13-07-2015 10:58:26 Son Güncelleme: 13-07-2015 12:56:26

KOSDER SEKTÖRÜ İFTAR YEMEĞİNDE BİR ARAYA GETİRDİ

Koster Armatörleri ve İşletmecileri Derneği (KOSDER), Nakkaştepe Bridge Restoran’da iftar yemeği verdi. Kamu ve özel sektör temsilcilerinin bir araya geldiği iftar yemeği yoğun katılımla gerçekleşti.
KOSDER SEKTÖRÜ İFTAR YEMEĞİNDE BİR ARAYA GETİRDİ

İftarda konuşma gerçekleştiren KOSDER Başkanı Kaptan Salih Zeki Çakır, şunları söyledi:

 

Koster armatörleri, Türk Denizciliği’nin köklerine kadar inen, denizcilik tarihimizle özdeşleşen bir geçmişe sahiptir. Meşhur bir sözdür, ‘Tarihsiz milletler, talihsiz milletlerdir.’ Talih meslekler için de geçerlidir. Tarihsiz meslekler talihsiz mesleklerdir. Koster armatörlerinin çok değerli güzel bir geçmişi vardır. Armatörlerimiz ve işletmecilerimiz, ülke denizciliğimizi yakın kıyı taşımacılığında, Marmara’da, Karadeniz’de, Akdeniz’de oradan Avrupa ve Batı Afrika limanlarında uzun bir süredir çok iyi bir şekilde temsil etmekte, bölgenin ithalat ve ihracatının yürütülmesinde önemli bir fonksiyonu yerine getirmektedir. Bölgemizde koster kullanımı adı altında sınıfladığımız kuru yük gemilerinin toplam adeti 2014 verilerine göre 2200 adettir. Bu 2200 geminin 700 adeti Türk armatörleri tarafından kontrol edilmektedir. Bu bir bölgesel güç olarak 2008 yılı sonu itibariyle, toplam projenin yüzde 35’ine tekabül etmektedir. Fakat bu rakam maalesef kriz sonrası bölgemizde yaşanan ekonomik ve siyasi olaylar ve navlun gelirlerindeki düşüş, 2009’da erimeye başlamış ve bu alan bugün son güncellenen verilere göre yüzde 28’lere gerilemiştir. 2008 yılından sonra ikinci bir derin kriz yaşamaktayız. Bu şunu ifade etmektedir, tedbir alınmazsa önümüzdeki süreçte bölgemizdeki Türk armatörleri, bölgedeki siyasi ve ekonomik olaylardan çok fazla etkilenmekte ve şu anda gemilerimizin çoğu işletme giderlerinin altında kazanmaktadırlar. Birçok gemi şuanda Batı Afrika’dan bile boş şekilde Karadeniz’e gelmekte ve Karadeniz’de yük beklerken belli bir süre geçirmek zorunda kalmıştır.

Koster filomuzun denizciliğimiz için önemine uzun yıllardır vurgu yapmaktayız. Bunları rakamlarla belgelerle ortaya koymuş durumdayız. Bir farkındalık oluşturduk. Koster filomuz Türk denizciliğinin alt yapısıdır. Vazgeçilmezidir. Olmazsa olmazıdır. Koster taşımacılığını, hem insan kaynaklarımız için hem de bir tedarik zinciri gibi düşündüğümüz, bu oluşuma hizmet satan bütün kesimler için çok potansiyel bir taşımacılık türüdür. Tedbir olmadığı süreci bu geriye gidişten maalesef bütün sektör paydaşları etkilenecektir. Yapılması gerekenleri öne çıkarmaya çalışıyoruz. Önerilerimizi muhataplarımıza iletiyoruz. Her platformda koster armatörlerinin sorunlarını tartışmaya açıyoruz. Sorunları biliyoruz, nasıl çözülmesi gerektiği konusunda öneriler sunmaya çalışıyoruz. Bunlardan önemli bir tanesi, yine çok geniş bir katılımla ve anlayışla kabul gören koster filosunun yenilenme projesidir. Bunlar hükumetimizin, siyasilerimizin, eski bürokratlarımızın desteğiyle başlatılan çalışmalardır. Hurda teşviki kanunuyla meclisten geçerek, uygulama tebliğinin de yürürlüğe girmesiyle belli bir ivme kazanmış olacaktır. Bu tebliğden tüm sektör paydaşlarının faydalanması için gayret gösterilmektedir. Türk Armatörler Birliği bünyesinde oluşturulan çalışma grubunda yaptığımız öneriler, görüşler bakanlığımız yetkililerine en kısa zamanda ulaştırılacaktır. Umarız maksat olunan, beklenen sonuçlar alınır ve ülke denizciliğimiz bundan istifade eder.

Tabiri caizse bu bir besin zinciridir. Hurda teşviki öncelikle geri dönüşümde de fayda sağlayacak. Sonrasında gemi inşa sanayimize ciddi katkı sunacak. Armatörlerde gemilerini yenilerse bütün tedarik zinciri bundan istifade edecektir. Bölgemizdeki siyasi ve ekonomi olumsuzluklar navlunların düşmesi ve akabindeki gemi fiyatlarının düşüşü armatörlerimizi çok zor durumda bırakmıştır. Kısa zamanda iyileşme olmazsa maalesef kayıplarımız artacaktır. Bu yönde yetkililere seslenmek istiyorum, belli bir süre şu güne kadar yapılan kazanımları geleceğe taşımak için armatörlerimize uzun vadeli düşük maliyetli finansal desteğin sağlanması kaçınılmazdır. Bunu başaramazsak tek başına filo yenileme projesinin çok bir önemi kalmayacaktır. Çünkü ticaret boşluk kaldırmaz. Eğer biz bu filoyu yenileyip daha çevreci daha ekonomik daha getirmezsek bu boşluğu başkaları dolduracaktır. Türk denizcileri, armatöerleri, bu anlamda yıllardır kazandıklarını belli bir noktaya getirmişlerdir. Bunlardan geri dönüş ve taviz verme söz konusu değildir. Eğer bunun gereği yapılmazsa, piyasayı, Yunanlılar mı, Hollandalılar mı, Danimarkalılar mı yoksa en büyük potansiyel gördüğüm Çin gemileri mi doldurur bilemeyiz. Maalesef bütün bu işin çilesini çekmiş armatörlerimiz piyasadan çekilmek zorunda kalırlar. Bizim hükümetimizden beklentimiz, Türk armatörlerinin sorunlarının daha kalıcı ve uzun vadeli çözüm arayışına girmeleri ve destek vermeleridir. Bu duygu ve düşüncelerle bu organizasyonu yerine getirmemizde bizlere destek veren tüm sponsorlarımıza yürekten teşekkür eder, Ramazan bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım

 

  •   Etiket
  •   Okuma Bu haber 6058 defa okunmuştur.

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI