30-11--0001 00:00:00 Son Güncelleme: 02-07-2019 21:07:54

ZF Services Türk Transist 2016’da Gövde Gösterisi Yapıyor.

2010 yılından beri katıldığı Transist Fuarında şehir içi otobüsler için sunulan ürünlere ek olarak bu yıl ilk kez ZF’nin Marin ve Raylı Sistemler için sunduğu ürünler ile Telematik çözümler sunan OpenMatics ürünlerini de bir arada tanıtacak. ZF bu organizasyonda elektrikli otobüsler için Elektroportal Aks ve Elektrikli Merkezi Motor çözümlerini katılımcılara sunacak.
ZF Services Türk Transist 2016’da Gövde Gösterisi Yapıyor.

 

ZF Services Türk, Transist 2016’da daha geniş stand alanı ve en

yeni teknolojileri ile ziyaretçilerle buluşmaya hazırlanıyor. B09

numaralı stand’ta geçmiş yıllardakinden farklı olarak şehir içi

otobüsler için geliştirilen teknolojilerle birlikte Raylı Sistemler ve

Marin uygulamalar ve Telematik Çözümler tanıtılacak.

 

ZF’nin şehir içi otobüsler için geliştirdiği AVE-130 alçak tabanlı

elektrikli portal aks ve elektrik motorlu merkezi tahrik sistemi,

Moskova metrosunda kullanılan E-Rail SH-15 F metro şanzımanı

ve Openmatics telematik çözümleri stand’ta sergilenecek ürünler

arasında yer alıyor.

 

Tam elektrikli otobüs ve kamyonlar için merkezi tahrik ünitesi

ZF, E-Mobilite için sunduğu geniş ürün portföyüne en son ilave

ettiği elektrikli merkezi tahrik ünitesi ile şehir içi otobüsler ve

dağıtım kamyonlarını sıfır emisyonlu sürüşe bir adım daha

yaklaştırıyor. Merkezi elektrikli tahrik ünitesi, hali hazırda

konvansiyonel araçlarda bulunan konvansiyonel güç aktarma

konfigürasyonları ile birlikte kullanım için idealdir ve mevcut

araç konseptlerine entegre edilmesine uygundur. Merkezi tahrik

sistemi direkt tahrikli aks veya portal aks ile kombine

edilebilmektedir. Bununla birlikte ses ve titreşim seviyesinin

oldukça düşük olması ile sürüş konforunu arttıyor. 240 kW çıkış

gücüyle 4.200 Nm maksimum tork sağlıyor ve böylece şehir içi

otobüsleri zorlu yol koşullarında dahi sorunsuzca ilerleyebiliyor.

Ürünün 2018 yılında seri üretime geçmesi planlanıyor.

 

AVE 130 Elektroportal Aks gelecek için tasarlandı

 

ZF’nin şehir içi otobüsler için geliştirdiği AVE 130 Elektroportal

aksın yeni nesli, pazara sunulduğundan bu yana elektrikli otobüs

üreticilerinin bir numaralı tercihi oldu. Tekerleğe iki kademeli dişli

grubu ile bağlanan iki motorun önemli ölçüde arttırılan

performans ve yüksek tork değerleri, elektrik tahrikli alçak tabanlı

AVE 130 aksı, toplu taşıma hizmetleri için daha da cazip hale

getirmektedir. Aksa entegre iki adet su soğutmalı asenkron

motorun güç değerleri 2 x 120kW’den 2 x 125kW’ye

yükseltilmiştir. Aynı zamanda elektrik motorların efektif nominal

voltajı 350V’den 400V’ye çıkartılırken maksimum tork değeri 2 x

465Nm’den 2 x 485Nm’ye ulaşmıştır. Ayrıca, yeni AVE 130’un

kullanımı için aracın arka kısmında konvansiyonel tahrik ve

kardan milleri gerekmediğinden, montaj hacmine ihtiyaç

duyulmaz, böylelikle ayakta ve koltuklu yolcu sayısı arttırılabilir.

AVE 130, iki adet entegre elektrik motoru sayesinde geleneksel

merkezi elektrik motorlu diğer çözümlere kıyasla 200 ila 500 kg

daha hafiftir.

 

 

 

E-Rail-SH 15 F raylı sistemlere önemli avantajlar sunuyor

 

ZF’nin yeni nesil metro şanzımanı E-Rail-SH 15 F, metro

işletmelerine pek çok avantaj sağlıyor. Konvansiyonel helis dişli

uygulaması şanzımanlar, dairesel kuvvetlerin yanı sıra eksenel

kuvvetlerin de etkisi altında olmaktadır ve bu durumun olumsuz

sonuçları vardır. Kuvvetler gövdeyi zorlar ve verimliliği düşürür.

Bu etkiyi önlemek için ZF, E-Rail-SH 15 F’de iki yeni yanal

yataklama halkası kullanılmıştır. Tahrik dişlisinin iki yanında yer

alan halkalar bir yağ filmi üzerinde kayar şekilde yataklama

görevi yapmaktadır. Metro şanzımanlarında yapılacak daha pek

çok iyileştirme için bir kapı aralayan bu yenilik ile eksenel

kuvvetlerin şanzıman yatakları ve gövde üzerindeki olumsuz

etkileri önlenir. Şanzımandaki “Hollow-Shaft” özelliği sayesinde

raylı araç üreticileri, şanzımanı tahrik dişli mili üzerine kolayca

monte edebilir.

 

 

Openmatics ile online diyagnozda yenilik

 

ZF’nin bir markası olan Openmatics, ZF’nin yalnızca aktarma

organları için değil akıllı araç ve telematik sistemler için de

yatırımlar yaptığını ve yenilikçi çözümler sunduğunu gösteriyor.

Şehir içi ve şehirler arası yolcu taşımacılığından lojistiğe, araç içi

eğlence sistemlerinden araç takip ve online diyagnoz imkanlarına

kadar geniş bir uygulama yelpazesi sunan Openmatics, ulaşımın

geleceğine yönelik çözüm ve teknolojileriyle ZF’nin Transist

2016’daki standında yer alacak.

 

 

 

Openmatics’in araç takip ve online diyagnoz uygulamaları için

araçla ilgili verileri CAN bağlantıları üzerinden sağlayan Bach adlı

elektronik kontrol ünitesi ile “Openmatics App Store” üzerinden

seçebilen veya ihtiyaçlara uygun olarak tasarlatıp yüklenebilen

uygulamalar sayesinde filo işletmecilerine, hassas, doğru ve

kapsamlı veri analizi ile aracın konumunu, yakıt tüketimini ve

sürücü davranışlarını izleme imkanını sunuyor. Ayrıca çok

yakında, araçta arıza gerçekleşmeden önce uyarı vererek

işletmelerin çok daha yüksek bakım maliyetleri ve aracın yolda

kalması ile karşı karşıya gelmesini engelleyecek “öngörülebilir

diyagnoz” (Predictive diagnostics) özelliğini depiyasaya sunacak.

 

 

 

Openmatics’in lojistik alanına sunduğu çözümü “deTAGtive”’tir.

 

Bu sayede 70 metreye kadar BLE (Bluetooth Low Energy) yoluyla

veri gönderen TAG’ler ve bu TAG’lerin konumunu tespit eden ve

onlardan gelen verileri anlık olarak kontrol merkezine gönderen

“TAGFinder” cihazı ile bilgisayar veya mobil cihaz üzerinden

kullanıcıya veri ve uyarıları izleme imkanı sunar. “deTAGtive” ile

büyük araç parklarında veya çok sayıdaki üretim hatlarında

araçların konumu, sevkiyatı yapılan bir malın sarsıntıya maruz

kalması, ayrıca ışığın, nemin olumsuz etkileri kolayca tespit

edilebiliyor.

 

ZF Marin Sistemleri ile Deniz Ulaşımında:

 

ZF, Transist Fuarında, Deniz Sevk Sistemleri ile Marin

Şanzımanları gibi, deniz ulaşımının vazgeçilmez yenilikçi

ürünlerinde de varlığını gösteriyor. ZF, Marin ürünlerine yedek

parça satışı ve servis hizmeti verdiği gibi, mobil olarak da servis

hizmeti sunuyor.

 

ZF, güç aktarma organları ve şasi teknolojilerinin yanı sıra aktif ve pasif güvenlik

teknolojisinde de küresel liderdir. 15 Mayıs 2015 tarihinde TRW Automotive'i

satın alan ve aktif ve pasif güvenlik teknolojisi bölümü olarak bünyesine entegre

eden şirket, yaklaşık 135.000 çalışanıyla 40 ülkede yaklaşık 230 noktada temsil

edilmektedir. ZF, 2015 yılında 29,2 milyar Avro ciro elde etti. ZF, gelecekte de

yenilikçi ürünlerle başarılı olmak için her yıl cirosunun yaklaşık yüzde beşini

(2015: 1,4 milyon Avro) araştırma ve geliştirmeye ayırıyor. ZF dünya genelinde en

büyük otomotiv tedarikçilerden biridir.

 

 

 

 

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI