10-06-2019 12:42:08 Son Güncelleme: 10-06-2019 13:10:08

ZF, Dünyanın İlk Harici Yan Hava Yastığı Sistemini Sunuyor

ZF güvenlik teknolojisi, bir çarpışma gerçekleşmeden saniyeler öncesinde yandan gelen darbelere karşı ezilme bölgesinin boyutunu genişletmek için tasarlanmıştır Yandan darbe alınan çarpışmalarda, yaralanmaları yüzde 40'a kadar azaltan teknoloji ZF’nin çarpışma öncesi güvenlik sistemleri, emniyet kemerleri gibi güvenlik sistemleri de dahil olmak üzere git gide önem kazanıyor
ZF, Dünyanın İlk Harici Yan Hava Yastığı Sistemini Sunuyor

ZF şu anda, sensör sistemleri, algoritmalar ve kontrol ünitelerinden, aktif ve pasif uyarıcılara kadar entegre araç güvenliği teknolojisi yelpazesini sunan tek şirkettir. Şirketimizin vizyonu olan “See.Think.Act” (“Gör.Düşün.Uygula”) proseslerine yönelik derin anlayışımız, yeni çarpışma öncesi güvenlik sistemi gibi entegre araç güvenliği çözümlerini kavramsallaştırmamıza ve gerçekleştirmemize olanak sağlıyor, ”diyor Class. 


 
Göz açıp kapatıncaya kadar olan sürede sistemin harekete geçişi Bu sistemin geliştirilmesindeki en büyük zorluk, kaçınılmaz bir çarpışmayı güvenilir bir şekilde algılamak ve çarpışma gerçekleşmeden önce dış hava yastığının açılmasını sağlamaktı. Sistem, hava yastığını açmaya ve şişirmeye karar vermek için yaklaşık 150 milisaniyeye sahiptir - kabaca bir insanın gözünü kırpması gereken zaman kadar. 


 
Aracın sensörleri önce olası bir etkiyi hızlı ve doğru bir şekilde tanımlamalıdır. Bu birbirine bağlı kamera, radar ve lidar ile mümkün oluyor. Sistem yazılımı içindeki algoritmalar, bir çarpışmanın kaçınılmaz olup olmadığına ve hava yastığının açılmasının hem mümkün hem de faydalı olacağına karar verir. Bu kararların hepsi olumlu ise, sistem hava yastığını doldurmak için şişiricileri ateşler. Araca bağlı olarak 280 ila 400 litre arasında bir kapasiteye sahip olan hava yastığı, A ve C sütunları arasındaki kapı alanında ek bir ezilme bölgesi oluşturmak üzere marşpiyelden yukarı doğru genişler. 
 
Yaralanma riskinin azaltılması Yandan darbe alınan kazalarda, yolcu kabini deforme oldukça bu tarafta oturan yolcuların göğüs bölgesinden ciddi yara alma riski de artmaktadır. ZF çarpışma öncesi güvenlik sistemi çarpmak üzere olan aracın darbesini yüzde 30'a kadar indirebilir ve bu da yolcuların yaralanma riskini önemli ölçüde azaltmaya yardımcı olur. 
 
Kaçınılmaz bir çarpışmayla ilgili bilgi öngörüleri, standart güvenlik teknolojilerinin etkinliğini daha da arttırmaya yardımcı olmaktadır. Örneğin, ACR8 Aktif Kontrol Retraktörü, yolcuları uyarabilir veya  çarpışmadan saliseler öncesinde yolcuları güvenli bir pozisyonda tutmaya yardımcı olabilir. 

  •   Etiket zf
  •   Okuma Bu haber 2400 defa okunmuştur.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI