11-03-2019 11:55:40 Son Güncelleme: 11-03-2019 14:04:40

PETROL OFİSİ, geleneksel liderliğini koruyor

Yıllardır lider olmanın sorumluluğu ile hareket eden Petrol Ofisi, bugün 81 ilin tamamında ve yaklaşık 700 ilçeyi kapsayan geniş bayi ağı ile Türkiye’nin en yaygın parekende satış ağına sahip akaryakıt şirketi konumunda..
PETROL OFİSİ, geleneksel liderliğini koruyor

(ÖZEL HABER)

Son dönemde attığı güçlü adımlarla sektöre öncülük eden Petrol Ofisi, 1 madeni yağ fabrikası, 9 akaryakıt dağıtım terminali, 3 lpg terminali ve 20 havalimanı ikmal terminal ünitesiyle Türkiye’nin lider akaryakıt dağıtım ve madeni yağ şirketi olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Petrol Ofisi Perakende Direktörü Yiğit Meral, Petrol Ofisi’nin faaliyetleri, projeleri ve 2019 yılı hedeflerine ilişkin gazetemizin sorularını yanıtladı.

 

•   2018 yılı Petrol Ofisi için nasıl bir yıldı? Yeni yatırımlar ve yeni istasyonlar açısından nasıl geçti? Yoğunlaştığınız projeleriniz neler oldu?

Sektörün lider ve öncü markası olarak 2018, pazarda yaşanan gelişmelere paralel hedeflerimize ulaştığımız bir yıl oldu. 2018’de Petrol Ofisi olarak tüm performans hedeflerimizi gerçekleştirdik. İstasyon sayımızı da arttırarak büyümemize devam ettik. Pazar gelişmeleri göz önüne alındığında başarılı sonuçlar elde ettik. 2018 yılında bir yandan hedeflerimizi gerçekleştirmekle birlikte diğer yandan da pazar gelişmelerine karşı başarılı ve proaktif bir yönetim gösterdik. Bunlara ek olarak yeni organizasyon yapımızı hayata geçirdik. Başka bir deyiş ile biz hem operasyonumuzu hem pazar gelişmelerini ve hem de değişimi yönettik. Bu açıdan 2018, bizim için farklı ve renkli bir yıl oldu. Üç alanda önemli süreçleri yürüttüğümüz bir yılda, hedeflerimize gerçekleştirmemiz, büyümemizi sürdürmemiz ve organizasyon yapımızı yenilememizi her açıdan başarılı ve gurur verici bir sonuç olarak değerlendiriyoruz.

 

•   2019 yılı için önceliğiniz olacak yatırım ve projelerinize yönelik hedefleriniz nelerdir? Müşteri memnuniyeti ve marka sadakatine yönelik gerçekleştirdiğiniz çalışmalar nelerdir?

2019’da da kendimize farklı alanlarda büyüme hedefleri koyduk. İstasyon sayımızda kaydettiğimiz artış trendini bu yıl da devam ettirmek istiyoruz. Hayata geçirdiğimiz projelerimizle, hizmet kalitemizi daha da geliştirerek, müşteri memnuniyetini en üst seviyele çıkarmak ve paralelinde istasyon başına satış verimliliğimizi de geliştirmek istiyoruz.

Perakendecilik konusunda hizmet kalitemizi arttırırken, aynı zamanda mevcut başarılı ortaklıklarımıza yenilerini katarak, bu alanda da hizmet çeşitliliğimizi arttırmak ve yeni ürünler sunmak istiyoruz. 2019 yılı, akaryakıt dışı faaliyetlerimizin biraz daha öne çıktığı, bu alana daha fazla yoğunlaşacağımız bir yıl olarak geçecek. Yakıtlarımızın yanı sıra diğer tüm ihtiyaçlarında da Petrol Ofisi kalite ve güvenini daha geniş bir yelpazede yansıtacağımız, müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda bu alanda da önemli geliştirmelere, zenginleştirmelere ulaşacağımız çalışmalarımız devam ediyor.

Aynı zamanda bayilerimiz ile daha yakın çalışarak verimliliğimizi arttırmak ve her alanda sektöre referans oluşturan kalitemizi yeni zirvesine taşımak istiyoruz. Sektörün öncü firması olarak, liderliğimizi pekiştirmek, her zamanki gibi örnek olmak, geleneksel hedeflerimiz arasında yer alıyor.

Özetle 2019 yılında da her alanda sektör liderine, Petrol Ofisi’ne yakışır bir performans hedefliyoruz.

 

•   Yatırım kararları alırken başlıca kriterleriniz nelerdir?

Yeni istasyon yatırımlarımız için lokasyonlara karar verirken önceliğimiz, istasyon ağı olarak ticari alanda temsil edilmediğimiz noktalar olmakta. Bölgenin nüfus yoğunluğu ve lokasyonun bulunduğu ticari alandan geçen araç sayısı da, yatırım yaparken göz önünde bulundurduğumuz önemli kriterler arasında yer alıyor.

Önümüzdeki dönemde kentsel dönüşüm ile yeni oluşan yaşam alanları yakın takibimizde olacak, bununla birlikte yeni devreye giren köprü, otoyollar ve havaalanı çevresinde oluşacak ticari alanları da fırsat olarak görüyoruz.

•   İstasyonların akaryakıt dışı faaliyetlerden ekstra gelir elde etmeleri yönünde neler yapıyorsunuz? Bayilerinize bu yönde yönlendirmeleriniz oluyor mu?

Akaryakıt dışı hizmetlerimizde 3 büyük marka ile işbirliğimizle istasyonlarımızda müşterilerin hayatını kolaylaştıracak hizmetler sunuyoruz.

109 istasyonumuzda Migros Jet hizmet veriyor. Bu istasyonlardaki Migros Jet mağazalarından müşterilerimiz Migros kalite ve fiyatları ile günlük ev alışverişlerini 7/24 yapabiliyorlar. Bu sayede akaryakıt alırken aynı zamanda alışverişlerini yaparak zamandan ciddi bir tasarruf sağlayabiliyorlar.

Western Union ile geçtiğimiz yıl yapılan anlaşmamızdan da çok olumlu geri dönüşler alıyoruz. Müşterilerimiz istasyonlarımızdan yurt dışında istedikleri yere Western Union aracılığı ile para transferi yapabiliyorlar. Marketlerimizde kalite standartlarını yüksek tutmak bizim için çok önemli.

Dünyaca ünlü Tchibo markasıyla yaptığımız anlaşmamızla da, müşterilerimize çok talep edilen lezzetli, kaliteli ve uygun fiyatlı kahveler sunabiliyoruz. Bu hizmetleri verdiğimiz noktaları hızla yaygınlaştırırken müşteri odaklı farklı uygulamalar üzerinde de çalışmaya devam ediyoruz.

•   Yatırımlarınızda alternatif yakıtlar ve gelecek trendleri ile ilgili yaklaşımınız ve gelecek stratejileriniz nelerdir?

Bu alanda da sektör lideri olarak sorumluluklarımızın bilinci ile çalışmalar yürütüyoruz. Örneğin elektrikli ve hibrit araçlar konusunda son dönemde hem çok önemli hem de çok efektif; bu teknolojinin hem kullanımının hem de gelişimini destekleyen bir adım attık. Zira sürdürülebilir çevre politikaları doğrultusunda elektrikli ve hibrit araçlar, gelecek için doğru, ancak üzerinde daha çok çalışılması, geliştirilmesi gereken bir konu.

Ancak bu gelişimin sağlanması için de öncelikle kullanımlarının desteklenmesi şart. İkmal ağını kurgulamazsanız, kısıtlı menzilleri nedeniyle bu araçların kullanımı da ileriye gitmiyor. Biz de otomotiv yakıtlarında elektrikli ve hibrit araçların bu sorununun çözümü için yatırım yaptık ve bir ilki gerçekleştirerek e-POwer’ı geliştirdik.

e-POwer’ı tasarımından, yapısına kadar tamamen özel, özgün bir marka olarak yaratarak, tamamen Türkiye’de ürettik. e-POwer ile elektrikli ve hibrit araçları hava saati, su pompasının yanında değil, prestijli, özel ve özgün bir kanopi altına taşıdık. İlk e-POwer’ı, 2017 yılı sonunda Osmangazi Köprüsü girişindeki istasyonumuzda açtık. e-POwer yatırımlarımızda, yoğun kullanımlı güzergahları hedefleyerek, bugüne kadar sayısını 11’e çıkardık ve bu alandaki çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI