Türkiye’de dijital dönüşüme katkı sağlayan şirketlerden olan, iki Sabancı Topluluğu şirketi Brisa ve Kordsa, şirketler arasındaki satın alma ve sipariş süreçlerini yapay zekaya emanet eden dijital bir projeye imza attı. Bu kapsamda Brisa’nın yapay zekâ temelli ekip arkadaşı Robi ile Kordsa’nın dijital asistanı Jojo arasında veri akışı sağlanarak, yapay zekanın gücü ile ön sipariş süreçleri otomatize edilmiş oluyor. Bu proje, satın alma ve satış operasyon ekiplerinin çalışma verimliliğini artırıyor; hata riskini azaltırken, hammadde stoklarını optimum seviyede tutuyor ve finansal katkı sağlıyor.
Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, elektrikli araç kullanımının yaygınlaşmasında önemli bir kriter olan şarj istasyonu ihtiyacına çözüm sunmak adına, seçili hızlı bakım ve servis zinciri Otopratik mağazalarında ve bayi noktalarında, Eşarj ile birlikte elektrikli araçlar için şarj hizmeti sunuyor.
Brisa, bu kapsamda Antalya’daki (Merkez) Otopratik mağazasına elektrikli şarj istasyonu montajını tamamladı.
Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, girişimcilerle Brisalıları buluşturan gelişim ve mentorluk programı Startup Pitch Perfect’i tamamladı. Program, Brisa Girişimcilik ekibinin liderliğinde Viveka İnkübasyon Merkezi ve Brisa Akademi iş birliğiyle Kasım 2020’de başladı. Şubat 2021’de sona eren program boyunca 11 Brisalı, mentorluk yaptıkları 11 girişimciye müşteri görüşmeleri ve iletişim stratejileri konusunda bilgi ve deneyimlerini aktardı.
Bridgsetone ve Lassa markaları ile Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, sürdürülebilir bir gelecek için TEMA Vakfı ile Dijital Orman projesini hayata geçirdi. Proje kapsamında dikilen dijital fidanlar, İzmir Bademli-2 Ağaçlandırma Sahası’nda hayat bulacak.
Daha yaşanabilir bir dünya için adım atmak ve kendi isimlerine özel fidanlarını dikmek isteyenlerin, dijitalorman.org adresindeki formu doldurmaları yeterli oluyor.
Sabancı Holding ve Bridgestone Corporation iştiraki olan Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, 2020 yılında güçlü bir performans sergiledi.
Brisa, geçen yıla göre göre net kârını, 4,7 katına çıkardı. Şirketin 2020 yıl sonu net kârı, 539,9 milyon TL’ye ulaştı. Bunda dengeli işletme sermayesi yönetimi, başarılı kanal ve ürün portföyü yönetimi etkili oldu.
Üretim ve operasyonlarını yüksek standartlarda güvenlik tedbirleriyle sürdüren şirket, yurtiçinde Pazar payı kazanarak liderliğini devam ettirdi. Şirketin toplam cirosu geçen yıla göre %15,9 artışla 4,2 milyar TL’ye ulaştı.
Brisa Pazarlama Direktörü Evren Güzel, yeni oluşturulan Pazarlama ve Uluslararası Pazarlar Genel Müdür Yardımcısı görevine atandı.
2012 yılından bu yana yolcu ve eşya taşıyan araçlar için 1 Aralık-1 Nisan tarihleri arasında kullanımı zorunlu olan kış lastiği, tüm araçlar için hayati bir önem taşıyor. Lastik sektör lideri Brisa kış lastiği pazarına ait rakamsal verileri açıkladı.
Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, ağır ticari ürün grubunda 2020 yılında güçlü bir performans sergiledi. Filolara sunduğu ürün ve hizmet çeşitliği ile lider olan Brisa, pazarda her 3 lastikten birinde tercih edildi.
Brisa, sektörde mobilite dönüşümüne de öncülük ediyor. Lastiğin ötesinde akıllı ve yenilikçi hizmetlere odaklanan Brisa, 2020 yılında ticari araçlara yönelik geliştirdiği Dijital Filo hizmetleri ile sektörde ilklere imza attı.
Brisa’nun sunduğu tüm hizmetlerden faydalanan 100 araçlık bir filonun yıllık ortalama kârı 2 milyon TL oluyor.
Türkiye’nin lastik sektörü lideri Brisa, Brisa Akademi liderliğinde başlatılan “Boost Satış Gelişim Programı”yla, Türkiye Eğitim ve Gelişim Platformu Derneği (TEGEP) tarafından, 2020 Öğrenme ve Gelişim Ödülleri kapsamında Satış Gelişim Programı kategorisinde birincilik ödülüne layık görüldü.
Brisa Akademi aynı programla, Ağustos ayında, alanında dünyanın en saygın kuruluşlarından biri olan Brandon Hall Group tarafından Mükemmellik Ödülü’ne layık görülmüştü.
Türkiye’nin en güçlü bayi ağıyla hizmetlerini sürdüren Brisa, iş ortaklarına özel avantajlar sunuyor. Alanında öncü kurumlarla iş birlikleri gerçekleştiren şirket, son olarak Ford ile anlaşarak bayilerinin araç alımlarında özel indirimlerden yararlanmasını sağlıyor. Temmuz’dan bu yana geçerli olan kampanya ile Brisa bayileri %15 oranında indirimlerle Ford araçlara sahip oluyor.