Akaryakıt elleçlenen alanlarda yaşanan dökülmeler ve kaçaklar ciddi yangın riski barındırır. Bunun nedeni uçucu özelliğe sahip akaryakıt ürünlerinin kaza ile dökülmesi ile hızlıca buharlaşmasıdır. Ayrıca onarım ve test gibi operasyonel nedenlerle kapalı sistemlerin geçici bir süreliğine açık hale gelmesiyle de buharlaşma yaşanır. Yanıcı, parlayıcı ve patlayıcı bu buharların kontrol edilmesi için bu uçucu sıvılar kapalı kaplar içine alınmalıdır.
Dünya yüzeyinin dörtte üçü sularla kaplı olmasına rağmen tatlı su miktarı dünya üstünde sadece %0.3’ü oluşturmakta. Kaynakların durumlarına dair yapılan çıkarımlarda 2040 yılında Türkiye’nin de temiz su sıkıntısı çekecek ülkeler arasında yer alacağı öngörülüyor.
Akaryakıt elleçlenen alanlarda yaşanan dökülmeler ve kaçaklar ciddi yangın riski barındırır. Bunun nedeni uçucu özelliğe sahip akaryakıt ürünlerinin kaza ile dökülmesi ile hızlıca buharlaşmasıdır. Ayrıca onarım ve test gibi operasyonel nedenlerle kapalı sistemlerin geçici bir süreliğine açık hale gelmesiyle de buharlaşma yaşanır. Yanıcı, parlayıcı ve patlayıcı bu buharların kontrol edilmesi için bu uçucu sıvılar kapalı kaplar içine alınmalıdır.
Bir akaryakıt istasyonu tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken birçok husus vardır. Bundan dolayı istasyon
içerisindeki trafiği arttırmak ve müşterilerin marketi ziyaret etmesi çok önemlidir.
Bu yıl beşincisi gerçekleştirilen BP 2020 Müteahhit Ödülleri kapsamında ilk defa verilen ‘’2020
Yenilikçi Müteahhit’’ ödül törenine; BP Ülke Müdürü, Yatırımlar Müdürü, Mühendislik
Müdürü ve SEÇ Müdürü katılım sağladılar.
Elektrikli Araçlar 2050'ye Kadar Otomobil Satışlarının %60-80’ini Kapsayacak.
Ülkemizde yasal zorunluluklarla iyileştirmeye çalışılan istasyonlarda; yer altı akaryakıt tanklarının yapısı, mevsimsel sıcaklık değişimleri, tesisatların yapım aşamasında meydana gelen kirlenmeler, akaryakıt ikmalinde kullanılan tankerler, tabanda biriken su ve tankların kullanımlarına bağlı olarak yer altı akaryakıt tanklarında kirlilik meydana gelmektedir
Dünyada her gün 3,5 milyon ton katı atık üretiliyor, bu rakam geçen yüzyılda 10 kat arttı ve hızla
büyüyor. Bu atıkların yalnızca yüzde 16'sı geri dönüştürülüyor. Çöplerin yüzde 46'sı geri dönüştürülemeyecek şekilde atılıyor. Kaynakların hızla tükeniyor olması, dünya devletlerinin çevresel hassasiyetlerinin artması ve iklim değişikliğinin baş göstermesi ile Sıfır Atık (Zero Waste) kavramı hayatımıza girdi.
Devamlı sahada karşılaşabileceğimiz Tehlikeleri (Riskleri) ve önlemlerini irdeleyip geliştiriyoruz. Geliştirme düşüncemiz içerisinde olan bir konu ise Kapalı alanlardaki (hacimlerdeki) çalışmalarda proaktif ve reaktif önlemlerdir.
Ülkemizin bayrak taşıyıcısı THY, İGA yerleşkesindeki teknik binalarında planlamış olduğu yakıt tesislerinde TORA’yı tercih etmiştir. Teknik binaların yapımı KALYON inşaat tarafından yürütülmektedir. TORA KALYON İnşaat uhdesinde yapımı devam eden bu bölümde teknik projelendirmeden, tesisat planlarına ve otomasyon sistemine kadar uçtan uca tüm altyapıyı pandemi döneminde hiçbir aksaklık yaşamadan planlanan sürede tamamlamıştır.