Bozankaya ve Aselsan “İlk Yerli Tramvay Motoru ve Çekiş Sistemi” için imzaları attı

Raylı sistem teknolojilerinde millileşme yolunda önemli bir adım daha atıldı. 18-20 Haziran tarihlerinde düzenlenen Eurasia Rail Fuarının son günü, Bozankaya A.Ş. ile Aselsan arasında “İlk Yerli Tramvay Motoru ve Çekiş Sistemi” sözleşmesi, T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katılımıyla Bozankaya standında düzenlenen törenle imzalandı.

Bozankaya ve Aselsan “İlk Yerli Tramvay Motoru ve Çekiş Sistemi” için imzaları attı

Bozankaya A.Ş. ile Aselsan arasında “İlk Yerli Tramvay Motoru ve Çekiş Sistemi” sözleşmesi, T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katılımıyla Bozankaya standında düzenlenen törenle imzalandı.

Raylı sistemler alanında Türkiye’nin önde gelen üreticilerinden Bozankaya’nın CTO ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emrah Dal, panelist olarak katıldığı Eurasia Rail Fuarı ile eş zamanlı düzenlenen oturumda Bozankaya’nın teknolojik kabiliyetlerini, global pazardaki konumunu ve sektörün geleceğine dair öngörülerini katılımcılarla paylaştı. Yerli üretim oranlarının artması, ihracat odaklı stratejiler ve sürdürülebilir kent içi ulaşım çözümleri Emrah Dal’ın öne çıkardığı başlıklar arasında yer aldı.

İlk Yerli Tramvay Motoru ve Çekiş Sistemi

Raylı sistem teknolojilerinde millileşme yolunda önemli bir adım daha atıldı. Fuarın son günü, Bozankaya A.Ş. ile Aselsan arasında “İlk Yerli Tramvay Motoru ve Çekiş Sistemi” sözleşmesi, T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katılımıyla Bozankaya standında düzenlenen törenle imzalandı. Törende Bozankaya CTO ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emrah Dal ve Aselsan Genel Müdürü Ahmet Akyol imzaları atarak iki kurumun bu stratejik iş birliğine resmiyet kazandırdı.

18-20 Haziran 2025 tarihlerinde gerçekleştirilen 11. Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik- Eurasia Rail Fuarı kapsamında “Bileşenden Sisteme : Raylı Ulaşımda Emniyetli Yerli İleri Teknolojilerin Bütünleşik Yolculuğu ” başlıklı oturum düzenlendi.

Emrah Dal, fuar kapsamında gerçekleştirdiği sunumda Bozankaya’nın Türkiye’den dünyaya uzanan başarı hikâyesini katılımcılarla paylaştı. Sunumuna, Bozankaya’nın ürettiği ve fuar alanında sergilenen Romanya’nın Yaş şehri için geliştirilen “Yeşil Tramvay”a dikkat çekerek başlayan Dal, şirketin geçmişten bugüne uzanan gelişimini ve ihracat odaklı vizyonunu aktardı.

Almanya’dan Ankara’ya Uzanan Yolculuk

1989 yılında Almanya’da gövde üretimiyle sektöre adım atan Bozankaya, MAN, Mercedes, Siemens ve Alstom gibi büyük markalara karoser üretimiyle başladığı yolculuğunu, 2003 yılında Türkiye’de kurduğu fabrikayla yeni bir aşamaya taşıdı. 2010 yılında kurulan AR-GE merkezi sayesinde kendi raylı sistem ve elektrikli araç platformlarını tasarlama kararı alan şirket, ilk tramvay teslimatını 2016 yılında Kayseri’ye gerçekleştirdi. %51 yerlilik oranıyla teslim edilen bu projede yerli alt yükleniciler de önemli bir rol üstlendi.

bozankaya aselsan ilk yerli tramvay motoru ve çekiç sistemi iş birliği

Metro, Tramvay ve Troleybüsten Genişleyen Portföy

Bozankaya bugün, tramvaydan sürücüsüz metroya, troleybüsten elektrikli otobüse kadar tüm kent içi raylı ve elektrikli araç platformlarını Ankara’daki tesislerinde tasarlayıp üretiyor. Dal, şirketin 2020’de Romanya’nın Timişoara ve Yaş şehirlerine, 2023’te Türkiye’nin ilk sürücüsüz metrosu Gebze-Darıca hattına ve İstanbul 100 Metro Projesi’ne araçlar teslim ettiğini aktardı. Bursa LRV projesi, Kocaeli ve Samsun tramvayları, İzmir tramvayları ve organize sanayi bölgeleri için geliştirilen elektrikli otobüs projeleri de Bozankaya’nın yerli pazarda sürdürdüğü önemli projeler arasında.

İhracat Başarısı: Avrupa’dan Asya’ya Uzanan Projeler

Bozankaya’nın ihracat odaklı stratejisi meyvelerini veriyor. Şirketin üretim kapasitesinin %65-70’i yurt dışı projelere ayrılmış durumda. Halihazırda Napoli tramvayları, Belgrad tramvayları, Timişoara troleybüsleri ve Prag troleybüsleri için üretim devam ediyor. Timişoara projesinde 70 kilometre bataryalı menzil ile Avrupa rekoru kıran Bozankaya, batarya yönetim sistemi ve şarj altyapısı gibi ileri teknoloji çözümlerini de kendi bünyesinde geliştiriyor.

Küresel Partnerlikler ve OEM Üretim Gücü

Sadece son kullanıcıya değil, global OEM üreticilere de çözüm ortaklığı sunan Bozankaya, Siemens ile yürüttüğü Bangkok Green Line ve yeni Orange ile Blue Line metro projelerinde önemli sorumluluklar üstleniyor. Ayrıca Kanada, Avustralya ve ABD pazarları için Siemens’in tren gövdelerini Ankara’da üretip yurt dışına gönderiyor.

Yerli Motor ve Yüksek Yerlilik Hedefi

Sunumda yerli motor ve çekiş sistemleri konusunda da önemli gelişmeler paylaşıldı. Özellikle Kocaeli ve Samsun tramvay projelerinde %70’e ulaşan yerlilik oranları sayesinde yerli motor, dişli kutusu ve körük gibi sistemlerin artık Türkiye’de üretilebildiği vurgulandı.

“Platform Geliştiricisi Bir Markayız”

Emrah Dal konuşmasını, Bozankaya’nın 2.65 metre genişliğinde, 1435 mm hat açıklığında tramvaylar, yüksek ve alçak tabanlı araçlar ile sürücülü ve sürücüsüz metro platformları geliştirme vizyonuyla tamamladı. Bozankaya’nın sadece üretici değil, aynı zamanda tam yetkin bir platform geliştirici olarak global raylı sistem pazarında rekabet ettiğini belirtti.

 

Yayınlama: 23.06.2025
Düzenleme: 23.06.2025 10:20
A+
A-
Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.