DHL Group'un taşımacılık uzmanı kolu DHL Global Forwarding, müşterilerinin tüm lojistik ihtiyaçlarını kolayca yönetebilmesi için tek bir portal sunuyor. myDHLi hizmeti ile DHL Global Forwarding tüm lojistik gönderileri için 360 derece görünürlük ve tam kontrol imkanı sağlarken, sürdürülebilirlik odaklı olan platform ile şirketler karbon emisyonunu da hesaplayabiliyor.
Sayıları giderek artan, fiziksel koşulları iyileştirilen ve teknolojik imkanlarla güçlendirilen lojistik merkezler, cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında Türkiye ekonomisini atağa geçirecek. 2002'den bu yana 13 lojistik merkezinin işletmeye açıldığını söyleyen Logista Global Logistics Genel Müdürü Zeynep Akman, “Şu an 7 lojistik merkezimizin etüt proje ve planlama çalışmaları sürüyor. 2053 yılına kadar ülkemizdeki lojistik merkez sayısının 13'ten 26'ya çıkarılması planlanıyor. Lojistik merkezler ülkemizin geleceğini doğrudan etkileyecektir” dedi.
Lojistiğin 7 doğrusunu misyon edinen EDS-LOG Global Logistics, bütün olumsuzluklara rağmen 2023’te %125 büyümeyi ve 120 milyon TL değerinde ciro yapmayı başarmıştı. 2024 yılında da yatırım odaklı olacaklarını ifade eden EDS-LOG Global Logistics Kurucu Ortağı Gökhan Edis, “Bu yıl, %100 büyümeyi hedefliyoruz. Avrupa’da depo ve dağıtım ağını genişletecek, nitelikli insan kaynağımıza yatırım yapacağız” dedi.
CHEP, yeniden kullanima dayali is modeliyle ürün yönetiminden, depolama ve lojistik yönetimine kadar müşterilerine bütüncül bir çözüm sunarak, otomotiv tedarik zincirindeki verimliliği arttırmaya devam ediyor.
Güvenilir lider Tırsan; İGB Bims ve Çobanoğulları Lojistik firmalarına toplamda 70 adet Tırsan Tenteli Perdeli Rulo Taşıyıcı, Tırsan Hafif Tenteli Perdeli ve Kässbohrer Hafif Açık Kasa Platform teslimatı yaptı.
Lojistik sektörü, geleneksel olarak güçlü bir erkek egemenliğine sahip bir alan olarak öne çıkıyor. Araştırmalara göre Türkiye lojistik sektöründe çalışan kadınların oranı sadece yüzde 9,1. AB ülkelerinde ise bu oran yüzde 22 seviyesinde. Türkiye, OECD ülkeleri içinde istihdamda kadın-erkek arasındaki farkın en yüksek olduğu ülke konumunda. Sadece sektörde değil, Türkiye genelinde kadın çalışan oranının en fazla olduğu şirketlerden biri olan Sertrans Logistics'in Yönetim Kurulu Başkanı Nilgün Keleş, lojistik sektöründe kadın istihdamının artırılması için yapılması gerekenleri anlatıyor; kadınlar lojistik sektörüne yeni bir ufuk açabilir diyor.
Türkiye’deki araç parkını genişletmeyi sürdüren TEMSA, Mesnevi Turizm’e, Maraton model 15 yeni otobüs teslim etti. İlk TEMSA markalı aracı 1993 yılında filosuna dahil eden Mesnevi Turizm bünyesindeki TEMSA markalı araç sayısı, bu teslimatla birlikte 40’a yükseldi.
Borusan Lojistik, İstanbul Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi iş birliği ile Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Sertifika Programı gerçekleştirdi. Ücretsiz olarak düzenlenen programda lojistik ve sürdürülebilirlik alanlarında eğitim verildi.
UND, Gürbulak Sınır Kapısı’ndan çıkış yapan araç sayısının önemli ölçüde azalması ve uzun kuyruklar oluşması üzerine UND; Ticaret Bakanlığı, Bölge Ticaret Odaları, TİM ve IRU yetkilileri ile birlikte sınır kapısına gitti. Ayrıca, görüşmelerde İran gümrük yetkilileri ve İran Nakliyeciler Derneği ile de bir araya gelindi. UND Başkanı Aras, “Ticaretin artması için geçişlerin hızlanması gerekiyor. Bu sınır geçiş sayıları ile bu ülke ihracatını taşıyamayız” dedi.
Sürdürülebilir mobiliteye yönelik yatırımlarına devam eden MAN Truck & Bus, elektrikli araçlarda Avrupa pazarının zirvesine yerleşti. Şehir içi elektrikli otobüsü Lion's City E ile birçok Avrupa metropolünde boy gösteren MAN, yaklaşık yüzde 13,3'lük pazar payıyla tüm rakiplerini geride bırakarak, Avrupa'da elektrikli otobüs sınıfının pazar lideri oldu.