Bridgsetone ve Lassa markaları ile Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, sürdürülebilir bir gelecek için TEMA Vakfı ile Dijital Orman projesini hayata geçirdi. Proje kapsamında dikilen dijital fidanlar, İzmir Bademli-2 Ağaçlandırma Sahası’nda hayat bulacak.
Daha yaşanabilir bir dünya için adım atmak ve kendi isimlerine özel fidanlarını dikmek isteyenlerin, dijitalorman.org adresindeki formu doldurmaları yeterli oluyor.
Sabancı Holding ve Bridgestone Corporation iştiraki olan Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, 2020 yılında güçlü bir performans sergiledi.
Brisa, geçen yıla göre göre net kârını, 4,7 katına çıkardı. Şirketin 2020 yıl sonu net kârı, 539,9 milyon TL’ye ulaştı. Bunda dengeli işletme sermayesi yönetimi, başarılı kanal ve ürün portföyü yönetimi etkili oldu.
Üretim ve operasyonlarını yüksek standartlarda güvenlik tedbirleriyle sürdüren şirket, yurtiçinde Pazar payı kazanarak liderliğini devam ettirdi. Şirketin toplam cirosu geçen yıla göre %15,9 artışla 4,2 milyar TL’ye ulaştı.
Kırşehir’de ürettiği kaynak suyunu Türkiye’nin dört bir yanına ulaştıran Badem Pınarı, filosunu yeni MAN çekicilerle güçlendirdi. Firma, araç yatırımları kapsamında filosuna kattığı 2 adet yeni nesil TGX 18.470 4x2 BL SA çekiciyi törenle teslim aldı.
Alternatif yakıtlı araçlar, akıllı otobüsler ve sürücüsüz araçlar üzerine araştırma geliştirme çalışmaları yürüten Otokar, toplu ulaşım sektöründe geleceği şekillendirmeye devam ediyor. Otokar, Okan Üniversitesi iş birliğiyle yürüttüğü Türkiye'nin sürücüsüz otobüsü çalışmasında önemli bir başarı daha sağladı. Üç yıldır yürütülen çalışmalar neticesinde Türkiye'nin ilk otonom otobüsünün ikinci aşama yazılım bütünleştirme ve sürücüsüz doğrulama testleri başarı ile tamamlandı.
Tayvan'ın Dadu kentinde, yerel olarak monte edilen 10.000'inci DAF kamyonu, 5000'inci aracın üretiminden yalnızca üç yıl sonra montaj hattından çıktı. 12 ton üstü segmentte neredeyse %37 pazar payıyla DAF, Asya dışı kamyon markaları arasında tartışmasız pazar lideridir. Yeni Euro 6 kamyon serisinin piyasaya sürülmesi sayesinde Tayvan'daki başarının daha da artması bekleniyor.
Seyahat sektöründeki satış başarısını 2020 yılında da sürdüren MAN; “Coach of the Year 2020 – Yılın Otobüsü” ödüllü Lion’s Coach ve NEOPLAN Tourliner ile Türkiye otobüs pazarındaki pazar payını arttırdı.
Yolculuğu keyfe dönüştüren MAN Lion’s Coach ve NEOPLAN Tourliner 2 aks 13 metre versiyonları bu yıl da Türkiye’nin her köşesindeki seçkin firmaların öncelikle tercihi olmaya devam etti.
Brisa Pazarlama Direktörü Evren Güzel, yeni oluşturulan Pazarlama ve Uluslararası Pazarlar Genel Müdür Yardımcısı görevine atandı.
2012 yılından bu yana yolcu ve eşya taşıyan araçlar için 1 Aralık-1 Nisan tarihleri arasında kullanımı zorunlu olan kış lastiği, tüm araçlar için hayati bir önem taşıyor. Lastik sektör lideri Brisa kış lastiği pazarına ait rakamsal verileri açıkladı.
Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, ağır ticari ürün grubunda 2020 yılında güçlü bir performans sergiledi. Filolara sunduğu ürün ve hizmet çeşitliği ile lider olan Brisa, pazarda her 3 lastikten birinde tercih edildi.
Brisa, sektörde mobilite dönüşümüne de öncülük ediyor. Lastiğin ötesinde akıllı ve yenilikçi hizmetlere odaklanan Brisa, 2020 yılında ticari araçlara yönelik geliştirdiği Dijital Filo hizmetleri ile sektörde ilklere imza attı.
Brisa’nun sunduğu tüm hizmetlerden faydalanan 100 araçlık bir filonun yıllık ortalama kârı 2 milyon TL oluyor.
International Truck of the Year (IToY – Uluslararası Yılın Kamyonu) jürisi, Mercedes-Benz’in tamamen elektrikli kamyonlarına prestijli bir ödül verirken, e-mobilite konusunda benimsenen kapsamlı yaklaşımı da övdü.