TruKKer olarak 2024 yılının ilk 6 ayını nasıl geçirdiniz, ilk 6 ayı şirketiniz özelinde değerlendirir misiniz? Geçen senenin aynı aylarına kıyasladığınızda ilk 6 aylık periyodda yüzde kaçlık bir farklılık bulunuyor?
İlk 6 ay şirket hedeflerimizi 100% oranında tutturduk. Aslında pazarı bu sene Türkiye üzerinde konuşursak bizlere çok fazla yardımcı olmadığını ifade edebiliriz. Çünkü Avrupa’da olan durgunluk; Türkiye’deki ihracatın oluşan faiz artışının yükselmesinden dolayı ciddi anlamda bütün pazar lojistik açısından uluslararası alanlarda etkilendi. Ama hem yurt dışı yaptığımız taşımalarda hem de genel olarak uluslararası taşımacılıktaki hizmetlerimizde ilk 6 ayda hedeflerimizi gerçekleştirebildik ve büyümemizi bu sorunlar olmasına rağmen devam ettiriyoruz. Aynı şekilde Türkiye açısından yurt içinde de ciddi anlamda kontrat lojistiğinde yeni müşteriler kattık ve büyüme hedeflerimizi ihale dönemlerinde gerçekleştirdik.
YAZILIM MERKEZİMİZİN BÜYÜTÜLMESİNE YÖNELİK YATIRIMLARIMIZ MEVCUT
TruKKer’ın yatırımları hakkında bilgi verir misiniz? 2024 yılı içerisinde yatırımlarınız oldu mu, oluyor mu, olacak mı? 2024 yıl sonunda ulaşmak istediğiniz hedefler nelerdir?
Biz yaptığımız iş modeli gereği araç veya fiziksel ekipman yatırımı yapmayan, teknolojik ve yazılımsal alanlarda yatırım yapan bir şirketiz. Bizim burada genelde yaptığımız yatırımlar teknoloji anlamında, yazılımsal anlamda yatırımlardan oluşmaktadır. Bir de hizmet bütünlüğünü sağlamak için uçtan uca müşterilerimize hizmet verebilmek için oluşturduğumuz yeni hizmet alanları veya o hizmet alanlarını destekleyen bütünleşik destek konuları bulunuyor. Bu bağlamda, Bangalore'da bulunan yazılım merkezimizin büyütülmesine yönelik yatırımlarımız bulunmaktadır.
OMNİLOG MARKAMIZLA TÜRKİYE’Yİ ÖNEMLİ MERKEZLERDEN BİRİ YAPACAĞIZ
Bununla birlikte, Türkiye'yi çok fazla ilgilendiren hem deniz hem de hava taşımacılığında yeni oluşturduğumuz Omnilog markasıyla birlikte Türkiye'yi önemli merkezlerden biri yapmayı hedefliyoruz. TruKKer bünyesinde yer alan üç önemli merkezden biri Türkiye olacaktır.
İTHALAT VE İHRACAT DENGESİZLİĞİ BÜTÜN SEKTÖRÜ CİDDİ ANLAMDA ETKİLEMEKTEDİR
Navlundaki son durumu da konuşmak isteriz. ihracatın Türkiye’de düşmesinden dolayı ithalatta uluslararası taşımacılık özelinde navlunun yükselme durumu var. Avrupa’da da bir resesyon durumu var. Rusya-Ukrayna başta olmak üzere İsrail-Filistin savaşları da devam ediyor. Tüm bunları da değerlendirerek navlun konusunda ne söylemek, hangi mesajları vermek istersiniz? Müşterilerinize bu durumda nasıl yardımcı oluyor, hangi bilgilendirmeleri sağlıyorsunuz?
İhracatın Türkiye’de özellikle düşmesi, ithalatta uluslararası taşımacılık özelinde navlunun yükselmesini beraberinde getiriyor. Bu durum da sektörde ihracatta oluşan araç bolluğunu, ama ithalatta araç kısıtı gibi bir durumu yarattı. O yüzden müşterilerle görüşürken çok şeffaf şekilde şu an oluşan hem savaş hem Türkiye’nin ekonomik durumundan hem de Avrupa’daki resesyondan kaynaklı etkilerini anlatmaya ve bunu en az indirmeye çalışıyoruz. İthalat ve ihracat dengesizliği bütün sektörü ciddi anlamda etkilemektedir.
KARBON EMİSYONUNU AZALTACAK UYGULAMALARIMIZLA ÇEVREYİ KORUYORUZ
Lojistik demek çevre demek. Karbon emisyonu, karbon ayak izi ve karbon salınımı anlamında TruKKer olarak neler yapıyorsunuz? Yeşil Lojistik alanında gerçekleştirdiğiniz çalışmaları, yatırımları değerlendirir misiniz?
TruKKER’ın şirket felsefesinde ‘çevreye saygı’, ‘çevreyi koruma’ ve ‘çevreci uygulamalar’ yer almaktadır. Biz, çevreye karşı sorumluluğumuzun farkındayız. Dünya kaynaklarının verimli kullanılmasından tutun da çevreci uygulamalarla dünyanın korunması ve gelecek kuşaklara en sağlıklı şekilde aktarılması gerektiğini düşünüyoruz. Farklı firmalar elektrikli araç yatırımları yapmaya başladı ve bizim de TruKKer olarak elektrikli araçlar üzerinde farklı çalışmalarımız var. Bunun ile ilgili dünya çapında kurduğumuz bir şirketimiz var ve bunu Türkiye’ye ilerleyen dönemde uyarlamak istiyoruz.
Şu anda yaptığımız en önemli şey; swap body ve dorseler ile minimum karbon ayak izi bırakarak, gemi ve tren kullanarak Avrupa’ya taşımalar yapmak üzerine kurulu. Burada da amacımız minimum karbon izi ile çevreye daha duyarlı olmak. Bizim intermodal anlamında da avantajlarımız var. Bunu da doğru kullanmayı hedefliyoruz.
Mevcut süreçte, karbon vergisinin sektöre etkileri elektrikli araçlara yatırım, demiryolu üzerinden ulaşımın sağlanması ve maksimumda deniz yolu üzerinden ulaşım sağlanması şekline dönmektedir.
İşte takaslama korselerinin Ro-Ro gemilerine bindirilip Fransa gibi ülkelere gönderilip oradan çektirilmesine devamın artırılması gibi ya da buradan Halkalı tarafından trene varılıp Avrupa’da Almanya Belçika gibi yerlere ulaştırılması gibi düşünülebilir.
Biz de TruKKer olarak hizmetlerimizi bu yönde vermekteyiz ve şu an elektrikli araç özelinde hem sektör hem de bizler, yatırımlar üzerinde daha fazla çalışıyoruz.
FİNTECH, YAPAY ZEKA (AI) VE ELEKTRİKLİ ARAÇLAR (EV) KONULARINDA KAPSAMLI ÇALIŞMALAR YÜRÜTÜYORUZ
Lojistik iş süreçlerinin olmazsa olmazlarından birini de teknoloji oluşturuyor. Yapay zeka günümüzde her yerde. Yazılımdan tutun da dijitalleşmeye, akıllı depo-antrepolardan, insansız otomom sürüşlere kadar birçok konu artık teknolojinin ana gündem maddesini oluşturuyor. TruKKer’in yapay zeka odaklı akıllı uygulamaları hakkında bilgi alabilir miyiz?
Bizim hizmetlerimizi desteklemek amacıyla, Fintech, yapay zeka (AI) ve elektrikli araçlar (EV) konularında kapsamlı çalışmalar yürütüyoruz. Bu alanlar, önümüzdeki dönemde dünyanın gündeminde daha da önemli hale gelecek ve biz de bu trendleri yakından takip etmeye devam edeceğiz.