30-11--0001 00:00:00 Son Güncelleme: 19-09-2019 01:27:06

Mercedes-Benz Türk çekici ve kamyonları teknolojik gücü ile daha da çekici..

1 milyar Avro’yu aşan yatırımıyla Türkiye’nin en büyük yabancı sermayeli şirketlerinden biri olan Mercedes-Benz Türk, sektördeki 50. yılını kutladığı 2017 yılında da Türkiye kamyon pazarındaki başarılarını sürdürdü.
Mercedes-Benz Türk çekici ve kamyonları teknolojik gücü ile daha da çekici..

Mercedes-Benz Türk Kamyon grubu üst düzey yöneticileri 2017 kamyon pazarı değerlendirmek ve 2018 yılı hedeflerini paylaşmak üzere basın mensupları ile bir araya geldi.

 

escort eryaman

Basın toplantısında Mercedes-Benz Türk Kamyon Satış ve Pazarlama Direktörü Bahadır Özbayır, Mercedes-Benz Türk Kamyon Ürün Yönetimi Grup Müdürü Cüneyt Uslu hazır bulundular.

eryaman escort

eryaman escort bayan

Mercedes-Benz Türk Kamyon Satış ve Pazarlama Direktörü Bahadır Özbayır, otomotiv sektöründe toplam üretim rakamlarında rekora ulaşılmasına rağmen kamyon pazarında önceki yıllara göre farklı bir pazarın ortaya çıktığını ifade ederek başladığı konuşmasında şunları söyledi:

 

„Bu yıl değişik bir yıl. Geçmiş yıllara benzeyen tarafları da var, benzemeyen tarafları da... 6-9 ton serisi hafif kamyonda aracımız olmamasına rağmen, onu da işin içine katarak söylediğimizde toplam pazarın 18 bin adetler seviyesinde olduğunu görüyoruz. Geçen yıl bu seviye 19 bindi. Geçen yılın yüzde 5 altında pazar. Yıl sonundaki hareketliliğe bakarak, bu yıl, geçen yıl seviyesinde bir pazar seviyesi ile kapanacak. Bütün olan bitene, birçok zorluğa ve belirsizliklere rağmen geçen sene ile aynı pazar seviyesi oluyorsa, ‘fena değil’ gibi görünebilir. Otomotivde üretim rekoruna gidiliyor açıklamaları doğru, bunun büyük bölümü de hafif ticari araç ve daha çok ihracat kaynaklı. Böyle baktığınız zaman, otomotiv çok iyi gidiyor diyebiliriz, ama ağır ticari araçlar için durum öyle değil. Pazar 40 binlerden 22 binlere gelerek zaten yüzde 45 daralmıştı. Aynı seviyede devam ediyor olması, endişe verici. İki yıl aynı olduğuna göre, burada bir sıkıntı var demektir” dedi.

 

2017’de yeni trendlerin olduğunu ve önceki senelerden farklı olarak 2017’de inşaat sektörüne yönelik çekici satışlarının başı çektiğini dile getiren Özbayır, „ Kamyon pazarını çekici, inşaat ve diğer rijit segmentler olarak ayırdığımızda, inşaat segmentinin başı çektiğini görüyoruz. 2017’nin ilk 11 ayına göre 5 bin adet seviyelerinde çekici satışı, inşaat segmentinde ise 7 bin adet satış gerçekleşti.  Geçen sene çekici satışı 4800 adet seviyelerinde gerçekleşmişti. Bir de çekicinin yarısına yakını inşaatta kullanılıyor. Onları da kattığınızda çok düşük bir çekici pazarı var. Bu yıl inşaatın lokomotif olduğu bir pazardan bahsediyoruz. Bu sene yeni trendler söz konusu. Daha önceki senelerde taşımacılık sektörüne yönelik çekici satışları başı çekmekteydi. Pazarda yapısal değişiklikler yaşanıyor.  Bu sene uluslararası nakliyecilere teslimatlar önemli ölçüde gerçekleşmedi. Talep nakliye tarafında azaldı. 6 ton ve üzeri yüzde 50 çekici olan pazar, Kasım sonu itibariyle yüzde 28, inşaat ise yüzde 40’lara gelmiş durumda” dedi.

 Euro 6 Araçlar Nakliyeciye iyi gelecek…

Nakliyecinin 2018‘de Euro 6 araçlarının yakıt avantajının, bakım maliyetinin düşüklüğünü göz önüne alarak araç filolarını yenileyeceklerini ve yeni yatırımlar yapacaklarını beklediklerini ifade eden Özbayır, “ Euro 6’nın çok ciddi yakıt avantajı var. Bakım aralıkları 120 bin km’ye çıktı. İşletme maliyetleri yüzde 20 düştü. Tüm bu avantajlardan dolayı nakliyeciler için Euro 6’ya geçmek çok cazip olacak. Ürünlerimizde iddialıyız. Biz gerek ürün, gerekse teşkilat olarak tüm hazırlıklarımızı yaptık. Pazarda liderliğimiz sürüyor” dedi.

 

Mercedes-Benz Türk, çekici pazarında kilit rol oynuyor

 

2018 için çekici lehine iyileşme olmasının şart olduğunu ve bunu beklediklerini dile getiren Bahadır Özbayır, “  Çekici lehine bir değişimin gelmesi şart ve bu beklenmeli. İnşaat tarafında işlerin devam edeceğini düşünüyorum. Nakliye tarafında da görüşmelerimiz devam ediyor. Nakliye tarafında  talep olursa pazarda yüzde 10’luk bir artış bekliyoruz. Ancak yine de iddialı tahminler yapmak zor.  Çok dinamik bir ortamdayız. Öncü trendlerin ve müşteri beklentilerinin çok hızlı değiştiğini bir ortamdayız.  Müşterinin daha beklentisi oluşmadan bunları ortaya çıkarmak bizim işimiz. Şimdiye kadar başarımızın temelinde bu vardı. Türkiye’de, çekici pazarının gelişmesinde Mercedes-Benz Türk kilit rol oynadı.  Axor ile dönüşümün öncüsü oldu. Actros ile de bunu destekledik. Trendleri tutmakta ustayız. Önümüzdeki yıl dokunuşlarımız olacak. Niş yerlere yeni ürünler olabilir. Ama şimdiden adını koymayalım. Bu devam eden bir süreç. Daha yüksek kabinli amiral gemisi olarak adlandıracağımız araçların üretimine Aksaray’da başlayacağız. Ürün gamımızı yenileyip daha da mükemmel hale gelmek için çalışmalar yapıyoruz” dedi.

Daimler ve Mercedes-Benz Türkiye’nin geleceğine güveniyor

Türkiye’nin en zor dönemlerinde dahi Daimler ve Mercedes-Benz Türk’ün Türkiye’ye yatırım yapmaya devam ettiğine dikkat çeken Bahadır Özbayır, “Bugüne kadar 1 Milyar Euro’dan fazla yatırım gerçekleştirdik. Üretimimizi 34 bin adede çıkarıyoruz. Bu da Daimler’in Türkiye’ye güvenini gösteriyor. Türkiye’nin bir üretim üssü olduğuna inanıyoruz. Biz, Türkiye’nin geleceğine güveniyor ve trendlerin yukarı doğru gideceğine inanıyoruz. Kapasite artırımı gündeme geldiğinde değerlendirmeler yapılıyor ve alınan kararlar hep Türkiye lehine oluyor. Bu zamana kadar 34 bin 144 kamyon ihraç ettik. Kamyon ihracatında birinciyiz. Toplam üretim adedimiz 230 bini geçti. Çok iyi ikinci el parkımız var. En son olarak 113 milyon Euro’luk yatırım yaptık. Çalışmalarımız tam gaz devam ediyor. Aksaray, büyük bir üretim merkezinin olmasının yanı sıra büyük bir Ar-Ge merkezi haline de geliyor. 2017’de Aksaray Kamyon Fabrikası‘nda 8,4 milyon Euro tutarında yatırımla kurulacak olan yeni A-Ge Merkezi’nin temel atma törenini gerçekleştirdik.  Bu merkezin açılmasıyla birlikte Daimler AG’nin global Ar-Ge ağı içersinde yeni sorumluluklar üstlenecek. Bu kapsamda Mercedes -Benz uzun yol kamyonlarının tüm araç yol testi onayları Aksaray tarafından verilecek. „

 

Mercedes- Benz Kamyonlarında Teknolojik Yenilikler

Otomotivdeki trendlerin çok hızlı bir şekilde değiştiğine dikkat çeken Bahadır Özbayır, Mercedes-Benz Türk’ün Endüstri 4.0 ve dijitalleşmeyi de odağına alarak hem içeride hem dışarıda süreçlerini güncelleyerek yeni projelerini sürdürdüğünü söyledi.

 Bahadır Özbayır 2018 hedeflerine ilişkin sözlerini şöyle sürdürdü :“Yakın gelecekte Türkiye pazarına sunulan Mercedes- Benz kamyonlarında teknolojik yenilikler devreye girecek. Bu noktada Mercedes Benz’in yürüttüğü Uptime ve FleetBoard çalışmaları var. Uptime bir aracın yolda kalmaması ve hep yürümesi için öngörülebilir arızaları tespit edilmesi, aracın her daim kontrol altında tutularak verilerin bir merkezde tutulması. Araçta küçük bir kutu ve sensorlar ve uydu aracılığıyla bilgilerin merkeze akışı sağlanacak. Bu sistem 2018 yılında devreye girmiş olacak. İkinci konu FleetBoard uygulaması. Bu, aynı zamanda bir filo takip sistemi. Aracın nerede olduğunu değil, aracın nasıl kullanıldığını verilerle müşteriye gösterebilmek. Sürücü değiştiğinde verilerin farklılığını ortaya çıkarmak. Bunun pilot uygulamalarına ve satışına başladık. Otonom sürüşler ile ilgili çalışmalar da sürüyor. Bu işler önce yarı otonom başlayacak yine şoförün belirli bir insiyatifi olacak. Kısa bir zaman içinde kamyonun kendi kendine gittiğini görebileceğiz. ” dedi.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI