TwinSave ilave kumanda valfi ile enerji tüketimini yüzde 25 oranında azaltıyor. Entegre kavrama, kompresör çalışmıyorken yüzde 45 oranında enerji tasarrufu mümkün kılıyor. Dişli çarkına entegre edilen kavramanın ilave montaj alanına ihtiyacı bulunmuyor
Daha fazla güç, daha az enerji tüketimi: Voith tarafından geliştirilen ara soğutmalı iki kademeli hava kompresörü, uzun yıllardır mükemmel özellikleri sayesinde ticari araç işletmecileri tarafından tercih edilmektedir. Voith’un İstanbul Kongre merkezinde düzenlenen Transist 2016 fuarında sunduğu “TwinSave” teknolojisi, enerji verimi konusunda yeni bir dönüm noktası oluşturmuştur. İlave kumanda valfi ile donatılan kompresör, Voith’ün kendiliğinden çalışan rölanti sistemi (SLS) karşısında yüzde 25’e kadar tasarruf sağlamaktadır. Hava kompresörü Voith tarafından nötr şekilde entegre edilen ve aynı şekilde IAA’da sunulan kavrama ile donatıldığında, yüzde 45’e kadar daha fazla tasarruf mümkündür (Transist Istanbul 16 – Stant A02).
Hava kompresörleri ticari araçların basınçlı hava sistemlerinin merkezi bileşenleridir. Sadece fren sistemlerini gerekli işletme basıncı ile beslemekle kalmaz, aynı zamanda örneğin kapı sistemi gibi çok sayıda başka üniteyi de destekler. Voith dünya çapında alüminyum pres döküme yönelen ilk üreticidir. Bu seçim ağırlıktan tasarruf sağlamakta, kullanım yükünü arttırmakta ve yakıt tüketimini azaltmaktadır.
Voith, Transist 2016’da ilk kez sunacağı teknoloji ile özellikle rölanti modunda verim artımı elde etmeyi hedeflemiştir. Voith ziyaretçilere tahrikli uygulamalar için yeni kompresör LP 560 modelini sunmuştur. Bu model, 560cc’lik silindir hacmi ve 15bar’lık maksimum çalışma basıncı ile önceki LP 490 modelin geliştirilmiş bir versiyonudur.
Özellikleri:
Hava kompresörü TwinSave teknolojisi ile donatılmıştır. Çeşitli Voith kompresörlerinde kullanılabilen TwinSave, ikinci kompresör kademesinde ilave bir kumanda valfi ve harici bir hava hattı içermektedir. Bu sayede kapalı basınç hattı ile çalışmak mümkündür. Normal çalışmada her iki kumanda valfi kapalıdır; böylelikle kompresör her iki kademede basınçlı hava üretir ve sıkıştırır. Rölanti modunda ise kumanda valfleri açıktır; böylelikle iki kompresör kademesi de sıkıştırma yapmaz ve hava ünite içerisinde döner. Bu sistem, Voith’in daha bugünden piyasada referans olarak görülen rölanti sistemi (SLS) ile kıyaslandığında yüzde 25’e kadar enerji tasarrufu sağlamaktadır. Ek olarak TwinSave teknolojisi sayesinde basınç altında çalışan parçaların üzerindeki mekanik baskı azaltılır ve kullanım ömrü daha da arttırılır.
Kompresörde tahriksiz uygulamalar için Voith gelecekte entegre kavramalı çeşitli kompresör tipleri sunacaktır. Kavrama direkt olarak kompresörün dişli çarkına monte edilecektir ve ek bir montaj alanına ihtiyacı yoktur. Kavramanın etkinleştirilmesi veya devre dışı bırakılması bir basınçlı hava sinyali ile gerçekleşir. Kompresör çalışmadığında komple motordan ayrı olacağından dolayı, SLS’yle karşılaştırıldığında kavrama sayesinde yüzde 45’e kadar enerji tasarrufu sağlanabilmektedir.
Voith GmbH’nin Grup Bölümü olan Voith Turbo, akıllı sürüş çözümlerinde uzmandır. Petrol ve gaz, enerji, madencilik ve makine mühendisliği, gemi teknolojileri, demiryolu ve ticari araçlar gibi çok çeşitli endüstrilerdeki müşteriler, Voith Turbo’nun gelişmiş teknolojilerine güvenmektedir.
Voith, enerji, petrol ve gaz, kağıt, hammaddeler, taşımacılık ve otomotiv sektörlerindeki standartları belirleyen konumdadır. 1867 yılında kurulan Voith’in 20.000’den fazla çalışanı bulunmaktadır, yıllık satış hacmi 4,3 milyar €’dur, tüm dünyada 60’tan fazla ülkede faaliyet göstermektedir ve Avrupa’daki en büyük aile şirketlerinden biridir.*
* Artık faaliyette olmayan Grup Bölümü Voith Industrial Services (Voith Endüstriyel Hizmetler) dahil edilmemiştir.