11-03-2019 10:55:09 Son Güncelleme: 11-03-2019 14:05:09

ALPET 2019 hedeflerine odaklanıyor..

Altınbaş Holding’in Türkiye ve KKTC akaryakıt dağıtımı alanında faaliyet gösteren iştiraki ALPET, bölgesel güç olma hedefi doğrultusunda büyümesini sürdürüyor. 2018 yılında 545 bin metreküp satış gerçekleştiren ALPET, 2019 yılında bunu 600 bin metreküpün üzerine taşımayı hedefliyor. Alpet Ceo’su Ali Murat Yeşilyurt, ALPET’in 2018 yılı faaliyetleri ve 2019 yılı öngörü ve hedeflerine ilişkin sorularımızı cevapladı.
ALPET 2019 hedeflerine odaklanıyor..

(ÖZEL HABER)

 

Alpet için 2018 nasıl bir yıldı?

Alpet, 2018 yılını istasyon sayısını arttırarak tamamladı. Hedeflediğimiz bayi sayısına ulaştık. 2018’e girerken 371 bayimiz vardı, aramıza katılan 44 yeni bayimizle yıl sonunda 400’ün üstünde istasyona ulaştık. Bayi sayımız yeni yılda da artmaya devam ediyor. Hedeflenen satış miktarlarına ulaşmada ise sektördeki tüm oyuncular bu yıl zorlandı. Çünkü 2018’in ikinci yarısından itibaren yaşanan ani kur artışları ve faizlerdeki olumsuzluklar pek çok alanda olduğu gibi akaryakıtta da talebi düşürdü.

2019 için hedefleriniz ve öncelikleriniz neler?

Alpet olarak 2018 yılında 545 bin metreküp satış gerçekleştirmiştik. 2019 yılında bunu 600 bin metreküpün üzerine taşımayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmak için iki noktaya yoğunlaşacağız. Birincisi mevcut istasyonlarımıza gelen müşteri sayısını ve tüketici sadakatini artırmaya dönük çalışmalar. İkincisi de satış noktalarımızı, yani bayi sayımızı çoğaltmak.

 

Yatırım kararları alırken başlıca kriterleriniz nelerdir?

 

İstasyon sayımızı çoğaltırken, sadece sayıya odaklanmıyoruz. Ana prensibimiz verimlilik. Yani açılacak her bir istasyonun hem yerel işletmeciye hem de Alpet ailesine fayda sağlaması önceliğimiz. Bayilerimiz kazandıkça bizim de kazanacağımızı biliyoruz. Yani bizim için amaç mutlu müşteri, kazanan bayi ve başarılı marka. Bu yaklaşım gereği bir yandan yeni bayi alırken, istediğimiz verimi alamadıklarımızla yollarımızı ayırıyoruz. Örneğin 70 yeni bayi geliyorsa 20 gidiyor, net 50 kalıyor. Bu yıl süresi dolmuş 75 bayimizle de sözleşmelerimizi yenileyeceğiz. Çoğu 10 yılı aşkın süredir bizimle, artık aileden gördüğümüz, yolumuza birlikte devam ettiğimiz bayiler...

 

İstasyonların akaryakıt dışı faaliyetlerden ekstra gelir elde etmeleri yönünde neler yapıyorsunuz?

Akaryakıt dışı satışlar bu sektörün olmazsa olmazı. Asli işimiz akaryakıt olsa da istasyonlarımıza gelen müşterilerimiz diğer ihtiyaçlarını da karşılayabilsin, gazetesini okusun, internete girsin istiyoruz. Şimdi istasyon marketlerimizi yenilemeye başladık. Bayilerimize iki yeni imkan sunuyoruz. Birincisi, sadece bizim anlaşmalı tedarikçilerimizle çalışıp daha uygun fiyata mal alabiliyorlar. İkincisi bizim anlaştığımız inşaat şirketleriyle anlaşıp market yenileme sırasında indirim alabilirler. Bayilere, market yenilemesini ister biz yapalım altı ayda bize öde, istersen de sözleşmeye derç edip ticari koşulları yenileyelim diyoruz.

Müşteri memnuniyeti ve marka sadakatine yönelik gerçekleştirdiğiniz çalışmalar nelerdir?

Müşteri memnuniyeti için bayi ağımızın dengeli bir coğrafi dağılıma sahip olmasına da özen gösteriyoruz. Çünkü bize göre Alpet müşterisinin, aldığı kaliteli ürün ve hizmeti ülkenin her noktasında istemeye hakkı var. Bunu sağlamak da bizim görevimiz, işimiz. Ayrıca gerek mevcut gerekse ağımıza yeni eklenecek tüm satış noktalarımızda ürün ve hizmet kalitesini sürekli yukarı taşıyoruz. Kaliteyi sürekli kılmak için bayi eğitim programımızla da insan kaynağımızı geliştiriyoruz. Bir yandan bunu yaparken bir yandan da hizmet yelpazesini giderek daha da genişletiyoruz. Ayrıca müşterilerimize çeşitli avantajlar sağlayan Alpet Gold Card uygulamamız, memnuniyeti koruma, geliştirme ve sadakati pekiştirme çalışmalarının önemli bir parçası.

Alpet Marka ve Kariyer Zirvesi kapsamında gerçekleşen Altın Marka ödüllerinden “Yılın Enerji Markası” ödülüne layık görüldü. Bu konuda neler söylemek istersiniz?

Yaptığımız çalışmaların olumlu sonuçlarını görmek bizim için memnuniyet verici. Kaliteye ve insan kaynaklarına verdiğimiz önemin gerek sektör içinde gerekse sektör dışında hissedilmesi sevindirici. Bu ve benzeri ödülleri almak önemli ama asıl önemlisi yakaladığımız kaliteyi sürekli kılmak ve var gücümüzle bunun için çabalıyoruz. 

 

Alpet’in SEÇ-G çalışmalarına yönelik bilgi verir misiniz ? Neler yapıyorsunuz?

 

Marka olarak insan kaynağına verdiğimiz önemi az önce vurgulamaya çalışmıştım. Bizim için güvenlik ön planda. Müşteri güvenliği, çalışan güvenliği ve istasyon güvenliği bu sektörün asla ihmal etmemesi gereken unsurlar. Çalışanlarımıza yönelik iş güvenliği eğitimleri de bunun vazgeçilmez parçası. Ve bu eğitimleri yaparken, asla ‘tamam, bitti’ demiyoruz. Eğitim çalışmalarımız süreklilik arz ediyor.

 

  YORUMLAR

0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
YUKARI