Yekaş Fides Global Lojistik Hava ve Deniz Taşımaları Koordinatörü Aykut Yeşileker, bu yılın ilk 2 ayında ihracat taşımacılığında hava yolu, ithalat taşımacılığında ise deniz yolu kullanımının arttığını belirtti. TÜİK verilerine göre Ocak-Şubat 2021’de geçen yılın aynı aylarına kıyasla ithalat taşımacılığında deniz yolunun payının yüzde 50,9’dan 55,4’e çıktığını söyleyen Yeşileker, “İhracat taşımacılığında ise hava yolunun payı yüzde 7,8’den 8,1’e yükseldi.” dedi.
Ekol Lojistik, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda Anıtkabir’e sanal bir ziyaret gerçekleştirecek. Ekol Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul’un açılış konuşmasıyla başlayacak Anıtkabir gezisine, 14. Anıtkabir Komutanı Nezih Aşıcı anlatımıyla rehberlik edecek.
IVECO Denizli yetkili satıcısı Şahinler 13 adet S-WAY çekiciyi teslim etti.
Teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesi, tehlikeli madde lojistiği yönetimini kolaylaştırıyor ve tüm süreçleri optimize etmeye imkan sağlıyor. Lojistik firmaları ise bu maddelerin büyük facialara ya da çevresel kirliliğe yol açmaması adına süreçlerini ulusal ve uluslararası standartlara uyarlayarak rekabette öne plana çıkıyor. Tehlikeli madde lojistiğinde 18 yılı aşkın uzmanlığıyla güvenlik konusunu kırmızı çizgisi olarak gören Dinçer Lojistik, doğabilecek tüm risklere karşı kanun ve yönetmelikler kapsamındaki tedbirlere tam uygunluk ilkesiyle çalışmalarını sürdürerek sektörün dinamiklerini belirliyor.
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Lojistik, uluslararası geçerliliği olan “AEO-Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü” sertifikası aldı. Ayrıca ilave yatırımlar ile YYS Sertifikası kapsamındaki “İzinli Gönderici” yetkisine de sahip olan Borusan Lojistik, ihracat gümrük işlemlerini hızlandırarak Türk ihracatçısına zaman ve maliyet tasarrufu sağlayacak.
Türkiye’nin köklü şirketlerinden Horoz Lojistik; e-ticaret sektörünün gelişimini etkileyecek en önemli faktörlerden birinin lojistik altyapısı olduğunu bilerek 2021 planları doğrultusunda yatırımlarına devam ediyor.
TLS Lojistik yılın ilk çeyreğini üst düzey atamalarla kapatmaya hazırlanıyor.
OMV Türkiye, LNG olarak bilinen sıvılaştırılmış doğal gazın taşımacılıkta kullanımında önemli yatırımlar yaparak şirketin çevre ve sürdürülebilirlik konularına verdiği önemi vurguladı.
OMV Türkiye, filosunun yüzde 10’unu LNG yakıtlı araçlarla değiştirerek Türkiye’nin en büyük LNG yakıt ile çalışan tanker filosuna sahip oldu.
OMV Türkiye bu yatırımlarla 120 ton daha az karbon salınımı hedefliyor.
LNG pazar liderliğini sürdüren OMV Türkiye ayrıca kendi araçlarına dolum yapmak üzere Bolu’da
Zorlu pandemi koşullarına rağmen 2020 yılını bir önceki yıla göre yüzde 65 büyüme ve toplamda 65 milyon TL’lik yatırımla kapatan Dinçer Lojistik, 2021’e hızlı bir giriş yaptı. 2021 yılında yaklaşık 100 milyon TL’lik daha yatırım yapmayı hedefleyen Dinçer Lojistik, dağıtım ve depolama ağında yaygınlaşmaya gitti, devreye almaya başladığı yeni transfer merkezleri ve bölge depolarıyla dağıtım hacminin yüzde 97’sini kendi dağıtım ağı ve araç filosu ile yönetiyor. Dijital altyapıları entegre ederek kurguladığı yapılanmasını tamamlayan Dinçer Lojistik, yıl sonunda ülke çapında yüzde 100 kendi dağıtım ağıyla hizmet verecek.
3.5 – 7.5 ton segmentindeki büyük rekabete karşın “Van Fleet World”, Yılın Hafif Ticarî Aracı
ünvanını IVECO Daily’ye verdi