05-02-2019 06:32:42 Son Güncelleme: 08-03-2024 23:26:42

SCANIA, DİJİTAL DÖNÜŞÜM İLE GELECEĞİ YAKALIYOR

Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin ve Scania yetkilileri 2 Şubat 2018 Cuma günü sektör basını ile öğle yemeğinde bir araya geldi.
SCANIA, DİJİTAL DÖNÜŞÜM İLE GELECEĞİ YAKALIYOR

Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin’in ev sahipliğinde gerçekleşen yemekte , Scania Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Adnan Yücel, Scania Satış Müdürü Gökhan Altun ve  Scania Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Bayazıt Canbulat hazır bulundu.  Buluşmada, Scania’nın 2017 yılı pazar değerlendirmesi yapılarak 2018 yılı beklenti ve hedefleri paylaşıldı.

 

Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin,  toplantıda gerçekleştirdiği konuşmasında Scania’nın 2017 yılınısene başında öngördükleri hedefleri doğrultusunda tamamladıklarını ifade etti.

 

“Dijital Dönüşüm” Scania’nın DNA’ sında…

 

Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Adnan Yücel,  dijital dönüşümü her alanda uygulayan sektörün tek markası olduklarına işaret ederek başladığı konuşmasında, “dijital dönüşümün” Scania’nın Dna’sında yer aldığını ifade ederek,”  Sektörde bu dönüşümü ciddiye alan ve uygulayan tek markayız. Dijital dönüşümdeki kastim sadece iletişimdeki dönüşüm değil, bunu her alana yaymak istiyoruz. SESS (Scania  Entegre Sürüş Sistemleri)  Scania araçlarda standart olarak sunulan, uydu ve cep telefonu sinyalleri ile iletişim kuran sistemler üzerine geliştirilen hizmetlerdir.  Şu anda Türkiye’de 7000’e yakın , dünyada ise 250 bin üzerindeki Scania araç,  bize gerçek zamanlı ve direk olarak veri aktarıyor. Bu dataları kullanarak müşterilerimizin lehine ve kazancına  hitap edecek bir çok önemli iş yapıyoruz.  Müşterilerimize verdiğimiz kişiselleştirilmiş eğitim, koçluk ve filo takibi sayesinde operasyonel verimlilik ve yakıttan kazanç sağlıyoruz.  Bu noktadan hareketle ortaya çıkardığımız sürücü koçluğumuz var. Tek tek sürücülere dokunabiliyoruz. Yine bir sürücü ligi oluşturuyoruz. Buradan gelen dataları oyunsallaştırarak sürücülerimizin daha verimli olmasını sağlayabiliyoruz. Çok yakında lansmanını yapacağımız ürün ve hizmetimiz ile, 7000 aracın  ne kadar yük taşıdığını, ne kadar yol kat ettiğini çok iyi takip edebiliyoruz. Aslında bu sektör endeksi. Yükte mi düşüş var? yolda mı düşüş var? şeklindeki tüm sorular cevap buluyor. Anlık zamanlı ve doğru bir data ile bu hizmeti veren ve bu kadar bağlantılı aracı bulunan  bizden başka hiç bir marka yok.  Aldığımız stratejik karar ile 2015 den bu yana bütün araçlarımızı bağlantılı yapıyoruz. Her segmentte örnekler oluşturabilecek kadar dataya sahibiz.” diye konuştu.

 

Scania dijital uygulamaları ile müşterilerine daha da yakın..

 

Sosyal medyanın Scania için çok önemli olduğunun altını çizen Adnan Yücel, “ Facebook’da takipçilerimiz 193 bine ulaştı. .İnstegramda ise 20 bine yaklaştık. Bunlar çok önemli ve doğru veriler sağlıyorlar. Bunları kullanarak çok güzel projeler uyguluyoruz. Dijitalleşme ile bağlantılı olan iki uygulamamız bulunuyor. Bunlardan biri ” Scaniam Cepte”. Müşterilerimiz ile ana iletişim kanalı haline gelen bu uygulama sayesinde müşteri ihtiyaç duyduğu her şeyi yine bu uygulama üzerinden anlık olarak alabiliyor. 20 bin müşterimizden şu anda 5000 bin adedi  bu uygulamayı kullanıyor.  Bu sayıyı her geçen gün arttırmaya devam ediyoruz.

 

Müşterilerimiz “Scania’m Sapasağlam” uygulaması ile tamammen gönüllülük usulüne dayalı yolda gördükleri herhangi eksiklikleri bize atıyor. Biz de bu müşterilerimize  kişiye özel kampanya ile hizmet veriyor ve bize bu veriyi sağlayan kişileri Scania’nın butik ürünleri ile ödüllendiriyoruz. Şu ana kadar 5250 kişi bu kampanya aplikasyonunu indirdi ve kullanıyor. 5250 adet gönüllü scania severlerden geri bildirim aldık. Son olarak dijitalleşmede sadece bunları değil, eğitimi dahi dijitalleştiriyoruz. Bir çok teknisyeni İstanbul’a getirerek burada eğitiyor ya da uygun olan eğitimleri ise onların ayağına götürüyoruz. Yine bu yolla eğitim ihtiyaçlarını saptayarak doğru eğitim almalarını sağlıyoruz.” Diye konuştu.

Scania 2017’de 1700 araç sattı, 2018’de 2000 araç satmayı hedefliyor..

 

2017 yılını değerlendirdiği ve 2018 yılı beklenti ve hedeflerine ilişkin bilgileri paylaşan Scania Satış Müdürü Gökhan Altun şu bilgileri aktardı :

 

“2017 yılı, öngördüğümüz beklentilerimizden 2000 adet daha fazla araç satılarak 18 bin 500 adetlik bir pazar ile kapandı. Bizim sene başında koyduğumuz hedefimiz 1500 adetlik satış gerçekleştirmekti. Bu satış hedefimizin üzerine çıkarak 1700 adetlik satış gerçekleştirdik. Sizlerin de bildiği gibi pazarda nakliyenin ötesinde daha çok inşaat projelerinden dolayı pazardaki kamyon ve çekici oranı 2016’ya göre kamyon lehine arttı.  18 bin 500 adetlik pazarın içinde % 70 oranında kamyon satışı oldu. Krizin olmadığı ve nakliyenin yoğun olduğu yıllar , çekici satışının daha fazla olduğu yıllardı. Scania’ya bakarsak, pazar  çekici tarafında ne kadar  daralsa da, oradaki pazar payımız % 21 oldu. Yani 2017’de her satılan 5 çekiciden biri Scania marka oldu. Buna yerli markalar da dahil. Dolayısıyla burada iyi bir Pazar payı yakaladık. Müşterilerin istekleri çok net gördük. Dijitalleşmeyi saha ekiplerimiz de kullanıyoruz. Şu anda saha ekiplerimizin yaptığı ziyaretlerinin tamamı lokasyon bazlı kayıt ediliyor. Bu datalar merkeze geliyor ve  merkezde tekrar önceliklendirilmiş  ziyaretler planlanıyor.

 

2018 ‘de ise hedefimiz biraz daha yüksek. Bu sene 16 ton üstü kamyon pazarın 18 -20 bin adetlerde olacağını öngörüyoruz. Bizim % 10 luk pazar payı hedefimiz var. 2000 adetlik araç satmayı planlıyoruz. Çekicideki pazar payı hedefimizin ise% 22 ve üzerinde olmasını sağlayacağız.”

 

Scania satış bayilerini arttırıyor..

 

Hali hazırda Türkiye’de 16 adet satış bayileri olduğunu söyleyen Gökhan Altun, yakın zamanda yeni bayiler açacaklarının bilgisini vererek, “ Bu sene çok yakın zamanda Kayseri’de Özaltın bayimizi açıyoruz.Hemen sonrasında Mersin- Tarsus’da  Akdeniz  Ağır Vasıta bayimizi açıyoruz. 2018’de güçlü bir şekilde gideceğiz. Kamu tarafında da iyi bir atak gösterdik. Scania’nın çöp kamyonu olamayacağını düşünenler vardı.” Çöpünüze Talibiz” ve “Büyük Çöpü siz çektiniz”  şeklinde iki tane sloganımız var. Yol sürme ve itfaiye araçlarımız var. Bu sene ciddi bir şekilde yeni ürünlerimizi tanıtmaya devam edeceğiz.Bu sene  şehirci ve bölgesel araçlarımızın lansmanını yapacağız. Bu araçlarımız için iyi bir lansman gerçekleştirecek  ve yaklaşık 10 adet roadshow ile her bögede tanıtacağız.”

 

Scania 1700 adet araç için bakım anlaşması gerçekleştirdi.

 

Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Bayazıd Canbulat ise, “Biz Scania araçlarına uydudan bağlantı noktasında bunu dünyada en iyi kullanan distribitör seçildik. . Scania markasının  övündüğü iki ülke vardır. Üretim olarak İsveç, kullanım olarak ise İngiltere. Bu konuda bu iki ülkenin önüne geçmiş durumdayız. Müşterilere onların izni ile bağlanıyoruz ve her türlü dataları alıyoruz.Bu datalarla müşterileri  bilgilendiriyoruz.

Müşterilerimize inanılmaz fiyatlarla bakım anlaşmaları sunuyoruz. 1700 adet araç için bakım anlaşması gerçekleştirdik.  Müşterilerimiz hem kur artışlarından etkilenmiyor, hem de 2. el araçlarının değerleri korunmuş oluyor.

Sadece yedek parça ve işçilik satmıyoruz. Bunun yanında Scania Kasko satıyoruz. Müşterilerimizin sorunlarını anında çözebilecek çözümler getiriyoruz. Sigorta ürünlerinin asıl önemi, sizin için sunduğu hizmet süresidir. Bir hasar sonrasında araçları mümkün olan en kısa sürede yola geri döndürerek işinizin sürekliliğini sağlar ve gelirlerinizi arttırır.

Sadece satış sonrası hizmetler kanadında 15 bin adet telefon görüşmesi oldu. Bütün müşteri şikayetlerini ortalama 1 gün içinde çözüyoruz .” şeklinde konuştu.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI