18-02-2017 09:59:23 Son Güncelleme: 18-02-2017 10:34:23

ZF, Şehir İçi Elektrikli Araçlar için Akıllı Yürür Şasi’yi sunuyor

ZF, geleceğin şehir içi mobilite çözümlerini desteklemek için temel araç tasarım gereksinimlerini karşılamak üzere geliştirilmiş ve kullanıma hazır, esnek araç platformu, Akıllı Yürür Şasi'yi (IRC) sunuyor. Platform, bir aksa entegre elektrikli tahrik sistemini; yenilikçi, çevik yapıdaki bir şasiyi, gelişmiş bir direksiyon sistemi ve bütün şasi işlevlerini koordine eden, elektronik bir kontrol birimi ile birleştiriyor. Akıllı bir biçimde birbirine bağlanan bu mekanik sistemler, IRC'yi otonom şehir içi sürüş için mükemmel biçimde donatmışlardır. Ön ve arka aks arasındaki tamamen düz zemin, hemen hemen her araç gövde tasarımına uymaktadır. Bu şekilde IRC, ister şehir içi yolcu ister yük taşımacılığına yönelik yenilikçi elektrikli araçlar geliştirmek için ideal ve oldukça esnek bir platformdur.
ZF, Şehir İçi Elektrikli Araçlar için Akıllı Yürür Şasi’yi sunuyor

 “Sadece Bitler ve Baytlar ile hiçbir araç hareket edemez, manevra yapamaz ve frenleyemez. Geleceğin mobilitesi, mekanik sistemlere dayanmaya devam edecek ama kapsamlı bir şekilde birbirine bağlanmış akıllı sistemlerle donatılmış olacaktır,” diye açıklayan ZF Friedrichshafen AG CEO'su Dr. Stefan Sommer, . “Akıllı Yürür Şasi'imizde ağ ile birleştirilmiş akıllı mekanik sistemler, köklü ve yeni mobilite tedarikçilerinin  farklı şehir içi araç konseptlerine esnek bir platform sunmaktadır” diyerek sözlerini sürdürüyor.

 

 

 

Mekanik sistemler elektrikli hale geliyor.

IRC arka aks üzerine monte edilmiş Elektrikli Torsiyon Bar (Twist Beam) (eTB), sıfır emisyonlu sürüş sağlamaktadır. ZF, bunu  gerçekleştirmek için, burulma özellikli aksını, her birinde 40 kW çıkışı olan ve  tekerleğe yakın entegre edilen güçlü iki elektrikli motorla birleştirmiştir. Her biri tek oranlı aktarma ile birlikte alüminyum bir gövdede bulunmaktadır. Böylece eTB, şehir içi mobilite ve taşımacılık ihtiyaçlarını mükemmel biçimde karşılayan etkili ve dinamik bir tahrik sistemini oluşturur.

 

IRC ön aksı, yenilikçi çift kontrol kollu bağımsız bir süspansiyon tasarımına dayalıdır. ZF elektrikli-mekanik direksiyon sistemiyle direksiyon açısını  75dereceye kadar arttırılabilmektedir.. Standart ön akslar maksimum 50 derece dönüş açısına izin verirler. İyileştirilmiş bu direksiyon açısıyla dönüş ve park manevraları her zamankinden daha kolay olacaktır. Daha fazla manevra kabiliyeti özellikle trafiğin yoğun olduğu şehir içi sürüşlerde, park alanlarında, dar sokaklarda, şantiyelerde, trafikte ve yükleme alanlarında hem yolcu hem de nakliye araçları için yararlı olacaktır.

 

Akıllı elektronik kontol ünitesi çok sayıda fonksiyon sunuyor

Platformdaki bir başka önemli sistem komponenti de şaside meydana gelen her şeyin arkasındaki "beyin" IRC ECU'dur. (elektronik kontrol ünitesi) Yani, aracın tüm eksenel dinamik fonksiyonlarını koordine eder. Servis frenleri, güç elektroniği ve batarya yönetimi gibi, diğer ZF sistemlerini de kontrol eder. IRC ECU ayrıca, gücü iki elektrikli motor arasında, gerektiğinde ayrı olarak dağıtan, tork-vektörleme fonksiyonu ile donatılmıştır. Bu platform üzerine inşa edilen araçların, park etmek ve dar alanda dönüş için mükemmel olan yaklaşık 90 derece açıyla sürüşe başlamaları için tek yöntem budur. Bu elektronik kontrol birimi, gelişmiş yardım sistemleri için gerekli olan bütün arabirimleri de içerir ve böylece ZF'nin IRC'si şehir içi nakliye araçlarının gelişmiş bir şekilde otomatikleştirilmesi veya otonom çalışması için temel platform olarak oldukça çekici hale gelmektedir.

IRC'nin başka bir özelliği ise ; ön ve arka aksları  birleştirmenin yanı sıra “skateboard (kaykay)” isimli düz zemini ile  çeşitli, basit ve ihtiyaçlara dayalı araç konfigürasyonlarına ve kabin konseptlerine uyum sağlamasıdır. Örneğin yaşam stili odaklı, rahat, karşılıklı oturmaya uygun iki kişilik sürücüsüz taksiler veya trafiğin yoğun olduğu şehirlerde rotası boyunca son kilometreye kadar güven içinde seyredebilen, otonom olarak yolcu veya yük taşıyan araçlar. Bu tür araç modelleri, yakın zaman önce ZF Gelecek Planı 2016’da ifade edildiği üzere, lojistik için çok daha önemli hale gelecektir. 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI