BP’ den Tora Petrol’e Teşekkür..

Tora Petrol, Bp İstanbul Soğanlık İstasyonu için gerçekleştirdiği “Tank Temizliği ve Kritik Ekipman Bakım” için Bp Türkiye’den tam not aldı.

BP’ den Tora Petrol’e Teşekkür..

 

 

Tora yetkililerinden alınan bilgiye göre; 

 

BP Genel Müdürü Sayın Martin Thomsen ve BP SEÇ-G Organizasyonel Eğitim Danışmanı Sayın Gülin Akdeniz’in katılımıyla geçekleşen “Tank Temizliği ve Kritik Ekipman Bakım” faaliyeti çok verimli ve olumlu geçmiştir. Yapılan işin içeriği, kalitesi, SEÇ performansı çok başarılı bulunmuştur. Sahadaki diğer arkadaşlar ve Tora ailesine bu başarılı çalışmalardan dolayı teşekkür edilmiştir. Tora Petrol, bu başarının elde edilmesinde emeği geçen tüm Tora çalışanlarına teşekkürlerini sundu. 

 

 

Tora Petrol yaklaşık 16 yıldır akaryakıt sektöründe periyodik olarak yürütülen, akaryakıt tank temizliği ve koruyucu bakım faaliyetlerini, tek merkezden ve deneyim kazanmış, eğitimli 10 adet mobilize ekip ve 30’a yakın personeli ile Türkiye genelinde sürdürmektedir. 

Periyodik olarak yapılan bakım ve tank temizliğinin önemi nedir?

Ülkemizde yasal zorunluluklarla iyileştirmeye çalışılan istasyonlarda; yer altı akaryakıt tanklarının yapısı, mevsimsel sıcaklık değişimleri, tesisatların yapım aşamasında meydana gelen kirlenmeler, akaryakıt ikmalinde kullanılan tankerler, tabanda biriken su ve tankların kullanımlarına bağlı olarak yer altı akaryakıt tanklarında kirlilik meydana gelmektedir. Detaylı olarak incelediğimizde bu sebeplerin sonucu olarak 3 noktada arızaya sebep olabilir. Bunlar;

Dalgıç Pompalarda:
Pislik rotorla statorun arasındaki yakıtın geçtiği ince kanalı tıkayarak soğutucu ve yağlayıcı etkisi olan yakıtın geçmesini engeller. Bu durumda motor yatağı aşınarak aşırı ısınma ve hatta yanma meydana gelir. Onarılması mümkün olmadığından motor ünitesinin değiştirilmesini gerektirir.
Pislik tanecikleri rotorla statorun arasına sıkışarak rotorun dönmesini engeller. Motor gerektiği gibi korunmamış ise yanar. Onarılması mümkün olmadığından yine motor ünitesinin değiştirilmesini gerektirir.
Pislik ve su karbondan mamul rotor şaft motorunun burç yatağı üzerinde yağ filmi oluşmasına engel olup şaftın kilitlenmesine neden olur. Onarılması mümkün olmadığından motor ünitesinin değiştirilmesi gerekir.
Dalgıç pompalara standart olarak monte edilen kaçak detektörleri pisliğe karşı son derece hassastırlar. Pislik detektör pistonunun sıkışmasına yol açarak pistonun o andaki pozisyonunda kalmasına neden olur. Bu durumda detektör devre dışı kalıp hatalı yorumlara sebep olur.
Sifonlu tanklarda dalgıç pompanın sifon girişindeki vakum valfi pislikten dolayı tıkandığında ana tank ve sifon tankını dengeleyemeyecek bu da sifon tankın devre dışı kalması ile sonuçlanacaktır.
Özellikle basınçlı sistemlerde birden fazla tabancayı besleyen dalgıç pompanın devre dışı kalması satışta büyük kayıplara sebebiyet vermektedir. Bu nedenle arızalar istasyon açısından hayati önem taşımaktadır. Yeraltı akaryakıt depolama tanklarının periyodik olarak temizlenmesiyle dalgıç pompa ve dispenserlerdeki arızalar minimuma inecektir

Dispenserlerde :
Tanktan biriken su ve pislik pompada toplanarak pompa dişli ve şaftının korozyona uğramasına neden olur. Pompa zorlanır ve kilitlenir.
Tanktaki pislik dispenserdeki filtre elemanlarının kısa zamanda tamamıyla tıkanmasına neden olacak, basınç artıp ( debi düşecek ) filtrenin patlamasına yol açacaktır. Bu durumda pislik metrenin içine boşalacak, metre, silindir ve valf contalarını bozacaktır. Yerinde onarılması mümkün olmadığından metrenin komple değişmesi gerekecektir.
Su ve pislik metre bilyeli rulmanının sıkışmasına veya zorlanmasına yol açacağından debinin düşmesine neden olacaktır.
Araçlarda:

Serbest su, emülsiyon gibi istenmeyen karışımlar araçların yakıt sistemlerine zararı olacaktır. Bu zararların tazmini için istasyonlara yapılan başvurulara bakıldığında zararın boyutları istasyon sahiplerini ciddi mali yükümlülüklerle karşı karşıya bırakmaktadır.

Yukarıda bahsettiğim ekipman arızaları üretici ve distribütör firmalara müşteri şikayeti olarak geri dönmektedir. Olumsuzlukların önüne geçmenin en etkileyici yolu, bizim de firma düsturu olarak edindiğimiz önleyici tedbirleri almaktır. Zira kaybolan güvenin geri kazanımı zor olmaktadır ve aynı şekilde ekipmanın arızalandıktan sonra düzeltilmesi için oluşan maliyet, periyodik olarak yapılan bir dizi faaliyet sayesinde kolayca önlenebilir.

Bir diğer faaliyet alanımız olan koruyucu bakımlarımızda, istasyonlardaki kritik ekipman olarak tarif ettiğimiz ekipmanların kontrolleri ve testleri yapmaktayız. Bu sayede zamanla işletme içerisinde malzeme yorulmasından ve kullanıcı hatalarından kaynaklı ve işletme körlüğü sebebiyle doğal kabul edilen pek çok emniyetsiz durum tespit edilip giderilmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken kıstas işletme içerisinden birilerin değil, dışarıdan bir gözün olaya bakması ve edindiği bilgi birikimi sayesinde nasıl bir emniyetsiz durumla karşılaştığının veya karşılaşabileceğinin tespit etmesidir. Zira bilindiği üzere emniyetsiz durum frekansı ne kadar fazla ise üzücü kazaların yaşanması riski o denli fazla oluyor.

 

 

 

,
Yayınlama: 01.06.2015
Düzenleme: 03.01.2025 09:20
A+
A-
Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.