ZF Aftermarket İş Birimi Direktörü Helmut Ernst'e göre e-troFit çok doğru bir zamanda geliyor ve tam elektrikli araç devrine girerken en iyi çözümü teşkil ediyor: "Piyasalar ancak 2025 yılında gerekli kapasitede elektrikli aracı seri olarak üretebilecektir. İstenen çevre koruma hedeflerine ulaşabilmek amacıyla şehirlerin toplu taşıma trafiğinin elektrikleştirilmesini desteklemek için, geleneksel ticari araçların elektrikli tahrik ekipmanlarıyla donatılması mükemmel bir fırsat sunmaktadır.“ Elektro mobiliteye girişin, özellikle de toplu taşımada, ne kadar önemli olduğunu çok sayıda araştırma göstermiştir. Örneğin dokuz Avrupa çevre örgütünün birleşiminden oluşan "Clean Air" konsorsiyumu, şehirlerde emisyon kirliğinini büyük kısmının dizel motorlu toplu taşıma araçlarından kaynaklandığını tespit etti. Proje grubuna göre otobüsler, araç hacminin sadece yüzde ikisini oluştururken, dışarı atılan zararlı maddelerin yaklaşık yüzde 30'una neden olmaktadırlar.