Daimler Buses, Mercedes-Benz ve Setra marka otobüsleri için geliştirdiği yeni güvenlik teknolojileri, yardımcı sistemler ve verimli sürüş sistemleri ile güvenli sürüş alanındaki iddiasını sürdürüyor. Bu kapsamda 17–18 Mart tarihlerinde İspanya’nın başkenti Madrid yakınlarında bulunan Circuito del Jarama yarış pistinde düzenlediği özel bir etkinlikle, yeni güvenlik ve sürüş sistemlerini tanıttı.
Mercedes-Benz Türk’ün çatı şirketi olan ve geleceğin karbon nötr ulaşımını şekillendirecek projelere imza atan Daimler Truck, Linde Engineering ile birlikte geliştirdikleri yeni sLH2 soğutulmuş sıvı hidrojen yakıt dolumu teknolojisini tanıttı. Bu teknoloji, gaz hidrojene kıyasla daha yüksek depolama yoğunluğu, daha uzun menzil, daha hızlı yakıt dolumu, daha düşük maliyet ve daha yüksek enerji verimliliği gibi avantajlar sunuyor.
Finansal rakamları ile sürdürülebilirlik faaliyetlerini raporladığı ilk birleştirilmiş Yıllık Raporu’nu yayınlayan Daimler Truck, iş süreçlerinde ve diğer tüm faaliyetlerinde sürdürülebilirliğe yüksek öncelik veriyor.
2022 yılında sekiz batarya elektrikli kamyon ve otobüsü seri üretme hedefine ulaşan şirket, dünya genelinde 10 batarya elektrikli kamyon ve otobüsü bu yılın sonuna kadar seri üretime almayı planlıyor.
Daimler Truck, 2022 IAA Ticari Araçlar Fuarı’nda sergilediği kamyon modellerinin yanı sıra geleceğe ışık tutan yenilikçi çözümleriyle sektöre yön vermeye devam ediyor.
Hannover'deki IAA Transportation 2022 Basın Günleri'nde NMC°3 bataryalı Mercedes-Benz eCitaro prömiyerini kutladı.
Fuarda, Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası’nda üretilen Actros L modeli de ziyaretçilerle buluşuyor.
SAE Seviye 4 (L4) otonom kamyonların geliştirilmesinde dünyanın önde gelen orijinal ekipman üreticilerinden Daimler Truck, bağımsız iştiraki Torc Robotics ile ABD’deki kara yollarında her gün bir otonom kamyon filosunu güvenli ve güvenilir bir şekilde test ediyor.
Otonom kamyon taşımacılığı sistemlerinin hayata geçirilen uygulamalarını daha da geliştirmeyi amaçlayan Torc Robotics, lider taşımacılık firmaları ile Torc Otonom Danışma Konseyi’ni (TAAC) kurdu.
IVECO BUS, beş adet 12 metrelik elektrikli E-WAY’i Sevilla’nın Kentsel Ulaşım filosunu daha temiz ve sürdürülebilir kılmak için teslim ediyor. Elektrikli E-WAY, sıfır salınım, sessizlik ve yolcular ile sürücüler için daha konforlu bir deneyim ile kentsel yaşamı iyileştiriyor.
Daimler Truck, ürün portföyünü hem batarya elektrikli hem de hidrojen bazlı tahrik sistemleriyle elektrikli hâle getirmek için “iki yönlü” bir strateji izliyor.
Müşteri beklentileri doğrultusunda sürekli olarak ürünlerini yenileyen Daimler Truck, tüm uygulamalar için müşterilerine en uygun araç çözümlerini sunmaya devam ediyor.
Dünyanın önde gelen üç ticari araç üreticisi Daimler Truck, Traton Group ve Volvo Group, Avrupa çapında yüksek performanslı bir genel şarj ağı kurmak ve işletmek için bir anlaşma imzaladı.
Söz konusu anlaşma kapsamında, batarya elektrikli ağır hizmet uzun yol kamyonları/çekicileri ve otobüslerine özel olarak, yüksek performanslı genel şarj ağı kurmak ve işletmek için ortak girişim oluşturulacak.
Daimler Truck ve Shell arasındaki iş birliği ile Avrupa’daki hidrojen dolum istasyonları ve yakıt hücreli kamyonlara olan yatırımlara ağırlık veriliyor.
2024 yılından itibaren Rotterdam, Köln ve Hamburg’da Shell yakıt ikmal istasyonlarının kullanıma açılması planlanırken, 2025 yılında ilk Mercedes-Benz ağır sınıf hidrojenli kamyonların müşterilere teslim edilmesi hedefleniyor.
İBB Meclisi’nde yapılan oturumda, İETT Genel Müdürü Alper Bilgili tarafından sunulan “2020 İETT Faaliyet Raporu” meclis tarafından onaylandı. Salgın şartları nedeniyle düşen yolcu sayısına rağmen sefer sayılarının 2019’u aştığını söyleyen Bilgili, İETT’nin gelir bütçesinin 2 milyar 430 milyon TL, gider bütçesinin de yine 2 milyar 430 milyon TL olduğunu paylaştı.