01.05.2014
Düzenleme: 03.01.2025 08:07
A+
A-
Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.