Nissan, ticari araç segmentindeki yeni temsilcisi Townstar’ı Türkiye pazarına sundu.
Nissan, ticari araç segmentindeki yeni temsilcisi Townstar ’ı Türkiye pazarına sundu.
Nissan Türkiye, yeni nesil kompakt Hafif Ticari Aracı (HTA) olan yeni Townstar’ı 21 Nisan 2025 Pazartesi günü Rixos Tersane İstanbul’da gerçekleşen lansman etkinliğinde tanıttı. Lansman etkinliğinde Nissan Türkiye Genel Müdürü ve Bağımsız Pazarlardan Sorumlu Avrupa Başkan Yardımcısı Charbel Abi Ghanem ve Nissan Türkiye Ürün ve Planlama Direktörü Selim Semizoğlu hazır bulundular.
Nissan Türkiye Genel Müdürü ve Bağımsız Pazarlardan Sorumlu Avrupa Başkan Yardımcısı Charbel Abi Ghanem, Nissan’ın Türkiye’deki küçük ve orta ölçekli işletmelere (KOBİ) özel geliştirdiği yeni ürün ve iş çözümü için pazara sunduğu Townstar’ın ticari araç pazarındaki iddiasını ortaya koyduğu konuşmasında, Nissan’ın “İş çözümleri“çatısı altında bir dizi kapsamlı hizmetin de duyurusunu gerçekleştirdi.
Charbel Abi Ghanem , Türkiye’de nüfusun %93’ünün şehirlerde yaşadığını ve e-ticaretin GSYİH’ya %6,8 oranında katkı sağladığını vurgulayarak, son teslimat kabiliyetlerine sahip araçlara olan ihtiyacın arttığını belirtti.
Türkiye genelinde 3,7 milyon KOBİ’nin faaliyet gösterdiğine dikkat çeken Charbel Abi Ghanem, bu işletmelerin ülke istihdamının %70’ini oluşturduğunu ve GSYİH’ya %35 katkı sağladığını ve verilere dayanarak KOBİ segmentinin istikrarlı büyümeye hazır olduğuna inandığını belirtti.
Charbel Abi Ghanem, Nissan’ın geçtiğimiz yıl %2,2’lik bir pazar payına ulaştığını da hatırlattı.
Nissan’ın Townstar modeli, sınıfında beş yıl garanti sunan ilk ürün olma özelliği taşıyor. Bu da markanın ürün kalitesine ve sektördeki uzun vadeli hedeflerine duyduğu güvenin bir göstergesi olarak değerlendiriliyor.
Charbel Abi Ghanem “Nissan İş Çözümleri” adı altında sunulan yeni yapının, üç stratejik eksen üzerine inşa edildiğini ifade ederek, “ Bu üç stratejik husus, Nissan İş Merkezi konseptinin tüm bayilere yayılması, tamamen elektrikli Townstar’ın pazara sunulması, Nissan Finansal Çözümleri ve Nissan Express Hizmetleri gibi destekleyici hizmetlerin devreye alınması. Nissan Townstar , teknolojik üstünlükleri, işlevselliği ve sunduğu ek özelliklerle rakiplerinden ayrışmayı hedefliyor. Hedefimiz Türkiye’deki 3,5 milyon KOBİ’ye ulaşarak hem bu işletmelerin dönüşümüne katkı sağlamak hem de markanın Türkiye pazarındaki büyümesini sürdürülebilir hale getirmek.” dedi.
Nissan Türkiye Ürün ve Planlama Direktörü Selim Semizoğlu ise, ” Hem elektrikli hem benzinli versiyonlarla pazara güçlü bir giriş yapıyoruz. Townstar, Nissan’ın ticari araç vizyonunu yansıtan, teknolojisiyle ve tasarımıyla öne çıkan bir model. Türkiye’de özellikle KOBİ’lerin iş yapış biçimlerini kolaylaştırmak, onlara sürdürülebilir ve fonksiyonel çözümler sunmak istiyoruz. ” diye konuştu.
Yeni Townstar’ın Qashqai altyapısı üzerinde geliştirildiğini vurgulayan Selim Semizoğlu, modelin CMF-C platformunda üretildiğini ifade etti. Elektrikli versiyonumuz 281 kilometre menzil sunuyor. 80 kW DC hızlı şarj desteği sayesinde yalnızca 30 dakikada 170 kilometre menzil elde edilebiliyor. Bu da özellikle şehir içi kullanımlarda büyük kolaylık sağlıyor,” dedi.
Elektrikli versiyonların 8 yıl/160.000 km batarya garantisi sunduğunu, benzinli modellerde de 5 yıl/160.000 km mekanik garanti verdiklerini belirtti.
Townstar’ın tasarım felsefesine de değinen Semizoğlu, Japon el sanatlarından esinlenen “Kumiko” yaklaşımının yeni modelde açıkça görüldüğünü söyleyen Semizoğlu, “Aracın keskin hatları, V-Motion ızgarası, LED farları ve iç mekân ergonomisi hem estetik hem de fonksiyonelliği bir arada sunuyor. ” dedi.
KOBİ’lerin günlük operasyonlarını kolaylaştırmak adına finansal çözümlere de önem verdiklerini belirten Semizoğlu, Townstar için cazip lansman kampanyaları hazırladıklarını paylaştı:
“300.000 TL’ye kadar 0 faizli kredi ve 500.000 TL’ye kadar %1,99 faizli kredi seçeneklerimiz mevcut. Elektrikli versiyonumuzu %10 ÖTV diliminde 1 milyon 919 bin TL’den başlatıyoruz,” diyerek finansal erişimi artırmayı hedeflediklerini ifade etti.