25-08-2017 05:53:16 Son Güncelleme: 25-08-2017 06:18:16

DAF Yeni XF, Yüzde 7 lik yakıt tasarrufu ile sektörünün en iyisi..

DAF, Yeni XF Euro 6 çekicileri ile segmentinin standartlarını yeniden belirliyor. Sınıfının en yüksek güvenilirlik, dayanıklılık ve verimlilik ile benzersiz sürücü konforu gibi tüm avantajları sunan Daf XF, Yeni XF ile çok daha büyük ilerleme kaydediyor.
DAF Yeni XF, Yüzde 7 lik yakıt tasarrufu ile sektörünün en iyisi..

Daf Trucks , Yeni Daf XF çekicisinin Türkiye tanıtımını yapmak üzere, 23 Ağustos Perşembe günü İstanbul Park’da basın mensupları ile bir araya geldi. Total ve Krone’un işbirliği ile gerçekleşen etkinliğe  Daf Trucks Türkiye Genel Müdürü Gregor van der Mark,  Daf Trucks Bölge Satış Müdürü Ali Güler, Krone Türkiye CEO’su Rıza Akgün ve Total Direkt Satışlar Müdürü Erçin Arpacı katıldı.

Daha yüksek yük kapasiteleri, maksimum çalışma süresi, üstün sürücü konforu sağlayan Yeni XF modeli, piyasadaki öncü filo yönetimi Yeni Daf Connect filo yönetim sistemi ile de işletme maliyetlerini düşürerek ve lojistik verimliliği arttırarak her kilometrede elde edilen karı maksimuma çıkarıyor.

Bugün piyasada performansı geliştirilmiş ve masrafları azaltılmış araçlara daha fazla rağbet olduğunu düşük yakıt tüketimi  ve düşük bakım maliyeti sunan , yüksek 2. El değerine sahip olan ve profesyonel olarak desteklenen araçların talep gördüğüne dikkat çeken  DAF Trucks Türkiye Bölge Satış Müdürü Ali Güler, bu sebeple Daf XF’nin pazar ihtiyaçları doğrultusunda geliştirildiğini söyledi.

Ali Güler, Yeni Daf XF’nin teknik özellikleri hakkında şu bilgileri paylaştı:

“Yeni XF, sektördeki en iyi yakıt tasarrufunu sunuyor. Daha düşük devirlerde daha yüksek tork ile optimize edilmiş tahrik hatları, yeni yüksek verimli arka dingiller ve aerodinamik gelişmeler ile yüzde 7 daha fazla yakıt tasarrufu sağlayan Yeni XF, 100 kg arttırılmış istiap haddi ile daha fazla yük taşıma ve maksimum çalışma süresi imkanı veriyor. Çok sayıda değişiklik ile en yüksek yakıt verimliliği için daha düşük devirlerde daha yüksek tork elde edilir. En yüksek viteste ekstra tork sağlanır. Bunun dışında imaj ve tasarım olarak Daf logomuzu değiştirdik. “

Ali Güler, % 7’ye varan yakıt tasarrufu, araçların 100 kilogram daha hafif olması ile sağlanan daha düşük yakıt tüketimi ve 100 bin kilometreye çıkan bakım aralığı ile tek bir aracın sahibine yıllık 3 bin 850 Euro’luk tasarruf getireceğine dikkat çekti.

 

Krone Türkiye Ceo’su Rıza Akgün, Krone’un varolduğu 110 yıldan bu yana nakliyecinin yol arkadaşı olduğunu vurgulayarak, “ Avrupa’nın lider treyler markası Krone, yurt dışındaki tek tesisi olan İzmir Tire’de, Avrupa’nın en modern treyler fabrikalarından birini işletiyor. Gebze’de faaliyet gösteren Krone Center ile de satış, satış sonrası, yedek parça ve ikinci el operasyon merkezi olarak hizmet vermeye devam eden Krone, dünyada 1300, Türkiye’de ise 33 yetkili servisi ile nakliyecilerin yakınında olmayı amaçlıyor.” diye konuştu.

 

 

 

Total Direkt Satışlar Müdürü Erçin Arpacı ise, global anlamda her biri kendi sektörünün önde gelen iki firması Daf ve Total’in işbirliği konusunda bilgi verdi.

1990 yılında ilk dolum ürünlerinin kullanılması ile başlayan işbirliğinin süreç içerisinde 2010 yılı itibariyle Avrupa’da satış sonrası alana da yansıdığını ve Total’in Daf’ın üretmiş olduğu tüm motor tiplerine uygun madeni yağ, şanzıman ve diferansiyel ürünleri sunduğunu söyleyen Erçin Arpacı, “Total, DAF’ın % 7 yakıt tasarrufunu destekler nitelikte % 3’e varan yakıt ekonomisi sağlayan madeni yağları ile toplamda % 10’a varan yakıt tasarrufu sağlıyor.” dedi.

 

Daha yüksek yakıt tasarrufu, düşük devirlerde daha fazla güç ve tork.

Sınıfındaki en yüksek yakıt tasarrufu, diğer özelliklerin yanı sıra motor, egzoz son işlem sistemi, şanzıman ve arka dingiller arasında en iyi etkileşimi sağlayan tamamen entegre ve yenilikçi tahrik hattı ile elde edilmektedir. En düşük toplam maliyet için, her damla yakıttan en iyi performansı elde etmek amacıyla yapılabilecek her şey yapılmıştır ve bu DAF Transport Efficiency felsefesi ile tamamen uyum bir halde sunulmuştur.

 

PACCAR MX motorları; hava yönetimi, yeni ve daha da verimli bir turbo şarj, yeni bir EGR sistemi ve yeni bir valf çalıştırma sistemi kullanarak daha da geliştirilmiştir. Daha yüksek sıkıştırma oranı ile yeni pistonlar, enjektörler ve enjeksiyon stratejileri olan yeni bir yanma sistemi geliştirilerek, ısıl verim artırılmıştır.

En düşük yakıt tüketim değerlerini elde etmek için, en yüksek mekanik verimliliği sağlamak amacıyla, yeni yüksek verimli değişken devirli soğutma, direksiyon ve yağ pompaları kullanılmıştır.

 

Yeni tahrik hatlarını geliştirirken dikkate alınan önemli ilkelerden biri, sınıfındaki en iyi yakıt tasarrufu sağlamak için motor devrini düşürmekti. Motorun devrini düşürmek için PACCAR MX-11 ve MX-13 motorların maksimum tork değeri büyük oranda düşürüldü ve 900 dev/dak'dan itibaren elde edilebiliyor. Ürün portföyünün en güçlü üyesi olan 390 kW/530 hp PACCAR MX-13 motor, 1000 dev/dak'da 2600 Nm tork üretiyor.

Standart olarak verimli TraXon şanzıman

En yeni nesil TraXon otomatikleştirilmiş şanzımanlar, yeni CF ve XF serisinde standart olarak sunulur. 12 vitesli model standart ve 16 vitesli model isteğe bağlı olarak alınabilir. Daha düşük sürtünme kayıpları, daha da hızlı vites büyütme kabiliyeti ve EcoRoll'un kapsamlı olarak kullanımı ile en düşük yakıt tüketimi elde edilir. Sessiz ve sarsıntısız çalışma ve hassas debriyaj çalışması da sürücü konforunu artırır. Şanzıman devir aralığının genişletilmesi, daha hızlı tahrik hatları kullanıldığında bile mükemmel manevra kabiliyeti sağlar.  

Yüksek verimli arka dingil tasarımları 

Arka dingil tasarımları daha da geliştirilmiştir ve tahrik hattı özelliklerine bağlı olarak yalnızca 1000 - 1040 dev/dak'da 85 km/saat seyir hızlarında 2,05:1'e kadar devir düşürme imkânı vardır. Yeni nesil arka dingil diferansiyellerinde tamamen yeni bir mahruti dişli ve pinyon tasarımı vardır. Son derece düşük gürültü seviyeleri ile en yüksek dayanıklılık ve verimlilik amaçlanmıştır. En yeni teknolojilerin kullanıldığı taşlama işlemini içeren yeni üretim yöntemi, bunun elde edilmesinde büyük rol oynamıştır.

Arka dingillerde düşük viskoziteli yağlar ve daha düşük yağ seviyelerinin kullanılması ve düşük sürtünmeli poyra rulmanları da yüksek yakıt verimliliğine katkıda bulunmaktadır.

Gelişmiş güç aktarma sistemi yazılım özellikleri

Yeni CF ve XF tamamen yeni bir elektrik ve elektronik yapıya sahiptir. Özel bir tahrik hattı entegrasyonuna ayrılmış yeni bir araç kontrol ünitesi eklenmiştir. Bu ünitede Dynamic Cruise (Dinamik Seyir) gibi gelişmiş EcoRoll ve Hız Sabitleyici işlevleri bulunmaktadır. Bu yeni özellik, hız sabitleyici sistemini farklı sürüş koşullarına göre uyarlar. Tahmini Hız Sabitleyici ve EcoRoll'un daha da entegre hale getirilmesi sayesinde PCC, artık yokuş yukarı çıkarken EcoRoll'u daha erken bir aşamada (her iki teknoloji de hız kaybına neden olacak sınırlı bir aralıkta araç kütlesi ve hızının aracı tepenin üzerinden çıkarmaya yeteceğini hesapladığında (vites boştayken)) etkinleştirebilir.

 

Sektör lideri PACCAR Motor Freni performansı

Motor performansının yanı sıra, PACCAR motor freninin performansı da geliştirildi. PACCAR MX-11 motorun maksimum frenleme gücü 320 kW’tan 340 kW gibi çok büyük bir değere çıkarıldı. Dahası, 1000 ile 1500 dev/dak'daki frenleme kuvveti %20 artmıştır. MX-13'ün maksimum frenleme gücü 360 kW üzerindedir ve önemli bir aralık olan 1200 - 1500 dev/dak arasında frenleme gücü %30'a kadar artmıştır. Düşük devirlerdeki etkileyici frenleme gücü sayesinde daha az vites değiştirmek gerekir ve sürücü konforu da mükemmel PACCAR Motor Freninin performansından yararlanır.

 

Mümkün olan en düşük yakıt tüketimini elde etmek için araç aerodinamik özellikleri CF ve XF'teki yeni güneşlik ile geliştirilmiştir. Ayrıca yeni XF'te kamyon çevresinde, motor bölmesine kadar ve motor bölmesi de dâhil olmak üzere en iyi aerodinamik özellikleri sağlamak için ızgaranın arkasında tekerlek davlumbazı uzantıları ve akış kılavuzları vardır. Yeni ızgaradaki kapatma parçaları sürtünmeyi azaltır ve mümkün olan en iyi aerodinamik özelliği sağlamak için kabin ile şasi arasında yeni boşluk kapatma parçaları vardır.

 

Daha yüksek taşıma kapasitesi için 100 kg'a kadar daha hafif DAF yeni CF ve XF için tamamen yeni ve kompakt bir Egzoz Son İşlem Sistemi (EAS) geliştirmiştir. Bu sistem diğer seçeneklerin yanı sıra daha büyük yakıt deposu hacimleri, kompresörler, takım kutuları veya vinç ayakları gibi özellikler için fazla şasi hacmi sağlamaktadır.

Gelişmiş alt katman teknolojisi, EAS ünitesinin toplam hacminin %40 azaltılmasını sağlamıştır. Bu da ters basınç, kül temizleme aralıkları veya DeNOx verimliliğinden ödün vermeden yapılır. Hatta kompakt kutu daha hızlı ısınarak motorun daha hızlı çalışabilmesini ve en verimli yakıt tüketim haritasının olduğu aralıkta daha sık çalışmasını sağlar.

EAS ünitelerinin kompakt yapısı sayesinde, özel uygulamalar için DeNOx katalitik konvertör ve Dizel Partikül Filtresinin artık ayrılmasına gerek yoktur. Bu da mükemmel bir verimliliğe katkıda bulunur.

Yeni ultra kompakt EAS ünitesinin başka bir avantajı ise 50 kg daha hafif olmasıdır. Motor ve şasi ağırlık optimizasyonları gibi ek önlemler sayesinde yeni CF ve XF'in araç ağırlığı toplam 100 kg azaltılmıştır. Bu da 100 kg daha fazla yük kapasitesi ve/veya daha az yakıt tüketimi anlamına gelir.

 

Maksimum çalışma süresi
Yeni DAF CF ve XF'in servis aralıkları 150.000'den 200.000 kilometreye çıkarılabilir. Yeni EAS ünitesi, kompakt boyutlarına rağmen hala benzersiz özelliklere sahiptir. Bu özellikler sayesinde kül temizleme aralığı 500.000 kilometreye kadar uzayabilir ve bu da müşteri için maksimum kullanım süresi sağlar.

Şasinin arka ucundaki yeni tasarım örneğin yük kapakları ve kasalı konteynır ve vinç plakalarının hazırlanmış montaj plakalarının kolayca takılabilmesini sağlar ve gelişmiş Kasa Bağlantı Yöntemi en kısa yapılandırma süresini sağlar.

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI