Mercedes-Benz, eCitaro Solo ile elektrikli şehir içi otobüsleri için yeni bir standart belirliyor
Elektrikli araçlar konusundaki uzmanlığını Avrupa’dan sonra ABD ve Kanada’ya taşıyan TEMSA, Kuzey Amerika pazarı için özel olarak geliştirdiği elektrikli şehirlerarası otobüs modeli TS45E’yi tanıttı. Tasarımı, mühendisliği ve tüm batarya paketlemesi Adana’da yerli imkanlarla gerçekleştirilen ve yaklaşık 2 yıldır Silikon Vadisi’nde devam eden test çalışmalarında büyük başarı gösteren TS45E, sadece 4 saatlik bir şarjla yaklaşık 400 kilometre gidebiliyor.
Mercedes-Benz Ticari Araçlar Satış Sonrası Yetkili Servisi Aşin Motorlu Araçlar, ağır ticari pazarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Aşin Otomobil ve Aşin Motorlu Araçlar Genel Müdürü Okan Erdem, özellikle navlun bedellerinin son 1 sene içerisinde 4,5 kat artarak 2000 Euro ile 9000 Euro arasında değişen oranlara ulaştığına değinirken, "Hem şirketler hem de şoförler, navlun fiyatlarındaki artış sebebiyle deniz taşımacılığından karayolu taşımacılığına ciddi anlamda yönlenmiş durumda. Fakat bu ağır ticarilerin Avrupa normlarına uygun teknik yeterlilikleri sağlaması gerekiyor. Otomobil tarafında araç sahipleri ellerindekini korumak adına bakımlara daha çok dikkat ederken, ticari araç sahipleri maliyet kaygılarıyla bakımları aksatabiliyor. Avrupa'daki lojistik faaliyetlerinin sorunsuz geçmesini isteyen ağır ticari araç sahiplerinin mutlaka bakımlarını eksiksiz yaptırmasını ve tüm teknik kontrolleri yetkili servislerinde gerçekleştirmesini şiddetle tavsiye ediyoruz." dedi.
İETT, 2022 bütçesine koyduğu 100 elektrikli araç alımı için TEMSA’nın Avenue Electron modelini test etmeye başladı. Yüzde 100 elektrikli bir araç olan ve 400 kilometre menzile sahip olan Avenue Electron, bir hafta boyunca farklı ağırlık ve yol şartlarında testlere tabi tutulacak. Şirket, geçtiğimiz yıl ilk elektrikli otobüslerini İsveç, Prag, Romanya ve Fransa’ya ihraç etmişti. Bunların yanında; İstanbul’un dışında ABD pazarı için özel olarak geliştirilen elektrikli otobüsün California Eyaleti’ndeki test sürüşleri de devam ediyor…
TEMSA, Sabancı Üniversitesi Nanoteknoloji Araştırma ve Uygulama Merkezi (SUNUM) ve İstanbul Teknik Üniversitesi, TÜBİTAK’tan destekli projesi ile otomotiv sektörüne bir ilk kazandırmaya hazırlanıyor. Hibrit ve dizel araçlarda batarya performansını artırmaya yönelik ‘Süperkapasitör’ teknolojisini geliştirmeye hazırlanan TEMSA, 2023’te SUNUM ve İTÜ ile tamamlamayı ön gördüğü bu projeyi TÜBİTAK 1702 desteği ile 2025'te ticarileştirmeyi hedefliyor.
Avrupa pazarındaki başarısını her geçen gün pekiştiren TEMSA, İspanya’da düzenlenen “Ulusal Taşımacılık Ödülleri’nde MD7 Plus aracı ile, ‘Yılın En İyi Midibüsü’ ödülüne layık görüldü.
TEMSA, 1 Şubat’ta tüm Türkiye’den 75 yetkili servisinin katılımıyla İstanbul’da bir toplantı düzenledi. ‘Müşteri Memnuniyeti’ ana temasıyla gerçekleştirilen toplantıda TEMSA’nın geçtiğimiz yıl değerlendirmesi ve 2022 hedeflerine ilişkin bilgiler paylaşıldı.
2021 yılında üretim, satış ve ihracatta önemli başarılara imza atan TEMSA, otobüs ve midibüs segmentinde, adet bazında satışlarını yüzde 90, ihracatını yüzde 144 artırdı. Tüm ürünlerde toplam satış adeti ise geçtiğimiz yıla göre yüzde 122 yükseldi. Tarihinin ilk elektrikli otobüs satışını İsveç’e yapan TEMSA, yurtdışına 2021 yılı içinde de 50 elektrikli otobüs satışı gerçekleştirdi.
Mercedes-Benz Türk, kamyon ve otobüs müşterilerine özel Müşteri iletişim Merkezi numarasını devreye aldı.
444 62 84 (444 MBT 4) numaralı hat üzerinden hizmet veren Mercedes-Benz Türk Müşteri İletişim Merkezi, kamyon ve otobüs müşterilerine “Yol Yardım” ve “Ürün ve Hizmetler” konusunda destek sağlıyor.
Mercedes-Benz Ticari Araçlar Satış Sonrası Yetkili Servisi Aşin Motorlu Araçlar, hafif ticari araç sahipleri için önemli bilgiler paylaştı. Aşin Otomobil ve Aşin Motorlu Araçlar Genel Müdürü Okan Erdem, ticaret amacıyla kullanılan araçların sermaye görevi de gördüğüne dikkat çekerken, "Artan kurlar ve üretim tarafındaki global aksaklıklar sebebiyle hali hazırda ticaret erbaplarının bir araç alması oldukça zorlaşırken, ellerindeki aracı koruması daha da önemli hale geldi. Diğer yandan Vito sınıfındaki araç modellerinde tipine göre 1000 TL ile 2250 TL arasında ve Sprinter sınıfındaki araç modellerinde tipine göre 2000 TL ile 2500 TL arasında bir periyodik bakımla aracın ömrüne ömür katarken ikinci el değerini de artırmış oluyorsunuz. Olası bir arıza, aynı zamanda sistematik işlerin aksamasına ve ciro kaybına yol açabiliyor. Ülkemizdeki 25 milyon aracın yaklaşık 4,6 milyonu HTA'dan oluşuyor ve iyi bakılan her hafif ticari araç aslında dolaylı olarak cari açığın artmasına da engel oluyor."dedi.