24-01-2019 23:48:44 Son Güncelleme: 25-01-2019 11:23:44

OTOKAR 10. KEZ LİDER OLMANIN GURURU İLE 2019’DA BAŞARI İVMESİNİ DAHA DA ARTTIRACAK

Otobüs segmentleri toplamında liderliğini sürdüren Otokar,pazarda yaşanan daralmaya rağmen 2018’de de en çok tercih edilen otobüs markası oldu.
OTOKAR 10. KEZ LİDER OLMANIN GURURU İLE 2019’DA BAŞARI İVMESİNİ DAHA DA ARTTIRACAK

Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, 10’uncu kez lider olarak, otobüs segmentindeki konumunu korumayı sürdürüyor. Türkiye otobüs pazarında satılan her 3 otobüsten 1’i Otokar markası oldu. Avrupa’da da büyümesini sürdüren Otokar, otobüs ihracatını da arttırarak sınırlarını genişletmeye devam ediyor.

 

7 metreden 18,75 metreye kadar farklı uzunluktaki otobüsleri ile Türkiye'nin en geniş ürün gamına sahip olan Otokar, 2018 yılını değerlendirmek ve 2019 yılı beklenti ve hedeflerini paylaşmak üzere 24 Ocak 2019 Perşembe günü basın toplantısı gerçekleştirdi.  Değerlendirme toplantısına Ticari Araçlardan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ali Rıza Alptekin, Satış ve Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı H.Basri Akgül, Satış Direktörü Murat Tokatlı, Pazarlama Müdürü Tarkan Burak, Satış Müdürü Murat Torun, Kurumsal İletişim Müdürü Beril Gönüllü ve Otokar yöneticileri katıldı.

 

“Otobüs pazarında her kategoride en çok satılan marka Otokar oldu”

 

10. kez pazar lideri olmanın Otokar için çok gurur verici olduğunu ve pazarda yaşanan daralmaya rağmen hem  iç, hem de dış pazarda verimli bir yılı geride bıraktıklarını ifade eden  Ticari Araçlardan sorumlu Otokar Genel Müdür Yardımcısı Ali Rıza Alptekin, “ Son 3 yıldır daralan otobüs pazarı, 2018'de de kurda yaşanan dalgalanmaların etkisiyle ağır bir darbe alarak daralmaya devam etti. 2016 ve 2017'ye kıyasla çok daha zor bir yılı geride bıraktık. 2018’de toplam otobüs pazarı yüzde 29 düzeyinde daralarak yılı 3 bin 800’lü satış adetlerinde tamamladı. Küçük ve orta boy otobüs pazarında bu daralma yüzde 23, 12 metre ve üstü şehir içi otobüs pazarında ise yüzde 50 olarak gerçekleşti. Otokar olarak böylesine zor bir yılda hem iç hem de dış pazarda verimli bir yılı geride bırakmayı başardık. Yolcu taşımacılığı segmentinde 55 yılı aşkın süredir belediye ve halk otobüslerinin yanı sıra personel taşıma ve turizm amaçlı otobüsler tasarlayıp üreten Otokar; geniş ürün gamı, kullanıcı ihtiyaçlarına sunduğu çözümler ve satış sonrası hizmetleriyle tüm beklentileri karşıladı. 2018'de Türkiye otobüs pazarında satılan her 3 otobüsten yaklaşık 1'i Otokar oldu. Küçük, orta boy ve şehir içi 12 metre üzeri otobüs pazarında ise her kategoride en çok satılan marka olduk. " dedi.

 

 

“ 2019 yılı 2018’den daha iyi geçecek..”

 

 

2019'da yeni ve dinamik hedeflerle faaliyetlerini sürdürdüklerini ifade eden Alptekin; "2019’un, geride bıraktığımız 2018’den daha iyi geçeceğine inanıyoruz. Bu yıl, müşteri beklentilerine en uygun otobüslerimizle şehir içi ve turizm taşımacılığında sektörün öncelikli tercih edilen markası olmaya devam etmeyi hedefliyoruz. Türkiye otobüs pazarındaki liderliğimizi korumayı hedefliyoruz. Buna ek olarak 2019 yılında ihracat çalışmalarına da daha fazla odaklanarak dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerleyeceğiz. Avrupa ve diğer bölgelerden aldığımız siparişlerimizin teslimatlarını bu yıl tamamlayıp yurtdışı pazarı için özel olarak geliştirilecek otobüslerimiz ile hedef pazarlarımızdaki araç parkımızı artırmak için çalışacağız" dedi.

 

 

 

 

"İhracat çalışmalarımıza ağırlık verdik, araçlarımız 50 ülkede hizmet veriyor  "

 

İç pazarda yaşanan daralmanın etkisiyle Otokar'ın ihracat çalışmalarına ağırlık verdiğini belirten Alptekin; "1963'ten bu yana kendi teknoloji, tasarım ve uygulamalarımız ile müşterilerin ihtiyaçlarına uygun özel çözümler geliştiriyoruz. Otokar olarak tasarımımız, konforumuz, teknolojimiz ve düşük işletme giderlerimizle hedef pazarımız olan Avrupa'daki konumumuzu güçlendirmeye devam ediyoruz. Otokar otobüsleri bugün İspanya, Sırbistan, Almanya, İtalya, Yunanistan, Belçika, Romanya, Polonya, Macaristan, Slovenya gibi 50 ülkede hizmet veriyor. İhracat çalışmalarına verdiğimiz önem neticesinde geçtiğimiz yıl Türkiye otobüs pazarı ihracatı adetsel bazda yüzde 10 artarken, Otokar’ın otobüs ihracatı bu artış oranını 4’e katladı” açıklamasını yaptı.

 

“Yurtdışındaki şehir içi toplu taşıma ihalelerinde çok aktif olduk”

 

 

Otokar’ın yurtdışındaki şehir içi otobüs ihalelerinde daha aktif olduğunu kaydeden Alptekin; "2018 yılında özellikle şehir içi yolcu taşımacılığında yurtdışında önemli bir atılım yaptık. Otokar Avrupa şirketimizin kurulmasıyla birlikte tıpkı Türkiye’de olduğu gibi, Avrupalı kullanıcılarımıza daha yakın olduk, ihtiyaç ve beklentileri daha iyi analiz ederek özellikle toplu taşıma ihalelerinde daha aktif bir yıl geçirdik. Geçen yıl bir Türk otobüs markasının tek kalemde aldığı en büyük otobüs ihracat anlaşmasını Bükreş Belediyesi ile imzaladık. Bükreş'in artan toplu taşıma ihtiyacını karşılamak üzere açılan 400 adetlik şehir içi otobüsün temininin yanı sıra 8 yıllık satış sonrası hizmetlerini de içeren anlaşma için Romanya'da bir şirket kurduk. Teslimatlarımıza geçen yıl Aralık ayında başladık. Bu yıl da partiler halinde teslimatlarımız devam edecek. Bükreş, Otokar'ın İstanbul'dan sonra en büyük filo ile hizmet sağlayacağı şehir olacak.

 

 

Geçen yıl Almanya, Fransa, Polonya, Ürdün ve Tunus'a da önemli teslimatlar gerçekleştirdik. Polonya’da Varşova Belediyesi’nin ulaşım hizmetlerinde bu yıl 34 adet Doruk otobüsümüz kullanılmaya başlandı. Mart ayında Ürdün'ün başkenti Amman Belediyesi'nin açtığı 100 adetlik otobüs ihalesini kazanan şirketimize, otobüslerden duyulan memnuniyet ile 35 adetlik ilave sipariş geldi. Amman Belediyesi'nin yeni 35 otobüsünü de bu yıl bahar aylarında teslim edeceğiz. Bu yıl, doğalgazlı Kent otobüslerimizin ilk ihracatı İspanya'ya yapıldı. Sadece şehiriçi değil, turizm araçlarımız da Avrupalı kullanıcıların beğenisini kazandı. Ülkemizde Doruk ismiyle tanınan ve İtalya, İspanya, Fransa, Belçika ve İsveç’te satışına başlanan Ulyso T’yi bu yıl Almanya pazarına da sunduk" açıklamasını yaptı.

 

 

 

“Dijital dönüşüm projelerimizi hayata geçirmeye devam ediyoruz.”

 

Otokar'ın yurtiçi ve yurtdışındaki konumunu kuvvetlendirmek, kullanıcılara daha fazla katma değer sağlamak için aralıksız olarak çalışmalara devam ettiğini belirten Alptekin; "Geçen yıl ticari araç kullanıcıları için geliştirdiğimiz mobil uygulamayı kullanıma açtık. Üretimden tedarikçi ve bayilerimize kadar tüm paydaşlarımızı, yeni ve akıllı bir iş platformuna kavuşturacak dijital dönüşüm projelerini hayata geçirmeye bu yıl da devam edeceğiz. Öte yandan yine kullanıcılarımıza sağladığımız faydayı artırmak üzere Otokar araçlarına özel motor, şanzıman, aks yağı ve antifriz ürünlerini Otokar Spectra markası ile pazarı sunduk" açıklamasını yaptı.

 

 

 

“Yenilenen Sultan Mega, sektörün gözdesi oldu”

 

Otokar’ın özellikle şehir içi toplu taşımacılık alanındaki teslimatlara devam ettiğini ve turizm sektörüne yönelik otobüsleriyle faaliyet gösterdiği segmentte de pazardaki liderliğini koruduğunu kaydeden Satış ve Pazarlamadan sorumlu Otokar Genel Müdür Yardımcısı H.Basri Akgül şöyle konuştu:

 

“2018 yılında faaliyet gösterdiğimiz otobüs segmentlerindeki liderliğimizi koruduk. Aynı kategoride 10’uncu kez lider olmanın gururunu yaşıyoruz. Mardin'den İzmir'e, Tekirdağ'dan Antakya'ya kadar ülke genelinde şehir içi otobüs teslimatlarımız devam etti. Ulaşım sektörünü iyi dinleyerek, değişen ihtiyaçları öngörerek ürün geliştirme çalışmalarına aralıksız olarak devam ettik. Geçen yıl yenilenen araçlarımızın kazandığı beğeni ve yılın ikinci yarısında turizm sektörü için öngörülen canlanmanın da etkisiyle satışlarımız olumlu yönde etkilendi. Diğer sektörlere de hizmet vermenin avantajını 2018’in ikinci yarısında yaşadık. Bu yılın ön plana çıkan ürünü ise Sultan Mega oldu. Geçen yıl yenileyip satışa sunduğumuz Sultan Mega, güçlü motoru, zengin aksesuarları, ortadan açılan kapısı, konforu ve düşük işletme giderleriyle turizm sektörünün sultanı oldu. Yakıt tasarrufu ve işletme maliyetleri bakımından segmentindeki rakiplerine fark atarak kullanıcıları tarafından çok tercih edilen bir araç oldu. Yine sağlamlığı ile de ön plana çıkıyor.  Otokar'ın yeni tasarım yaklaşımını yansıtan Doruk T de tasarım ve özellikleriyle sektör tarafından çok sevildi. İşletme maliyetlerinin çok önemli olduğu bu dönemde Doruk T aracının daha da tercih edilir bir pozisyona geleceğini öngörüyoruz.  ”

 

 

Atlas pazar payını 3 puan artırdık

 

Otokar'ın 2013 yılında girdiği hafif kamyon segmentinde 8,5 tonluk Atlas kamyonu ile faaliyetlerine devam ettiğini söyleyen H.Basri Akgül; Atlas'ın yük taşıma kapasitesi, güçlü donanım özellikleri, çevreci ve ekonomik motoru, düşük bakım giderleri ve uygun yedek parça maliyeti sayesinde mevcut kullanıcılarına yenilerini eklediklerini söyledi. “6,5-8,5 ton kamyon pazarında yüzde 18 düzeyinde bir daralma yaşandı. Otokar, bu daralmadan en az etkilenen markalardan biri oldu. Geçtiğimiz yıl Atlas kamyonlarımızın Pazar payı 3 puan artarak yüzde 13’e yükseldi. Bireysel müşterilerin yanı sıra kamu kurum ve kuruluşları da zorlu görevlerde kullanmak üzere Atlas kamyonumuzu filolarına dahil etti” açıklamasını yaptı. Otokar’ın 2018’de treyler pazarında tanker ve frigorifik araçlara odaklandığını da belirten Akgül; “Bu alanda treyler üretiminde müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda üretim yapıyoruz. Bu sayede geniş bir ürün gamına ulaştık. Geçtiğimiz yıl Otokar olarak tehlikeli madde taşımacılığı, bozulabilir gıda taşımacılığı ve yurt içi nakliye alanlarına odaklandık" dedi.

 

  •   Etiket otokar
  •   Okuma Bu haber 3898 defa okunmuştur.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI