10-12-2016 17:08:41 Son Güncelleme: 10-12-2016 17:12:41

Araç Üreticileri Orijinal Ekipman Lastiklerinde de Continental Kalitesini Tercih Ediyor

Avrupa'da her üç yeni araçtan biri, fabrikadan Continental lastikleriyle çıkıyor. Orijinal ekipman lastikleri her araç modeli için özel tasarlanırken, lastiklerin özellikleri günden güne artarak daha iddialı hale geliyor. Continental bu alandaki çalışmalarını son hızla sürdürürken geleceğin lastik trendlerini de belirliyor.
Araç Üreticileri Orijinal Ekipman Lastiklerinde de Continental Kalitesini Tercih Ediyor

Avrupa'nın pek çok seçkin tuning firması Hannover’li lastik uzmanı Continental’e güveniyor. AB ülkelerinde, aralarında BMW, Fiat, Mercedes, Porsche, Renault ve Volkswagen'in de bulunduğu neredeyse tüm otomobil üreticileri, kompakt şehir otomobili, limuzin, spor otomobil ve SUV araçları için istenen güvenlik rezervleri, özel yol tutuşu özellikleri ve düşük yakıt tüketimi sunan lastikleri Continental’e özel olarak tasarlatıyor.

 

Continental uzun yıllardır OE sektörünün liderleri arasında yer alıyor. Continental lastiklerini onaylayan üretici sayısı ise her geçen gün artıyor: 1994 yılında piyasaya sürülen ilk SportContact yaklaşık 100 onay alırken, bugun üretilen yeni Continental desenlerinin 400 civarında onay alması gelişimi net bir şekilde ifade ediyor. PremiumContact 6 ise, Continental markasının binek ve SUV araçlar için geliştirdiği en yeni birinci sınıf lastiği olarak kalitesi ile şimdiden çok sayıda araç üreticisinin dikkatini çekiyor.

 

Araç üreticilerinin lastik tedarikçilerinden talep ettiği özellikler sürekli artmakta. 1980’li yıllarda sportiflik, konfor ve kilometre performansı gibi özellikler öne çıkarken, günümüzde bunlara SSR ve Seal gibi yeni teknolojilerin yanında, düşük yuvarlanma direnci, düşük iç gürültü seviyesi ve diğer ihtiyaçlar eklendiği gözlemleniyor. Tüm bunlar artık ayrı parametreler olarak değil, bir bütün halinde talep ediliyor. Aynı zamanda her otomobil modeli için gereken lastik onayı sayısı da artıyor. Örneğin, 1980 yılında ilk SUV araçlardan olan Land Rover III için 16 inç onaylı tek lastik bulunurken, bugün Porsche Macan için 18-21 inç arasında onaylı 20 ebat bulunuyor. Diğer birinci sınıf modellerde daha da geniş lastik seçenekleri yer alıyor.

 

Onay sayısındaki bu artışın pek çok farklı sebebi var. Artık otomobil modelleri daha geniş ekipman ve motor seçenekleri ile pazara sunuluyor. Doğal olarak bu durum, lastik ve jant ebatlarına da yansıyor. Ayrıca Ulusal ve bölgesel tüketici tercihleri de büyük rol oynamakta. Örneğin Avrupalı tüketiciler, kısa fren mesafesi, mükemmel yol tutuşu ve düşük yuvarlanma direnci beklentisi içerisindeyken; Asyalı sürücüler ise, bunun aksine konforun peşinde.

 

Continental orijinal ekipman uzmanları, elektrikli otomobillerin de pazara girmesiyle lastik konusundaki beklentilerin daha da farklılaşmasını ve teknik özellikleri sayısının da artmasını bekliyor. 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI