Akaryakıt istasyonları artık yalnızca yakıt ikmali yapılan yerler değil, hızlı ve güvenli alışverişten keyifli bir kahve molasına kadar her ihtiyacın karşılandığı modern hizmet merkezleri haline geliyor. Sunduğu yenilikçi ürün ve hizmetlerle sektördeki bu dönüşüme öncülük eden GüzelEnerji, Bi’Güzel markası ile sadece kaliteli ürünler sunmakla kalmıyor, aynı zamanda yolculukları daha konforlu hale getiriyor.
Akaryakıt istasyonları artık yalnızca yakıt ikmali yapılan yerler değil, hızlı ve güvenli alışverişten keyifli bir kahve molasına kadar her ihtiyacın karşılandığı modern hizmet merkezleri haline geliyor. Sunduğu yenilikçi ürün ve hizmetlerle sektördeki bu dönüşüme öncülük eden GüzelEnerji, Bi’Güzel markası ile sadece kaliteli ürünler sunmakla kalmıyor, aynı zamanda yolculukları daha konforlu hale getiriyor. OYAK Enerji Sektörü Şirketleri çatısı altında faaliyet gösteren GüzelEnerji Genel Müdürü Mahmut Çil ile akaryakıt sektöründeki dönüşümü, değişen tüketici alışkanlıklarını ve Bi’Güzel’in bu yeni dönemde nasıl bir vizyonla yol aldığını konuştuk.
GüzelEnerji, akaryakıt sektöründe değişim ihtiyacını gören, bu dönüşüme liderlik etmeyi bir misyon olarak üstlenen bir vizyonla doğdu. 2020 yılında OYAK çatısı altında, TotalEnergies ve M Oil markalarımızla başlattığımız bu dönüşüm yolculuğuna kısa sürede Valvoline, Otojet gibi çok güçlü markalar kattık. Bi’Güzel de perakende alanında ihtiyaca yanıt sunmak hedefiyle yarattığımız yenilikçi bir marka.
Bildiğiniz üzere akaryakıt istasyonları ve modern perakende tüketim kanallarında, değişen tüketici davranış modellerine bağlı olarak, güvenli, lezzetli ve hızlı şekilde tedarik edilebilecek ürün ve hizmetlerin önemi her geçen gün artıyor. Yola çıktığınızda aklınızda sadece varış noktasına ulaşmak vardır; ama yolculuğunuzun kalitesi, yol boyunca ihtiyaçlarınıza yanıt bulabilmenize göre şekillenir. Bu da aslında yaşamınıza yansır. Acıktığınızda, tuvalet veya dinlenme ihtiyacınız olduğunda, yakıtınız bittiğinde hızlı, kolay ve güvenilir çözümlere ihtiyaç duyarsınız. Değişen yaşam alışkanlıklarıyla birlikte bu ihtiyaçlar da çeşitleniyor. Günümüzde istasyonlar, yalnızca evinizin veya arabanızın ihtiyaçlarını karşılayabileceğiniz bir marketten öteye geçerek, ofis dışında çalışabileceğiniz, kahve keyfi yapabileceğiniz ya da günlük ihtiyaçlarınızı giderebileceğiniz bir alan sunuyor. Yaptığımız araştırmalar da bize gösteriyor ki, istasyonlara gelen 10 misafirden 6’sı market alışverişi gerçekleştiriyor. Benzer şekilde, sadece yiyecek ve içecek için istasyonlara uğrayanların sayısı da hızla artıyor.
GüzelEnerji olarak, değişen bu beklenti ve ihtiyaçlar doğrultusunda mobilite perakendeciliğine liderlik eden çözümler geliştiriyoruz. Bu kapsamda TotalEnergies istasyonlarımızda yer alan Bonjour Market, yenilikçi mağaza konseptimiz olarak öne çıkıyor. Böylece misafirlerimize farklı ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri pratik bir alışveriş alanı sunuyoruz. Hızla büyüyen bir perakende zinciri olan Bonjour Market’in hizmet verdiği nokta sayısını geçen seneden bu yana yüzde 70 artırdık.
Bu alandaki bilgi birikimi ve tecrübemizle, gıda ve içecek hizmetlerimizi ise 2021 yılında Bi’Güzel markamız altında konumlandırdık. Misafirlerimizin hem yolculuklarına hem de yaşamlarına değer katacak ürün ve hizmetleri Bi’Güzel çatısı altında buluşturduk. Misafirlerimiz yolda ya da istasyonlarımızdaki konforlu dinlenme alanlarında bu lezzetleri tadabiliyor; Bi’Güzel ürünlerine Türkiye’nin dört bir yanında ulaşabiliyor.
Bahsetmiş olduğum gibi akaryakıt istasyonları, günün her anında, 7 gün 24 saat erişilebilirlik, hız ve kolaylık avantajları sunarak önemli bir deneyim alanı haline geliyor. Akaryakıt dışı hizmetler de bu değişimin en önemli unsurlarından biri haline gelerek, istasyonları yol üzerindeki durak noktalarından çok daha fazlasına dönüştürüyor. Biz de GüzelEnerji olarak, farklılaşan ve değişen tüketici taleplerini yakından takip ediyor, yerel çözümlerimiz de dahil olmak üzere öncü hizmetlerimizle bu talepleri hızla ve güvenle karşılıyoruz.
Yüksek bir çeşitlilik ve ulaşılabilirlik ile bugünün önemli bir ihtiyacına yanıt sunan Bi’Güzel markamız her damak tadına hitap ediyor. Bu ürünlerimizi, istasyonlarımızı ziyaret eden misafirlerimize keyifli ve konforlu oturma alanlarımızda sunuyoruz. Aynı zamanda misafirlerimiz, ‘yola çıkmaya hazır’ ürünlerimizi seyahatlerinde, evlerinde ya da ofislerinde yani yaşamlarının her anında tüketebilirler. Tüm bunlar markamızın tercih edilme oranlarını ve kapsayıcılığını önemli düzeyde artırıyor. Dolayısıyla da hedef kitlemizin çocuklardan yetişkinlere, toplumumuzun her kesiminden olduğunu söyleyebiliriz.
Bi’Güzel bugün yaklaşık 100 çeşit ürünle misafirlerinin ihtiyaçlarına yanıt sunuyor. Ürün portföyümüzü misafirlerimizin sesine kulak vererek sürekli geliştiriyor ve değiştiriyoruz. Bu kapsamda aynı zamanda misafirlerimiz için ürünlerimizi kategorileştiriyoruz. Bir diğer deyişle, misafirlerimizin ihtiyaçlarına uygun, doğru ürünleri seçmelerine yardımcı oluyoruz. Yaptığımız araştırmalarda şunu gördük; misafirlerimiz günün hangi saat ve zaman diliminde ne tüketebileceği konusunda bilgi sahibi olmak istiyor. Biz de ürünlerimizi; güne başlarken, günün her saati, tatlılar, atıştırmalıklar, pastane, taze sandviçler (günlük tüketilebilen) olarak kategorize edip misafirlerimizle buluşturuyoruz. Ürün tanıtım kartlarımızı ve ambalajlarımızı, müşterilerimize bilgi sunmanın bir aracı olarak kullanıyoruz. Bu sayede ürün kartlarımızda, lezzetlerimizin içerdiği malzemeleri belirterek alerjisi olabilecek müşterilerimize güvenli bir seçim yapma imkânı sağlıyoruz. Aynı zamanda, hangi ürünün hangi zaman dilimi için daha uygun bir seçim olduğunu da müşterilerimizle paylaşmış oluyoruz.
Pek çok ürünümüzde güçlü bir başarı yakalamış durumdayız. Öyle ki artık misafirlerimiz zincir cafe ve marketler yerine istasyonumuzu tercih ediyor. Bu kapsamda öne çıkan ürünlerimiz arasında sıcak ve soğuk olarak sunduğumuz, gerçek süt ve taze kahve çekirdeklerini kullanarak hazırladığımız kahve çeşitlerimiz bulunuyor. Ayrıca günün her anında sıcak ve taze olarak misafirlerimize sunduğumuz tost ve sıcak sandviç ile döner ve hamburger çeşitlerimiz de misafirlerimizin yoğun ilgi gösterdiği ürünlerimiz arasında yer alıyor. Bununla birlikte misafirlerimizin farklılaşan ihtiyaçlarına yanıt sunmaya da özen gösteriyoruz. Örneğin, glüten hassasiyeti olan misafirlerimiz için glütensiz lezzetler sunmaya başladık. Bu ürünlerimiz, sağlıklı beslenme trendlerine uygun, lezzetli ve güvenli bir seçenek sunuyor. Yüksek lif ve protein içeriğine sahip, buğdaysız ve soyasız formüllerle üretilen bu ürünleri ısıya dayanıklı ve hijyenik ambalajlarla sunuyoruz. Lezzet, sağlık ve güveni ön planda tutarak bu ürünlere yenilerini eklemeye de devam ediyoruz.
Yıl sonuna kadar 400’den fazla istasyonumuzda Bi’Güzel kahve ve 200’e yakın istasyonumuzda yiyecek ve kahve konseptlerimiz ile hizmet vereceğiz.
Mobilite perakendeciliğinin her anında misafirlerimizin yanında olma sözümüze bağlı kalarak, fonksiyonel gıdalar ve özellikle içecek ve pastane ürünleri alanında çalışmalarımıza ve lansmanlarımıza devam edeceğiz. Her geçen gün talebin arttığı soğuk, doğal ve taze içeceklerin yanı sıra özel kahve çeşitlerimiz ile menülerimizi farklılaştırmayı ve trendleri belirlemeyi sürdüreceğiz. Bu kapsamda yeni bir ürün grubumuzu da çok yakında sektöre kazandıracağız.
Ürünlerimiz kadar bu ürünleri sunma şeklimiz ve hizmetlerimizin de önem taşıdığının bilincindeyiz. Bu doğrultuda ‘Barista ile kahve hizmeti’, ‘arabaya servis’ gibi yenilikçi çözümleri de misafirlerimizle buluşturmaya devam edeceğiz.
GüzelEnerji olarak başarıyı sektöre kattığımız yenilikler ve misafirlerimizin memnuniyeti ile ölçüyoruz. Bu doğrultuda bir yandan yeni nesil istasyon ağımızı genişletirken bir yandan da hizmetlerimizi derinleştiriyoruz.
Bu gelişimde önemli bir role sahip olan perakende alanında her zaman yenilikçi bir yaklaşımla, misafirlerimizin ihtiyaçlarına yanıt vererek, ürünlerimizi her zaman ulaşılabilir kılmak temel vizyonumuz. Bu doğrultuda önümüzdeki dönemde Bi’Güzel çatısı altında yeni nesil ürün ve hizmetler geliştirmeyi sürdüreceğiz. Ürünlerimizde çeşit ve kaliteyi ön planda tutarken, fark yaratan, güler yüzlü hizmet anlayışımızla misafirlerimizin yanında yer alacağız. Ayrıca mobilite perakendeciliğinin öncü markası Bi’Güzel’i istasyonlarımız dışında da misafirlerimizle buluşturma hedefimiz var. Bi’Güzel’in artan ziyaretçi kitlesi ile birlikte bu lezzetleri ve konseptimizi misafirlerimizin istediği her an ve her yerde ulaşabileceği şekilde akaryakıt istasyonları dışındaki alan ve satış kanalları içerisinde konumlandırmayı planlıyoruz. Böylece sektörde yeni bir ilke imza atarak, bir istasyon ağı içinde doğup büyümüş bir markanın perakende dünyasına katılmasını sağlayacağız. Bildiğiniz üzere sektörümüzde perakende, zincir markalarla akaryakıt şirketlerinin iş birliği sayesinde gelişmişti. GüzelEnerji olarak bu alanda tersine bir hareket başlatarak, markamızın perakende sektöründeki etki alanını genişleteceğiz.