Shell & Turcas rekor şarj talebiyle yıl sonu soket hedefini 1000’e çıkardı

Türkiye’de toplam elektrikli otomobil sayısı, 2025 Haziran sonunda geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 129,8 artarken, Shell & Turcas’ın toplam elektrikli araç şarj hacmi yüzde 337’lik rekor düzeye ulaştı.

Shell & Turcas rekor şarj talebiyle yıl sonu soket hedefini 1000’e çıkardı
  • Türkiye’de toplam elektrikli otomobil sayısı, 2025 Haziran sonunda geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 129,8 artarken, Shell & Turcas’ın toplam elektrikli araç şarj hacmi yüzde 337’lik rekor düzeye ulaştı.
  • Shell & Turcas istasyonları, taze çekilmiş kahveden tertemiz temassız tuvaletlere, öne çıkan birçok hizmetiyle elektrikli otomobil sahiplerinin de tercihi olurken, şirket toplam soket sayısını yıl sonuna kadar yüzde 50 artışla 1.000’e çıkarma kararı aldı.

Shell & Turcas’ın elektrikli araç şarj hacmi, yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 337 arttı. Bu yükselişte, elektrikli otomobil sayısında yaşanan yüzde 129,8’lik artış etkili oldu.

Söz konusu dönemde elektrikli otomobil sayılarında 2 katın üzerinde artış yaşanırken, şirketin aldığı şarj talebi 4 kattan fazla artarak rekor kırdı. Sürücülerin Shell’e duydukları güveni, elektrikli araçlara geçişleri sonrasında da sürdürdüğü verilerle kanıtlandı.

Türkiye’de hem Shell Recharge ağı hem de Togg Trugo gibi iş ortaklıklarıyla, 670 soketin üzerindeki elektrikli araç şarj altyapısında hizmet veren Shell & Turcas, aldığı taleple toplam soket sayısını artırma kararı aldı.

Bu kapsamda şirket, toplam soket sayısını 2025 sonuna kadar yaklaşık yüzde 50 artışla 1000’in üzerine çıkarma hedefini ortaya koydu.shell turcas ceo emre turanlı

Elektrikli sayısı 1,5 yılda 3’e katlandı

Türkiye’de 2023 sonunda 80 bin 43 olan trafiğe kayıtlı ve hibrit araçlar hariç tam elektrikli otomobil sayısı, 2024 sonunda 100 binin üzerinde artarak 183 bin 776’ya çıkmıştı. 2025’in ilk 6 ayında ise 82 bin 71 artan elektrikli otomobil sayısı 265 bin 847’ye yükseldi.[1]

Böylece toplam elektrikli otomobil sayısı son 6 ayda yüzde 46’lık artış gösterirken, son 1,5 yılda 3 kattan fazla artmış oldu.

İlk yarı yıllardaki elektrikli otomobil satışları karşılaştırıldığında ise 2024’ün ilk 6 ayındaki 35 bin 636 araçlık satışla[2], toplam elektrikli otomobil sayısı 2024 Haziran sonunda 115 bin 679’a çıkmıştı. Bu sayı 2025 Haziran sonunda ise 265 bin 847’ye çıkarak yüzde 129,8 yükselmiş oldu.

2024’ün Ocak – Haziran döneminde elektrikli otomobiller toplam otomobil satışlarının yüzde 7,7’sini oluşturmuştu. Bu yılın aynı döneminde bu oran yüzde 17,4’e yükseldi.  2025 yılının yalnızca Haziran ayında 20 bin 658 elektrikli otomobil satılırken, bu miktar söz konusu aydaki toplam otomobil satışlarının yüzde 28,5’ini oluşturdu.

 

Verimlilik her dönemdeki hedefimiz”

Shell & Turcas CEO’su Emre Turanlı ulaşılan şarj hacmine ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:

“Markamıza duyulan güveni bir miras olarak özenle koruyoruz. Öte yandan yeni hizmetlerimizle Türkiye’deki istasyonların dönüşümüne öncülük ediyoruz. Elektrikli araç şarj hizmetimizde aldığımız rekor talebi hem bu güvenin hem de dönüşümün misafirlerimizde bulduğu karşılık olarak görüyoruz.

Shell’in marka gücüne duyulan güven ve istasyonlarımızda her geçen gün çeşitlenip zenginleşen akaryakıt dışı hizmetlerimiz sayesinde, otomobil kullanıcılarının elektrikli otomobilleriyle de istasyonlarımızı tercih etmesinden gurur duyuyoruz.

Verimlilik ise her dönemdeki hedefimiz. Akaryakıt işimizde de Shell & Turcas en çok istasyona sahip şirket değil ama EPDK 2024 verilerine[3] göre, TTS dahil istasyondan akaryakıt satışlarında yüzde 21,5 ile pazar lideriyiz. Bu sayede istasyon başına 2,26’lık verimlilik oranımızla bu alanda en yakın rakibimizin neredeyse 2 katı daha verimliyiz. Elektrikli araç şarj operasyonlarımızda da benzer bir yapıyı sürdürüyor ve ağımızı özenli bir şekilde büyütüyoruz.

Mevcut şarj noktalarımızda, kullanıcı dostu mobil uygulamamızla misafirlerimiz ilk kullanımda dahi şarj işlemini kolayca başlatıp tamamlayabiliyor. Yüksek hızlı şarj ünitelerimiz aynı zamanda bakımlı ve güvenli.

Dünyanın en büyük elektrikli araç şarj altyapılarından biri olan Shell Recharge markasıyla global tecrübemizi Türkiye’ye taşıdığımız gibi Türkiye’nin elektrikli otomobili TOGG’a şarj çözümleri sunan Trugo ile stratejik iş birliği yürütüyoruz.”

shell recharge

Shell Recharge Retail

Sürücülerin şarj endişesi azalıyor

Avrupa, ABD ve Çin genelinde 15 binden fazla sürücünün görüşlerini içeren 2025 Shell Recharge Sürücü Anketi, mevcut elektrikli araç sürücüleri arasında güvenin önemli ölçüde arttığını gösteriyor.[4]

Ankete göre, küresel çapta her 10 elektrikli araç sürücüsünden 6’sı (Yüzde 61), bir yıl öncesine göre şarjlarının bitmesinden daha az endişe duyduklarını söylüyor. Neredeyse dörtte üçü (Yüzde 72) ise halka açık şarj noktalarının seçeneklerinin ve erişilebilirliğinin arttığını belirtiyor. Shell’in küresel elektrikli araç şarj ağı, kilit pazarlar başta olmak üzere dünya genelinde 75 binden fazla şarj noktasından oluşuyor.

[1] Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Motorlu Kara Taşıtları, Haziran 2025, Tablo-6 Trafiğe kayıtlı otomobillerin yakıt cinsine göre dağılımı, TÜİK Kurumsal

[2] Otomotiv Distribütörleri & Mobilite Derneği (ODMD), Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı, ODMD Basın Bulteni 2 Temmuz 2024.pdf

[3] EPDK 2024 Yılı Petrol Piyasası Sektör Raporu, EPDK | Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu

[4] 2025 Shell Recharge Sürücü Anketi, Shell Recharge Driver Survey 2025 | Shell Global

 

Yayınlama: 19.08.2025
A+
A-
Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.