26-08-2019 10:24:47 Son Güncelleme: 16-03-2024 01:17:47

ZF'den Şehir içi Yolcu ve Yük Taşımacılığında E-Mobilite Çözümleri

ZF, Belediye otobüsleri ve dağıtım kamyonlarının tam elektrikle işletilmesi için iki tahrik konsepti sunuyor . Elektrikli portal ask AVE 130: Daha yüksek güç sayesinde tam yüklü körüklü otobüsler tek akstan tahrik edilebilmektedir . Ayrıca, Otobüs ve küçük kamyonlar gibi yüksek tabanlı uygulamalar için merkezi tahrik sistemi bulunuyor.
ZF'den Şehir içi Yolcu ve Yük Taşımacılığında E-Mobilite Çözümleri

Sadece elektrik gücüyle çalışan araçlar şehir içinde emisyonları azaltabilir ve böylece şehir halkının yaşam kalitesini arttırabilir. Ancak bunun için ticari araçlarda da şehir içi uygulamaların farklı gereksinimlerini karşılayabilecek çok yönlü konseptler gereklidir. Somut olarak burada otobüsler ve dağıtım kamyonları söz konusudur. ZF, bu iki araç türü için geliştirme aşaması tamamlanmış, birbirini bütünleyen iki konsepti portföyüne katmıştır. Şirket bu konseptlerle E-mobilite çözümleriyle uluslararası pazarlara daha fazla nüfuz etmeyi amaçlamaktadır: Elektrikli portal aks AVE 130, körüklü otobüsler de dahil olmak üzere, alçak tabanlı belediye otobüsleri için ideal bir çözüm olarak karşımıza çıkmaktadır. Yüksek taban uygulamaları için yeni geliştirilen merkezi tahrik sistemi, özellikle küçük otobüs ve dağıtım kamyonları için uygundur. Merkezi tahriğin lansmanı IAA 2016 fuarında yapılacak, seri üretime ise 2018 yılında başlanacaktır. 
Birkaç yıldır ZF ürün portföyünde yerini alan elektrikli portal aks AVE 130 artık daha güçlü. 350 Volt AC yerine 400 Volt AC güce sahip olan ürünün yeni versiyonu ZF tarafından satışa sunuluyor. Böylece, örneğin tam yüklü körüklü bir otobüsü (yaklaşık 28 ton) sadece elektrik gücüyle tek akstan tahrik etmek mümkün olmaktadır. Tasarım açısından da AVE 130 otobüs üreticilerine çok yönlü olanaklar sunmaktadır. Gerekli montaj alanı prensip olarak konvansiyonel portal akslardan farklı değildir. Bu da E-mobilite çözümleri için farklı şasi geliştirmeleri gerektirmediğinden, otobüs üreticileri için büyük ölçüde maliyet tasarrufu anlamına gelmektedir. AVE 130, gerek solo gerekse körüklü otobüslerde yeni araç konseptleri gerçekleştirme olanakları da sunmaktadır. Örneğin körüklü otobüsün tahriği “Puller” konseptine göre gerçekleştirilebilmektedir. Bu konseptte tahrik aksı, arkadan “itmek” yerine aracı ikinci akstan „çeker“.     
Şehir içinde otobüs ve dağıtım kamyonları için tam elektrikli yeni merkezi tahrik ünitesi ZF, özellikle basamaklı küçük otobüs ve dağıtım kamyon uygulamaları için merkezi tahrik sistemiyle elektrikli tahrik portföyünü genişletmektedir. Bu bağlamda merkezi tahrik sistemi direkt tahrikli aks veya portal aks ile kombine edilebilmektedir. Tam elektrikli yeni merkezi tahrik ünitesi, aracı son derece konforlu şekilde ve tork kesintisi olmadan sıfırdan azami hıza kadar hızlandırmaktadır; kullanılan aks tahvil oranı gibi seçilen kriterlere göre en fazla saatte 100 km olabilen azami hız, ilgili uygulama için optimize edilmiştir. Olağanüstü yolcu konforu, kesintisiz çekiş ve son derece düşük ses emisyonunun dışında, güç aktarma organının konvansiyonel motorlu çözümlere göre çok daha titreşimsiz olmasından kaynaklanmaktadır. Bunun için gerekli güç, müşterinin isteğine uygun olarak su soğutmalı asenkron veya senkron motor tarafından sağlanır. Motor, 200 kW çıkış gücüyle araçta 4.200 Nm maksimum tork sağlar. Belediye otobüsleri böylece yokuşlu ve zorlu kentsel topografyalarda dahi sorunsuz ilerleyebilmektedir. Merkezi tahrik ünitesi, hızlı dönen elektrikli motor ve ona bağlı redüksiyon dişlisiyle ünite çıkışında 2.500 devir/dakika değerine ulaşan bir konsept oluşturmaktadır. Merkezi tahrik ünitesi gerek alçak tabanlı, gerek yüksek tabanlı araç akslarında yaygın olan tüm aks tahvil oranlarıyla kombine edilebilmekte ve ayrıca şehir içi dağıtım kamyonlarında da kullanılabilmektedir. ZF tarafından seri aşamasına kadar geliştirilen ve üretimine 2018 yılında başlanması beklenen yeni ürün, başta Asya ve Avrupa'da küresel önem taşıyan ticari araç pazarlarına hitap edecektir. Merkezi tahrik ünitesi modüler yapıya sahiptir ve böylece küçük uyarlamalarla geleceğin uygulamaları için geliştirilmesi mümkündür.   


Optimum performans sistemi Merkezi tahrik ünitesi ve AVE 130'dan oluşan bu iki konsept ileride ZF tarafından komple sistem olarak sunulacaktır. Müşteriye birbirine optimal uyumlu bu komple sistemi sunabilmek için, elektrikli tahrik ünitesine ZF marka tork kontrol ünitesi ve üçüncü bir firmanın ZF onaylı invertörü eklenmiştir.   

  •   Etiket zf zf
  •   Okuma Bu haber 3463 defa okunmuştur.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI