30-11--0001 00:00:00 Son Güncelleme: 16-03-2024 15:36:51

ZF-EcoLife Otomatik Şanzıman ile Belediye Otobüslerinde Start-Stop Fonksiyonunu Sunuyor

ZF-EcoLife otomatik şanzımanın özel fonksiyonu pratikte kendini kanıtlıyor. Start-stop fonksiyonu, şehir içi trafikte yakıt tüketimini yüzde 10‘a kadar düşürüyor.
ZF-EcoLife Otomatik Şanzıman ile Belediye Otobüslerinde Start-Stop Fonksiyonunu Sunuyor

Ekonomik, ses seviyesi düşük, yüksek konforlu, güçlü ve daha geniş tork aralığı için uygun, 6 vitesli otomatik şanzıman EcoLife, bu özellikleriyle sınıfında en iyisi olduğunu gösterdi. Şanzımanın daha fazla özelliklere sahip olabileceğini ZF Friedrichshafen AG start-stop fonksiyonuyla sergiledi - bu fonksiyon, şehir içi trafikte kapatılabilir motorla birlikte yakıt tüketimini yüzde beş ila on kadar düşürüyor. Startstop fonksiyonlu otomatik şanzıman şu an Hollandalı üretici VDL Bus & Coach'a ait iki test otobüsünde kullanılıyor ve tasarruf potansiyelini uygulamada kanıtlıyor.  
ZF Otobüs Aks ve Şanzıman Sistemleri Birim Başkanı Andreas Moser, “Lansmanı henüz birkaç ay önce gerçekleşmesine rağmen belediye otobüsleri için EcoLife şanzımanımızın start-stop fonksiyonunun pratikte kullanılmasından ve ekonomik olduğunu görmekten çok memnunuz, hafif yapılı VDL Citea LLE otobüsleri yakıt tüketimi bakımından piyasada mevcut en ekonomik araçlar arasındadır. “Startstop opsiyonumuzla bu verimlilik avantajını daha da genişletebileceğimizi iki test aracında gösterdik” şeklinde belirtiyor.  
Ayrılmaz ikili Belediye otobüsleri yoğun dur-kalk trafiğine girmektedir, çoğu zaman kırmızı ışıkta veya yol çalışmaları gibi trafik engelleri olduğunda beklemek zorunda kalmaktadır, ayrıca güzergâh uzunluğuna göre çok sayıda durağa uğramak zorundadır. İşte bu nedenle ZF-EcoLife otomatik şanzımanın start-stop özelliği belediye otobüsleri için idealdir. Bu yenilik, araç durduğunda motoru kapatmak ve anlık yakıt tüketimini sıfıra düşürmek için önemli bir ön koşulu yerine getirmektedir. Diğer yandan, sürücü ayağını fren pedalından çekip gaz pedalına bastığında motor ve şanzıman sistemi derhal çalışmaya hazır olmalıdır. ZF, şanzıman teknolojisi açısından bakıldığında, belirleyici olan maliyet faktörünün yanı sıra yoğun kullanım ve yüksek miktarda yağın sistemi hızlı doldurması gibi zorlukların da üstesinden gelmiştir. Böylece şehir içi trafikte sınırsız start-stop ve durma süresi mümkün olmaktadır. Start-stop fonksiyonu artık belediye otobüslerinde yaygın olan 1.000 ile 1.600 Nm arası maksimum motor tork aralığı için kullanılabilmektedir.  
Etkin Detaylı Çalışma Ürün geliştirme uzmanları şanzımanda tork konvertörünü ve konvertör kavramasını güçlendirmişlerdir. Devreye girme tutumu bakımından zorlukları aşmak için mevcut hidrolik revize edilmiştir. Tasarımdaki bu iyileştirmeler mevcut seri üretilen şanzımana entegre edilmiştir. ZFEcoLife şanzımanın sağlam temel yapısı ve büyük potansiyeli de böylece tekrar vurgulanmıştır.   
Start-stop fonksiyonu için belirleyici bir diğer özellik de, şanzımanın vites değiştirme elemanlarının motor uzun süre durduktan sonra da gaz pedalına basıldığı anda tekrar yağ ile dolmasıdır; çünkü ancak bu şekilde araç kalkışı gerçekleştirebilmektedir. ZF mühendisleri bunu sağlamak amacıyla EcoLife uygulaması için harici bir şanzıman yağı akümülatörü geliştirmek yerine, mevcut retarderin şanzımana entegre yağ akümülatörünü kullanmışlardır.   

  •   Etiket ZF zf
  •   Okuma Bu haber 4641 defa okunmuştur.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI